Cayenne schreef:Nagyl schreef:en anders stop ik er gewoon mee. want ik heb echt geen zin om eerst nog te gaan dresseuren en te springen. terwijl ik al 20 jaar doe paardrijden.
Beetje aparte opmerkingIk ken zat mensen (ook al wat ouder) die gewoon nog in de B beginnen met een ander paard voordat ze met een hengst mogen starten. Ik zie het probleem niet hoor. Bovendien als je al 20 jaar rijdt, dan ben je toch zo L2?
Ook wij hebben en rijden al jaren hangsten en zijn nog nooit op één dressuur of spring wedstrijd geweest. Ik moet er eerlijk gezegt ook niet aan denken. Wel hebben wij jaren hengsten getraind voor de renbaan. Ik vind de opmerking/vraag dat iedereen wel een B of L wedstrijd heeft gestart dan ook niet relevant (en eigenlijk misplaatst). Er zijn legio mensen die niets met dressuur of spring wedstrijden hebben maar wel degelijk hun paarden onder controle hebben. En er zijn (evenzoveel) mensen die een ruin of merrie hebben en van links naar rechts over het wedstrijdterrein gesleurt worden. Kortom het ligt aan de opvoeding van de paarden en niet aan hun geslacht!
Ik ken zat mensen (ook al wat ouder) die gewoon nog in de B beginnen met een ander paard voordat ze met een hengst mogen starten. Ik zie het probleem niet hoor. Bovendien als je al 20 jaar rijdt, dan ben je toch zo L2?