[WN] Is dit te brutaal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Papaya

Re: Is dit te brutaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:43

Sonja schreef:
Hoe zou jij reageren als ik je zou bellen met deze vraag?
Als iemand compleet onverwacht belt, dan zou ik beduusd zijn omdat ik nooit signalen afgegeven heb dat ik mijn paard zou willen verkopen en er ook geen enkele intentie toe heb. Als de beller het paard kent en de ruiter me aanspreekt dan zou ik zo'n vraagstelling leuk vinden en dat melden en tevens dat ik veel te gek met hem om te verkopen. Als ik de beller niet ken of de beller me niet aanspreekt zou het me verder koud laten dat er gebeld is. Het komt op mij positief over als iemand gemotiveerd aan het zoeken is en de stap waagt om te bellen en te informeren. Zou ik in de situatie verkeren dat ik wel eens aan verkoop denk en spreekt de ruiter me aan en ook de vraagstelling dan zou ik eens horen wat de ander wil gaan doen met mijn paard. Een benadering middels "waahhh mot ie kosttuh" zou bij mij ongeacht welke vraagsteller de zin uitspreekt een rampzalig slechte entree zijn. Ik zie mijn paard als maatje en niet als ding wat vrij verhandelbaar is als de prijs maar geschikt genoeg is. Tja, ieder is verschillend dus je krijgt het antwoord als je echt belt met deze persoon Haha! Wat heb je te c.q. kan je verliezen door te bellen?

Het kan ook zijn dat jouw 'target' dit topic ook leest of erop geattendeerd wordt - insiders zullen al weten om wie het gaat en anders is het denk ik een kwestie van in wat wedstrijdverslagen te kijken - en dan is dat mooi meegenomen Knipoog, Je krijgt misschien dan al een hint of antwoord bij de eerstvolgende ontmoeting

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:14

Waarom zou je niet proberen? Nooit geschoten is altijd mis. Zelf zou ik het niet erg vinden als ik met zo'n vraag benaderd werd.
Je weet maar nooit met welke plannen deze mensen rondlopen.
Ben wel benieuwd naar wat je nu gaat doen.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:15

Ik zou ook gewoon bellen. Zelf zou ik inderdaad gevleid zijn en moet eerlijk zeggen in de engelse sport is het heel gewoon dat je op concours aangeschoten wordt met de vraag of je je paard niet wilt verkopen.

Nee heb je en ja kun je krijgen, volgens mij ben je mondig genoeg om netjes te peilen zonder bot te zijn, haha, volgens mij kun je het dan alleen maar als compliment opvatten ongeacht of ze evt wil verkopen of niet.

Succes in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:11

Nee ik weet bijna zeker dat ze niet op Bokt zit of meeleest Haha! maar dat ik al langere tijd van d'r paard gecharmeerd ben dat weet ze wel. Ik spreek 'm op wedstrijden ook alleen maar aan met "Lekker Ding" en nooit met z'n naam Knipoog

Grappig trouwens hoeveel PB dit topic losmaakt om te vissen om welk paard het gaat Haha! Ga ik absoluut niet zeggen, dat zou ik heel raar vinden tegenover de eigenaar. Tot nu toe gokt iedereen wel mis trouwens Nagelbijten / Gniffelen

Overigens ga ik haar zeker niet meteen bellen, daar ik ook absoluut NIET op korte termijn een paard erbij zoek. Het duurt nog wel een tijdje voor ik aan een ander paard toe ben. Maar we gaan ons heel rustig oriënteren, want waarom zou je daar mee wachten tot je volledig hersteld bent? Zonde van de tijd, niet?

Bedankt voor jullie input!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:40

Sonja; wat ik nou niet snap... jij bent nooit op je mondje gevallen en hebt altijd wel een pasklaar (soms pittig) antwoord klaar.
Maar dat je hier zoveel meningen over wilt hebben snap ik niet Verward
Op HK is het ook al gezegd en nu vraag je het hier nog een keer.... Hup, niet zo "onzeker" ebn gewoon bellen en dan hoor je het vanzelf Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:44

Dit topic liep vóór dat in de huiskamer Vera, zoals ik in de huiskamer ook al gezegd had overigens.

Ben ook niet op m'n bekkie gevallen, maar wil ook niemand voor het hoofd stoten. Zou het zelf waarschijnlijk helemaal niet leuk vinden als iemand om m'n meissie kwam, vandaar even een peilinkje Knipoog

Bedenk me net dat de Summershow over een paar weken hier om de hoek is en dan is ze er absoluut, dus dan maar eens even een balletje opgooien.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 22:33

Oh solly, had ik niet gezien Tong uitsteken
You go girl!!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 07:46

*iedereen gaat Sonja nu met argusogen volgen op die wedstrijd* Haha!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 08:18

Ik heb dit zelf meegemaakt met de pony van mijn dochter. Er werd gewoon heel netjes gezegd "Als je die pony ooit wil verkopen, wil je mij dan als eerste bellen?". Vond het op een hele nette manier gezegd en het is uiteindelijk ook zo gegaan. Als er al jaren gezegd wordt dat ze je pony erg leuk vinden, heb je toch graag dat hij naar mensen gaat die er zo over denken en er blijkbaar na een poosje nog zo over denken.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 09:30

Gewoon bellen. Ik zou het als compliment opvatten Lachen , mits je het op een leuke, vriendelijke manier vraagt.. maar daar twijfel ik niet aan.
Succes!

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:32

Wie niet waagt, wie niet wint. Succes Sonja

Wwrangler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 07:20

Hey Son, als je Wit wilt kopen, gewoon vragen hoor. Maar helaas hij is niet te koop Knipoog

Nee zonder gekheid, gewoon vragen, is toch juist een mooi compliment naar de eigenaar van dat paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 07:22

Jij zou me niet eens serieus nemen als ik het je zou vragen maar me keihard uitlachen. Wit verkopen is volgens mij ongeveer hetzelfde als Jan verkopen Nagelbijten / Gniffelen

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:08

Hey sonja, ik ben helemaal weg van Milena en vroeg me af of ze misschien op de langere termijn te koop komt te staan?

Clown
Gewoon vragen, nee heb je ja kun je krijgen toch? Ik wens je in ieder geval veel succes! Ben wel benieuwd maar niet thuis in t westernwereldje dus zal toch niet weten welk paard t is Lachen

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:03

Ik vind het ook juist leuk wanneer anderen interesse hebben voor mijn paard. Krijgen natuurlijk wel altijd als antwoord dat hij niet te koop is.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 13:39

ik wilde dat iemand mij eens zou bellen om mn paard te kopen Lachen heb een leuke 3 jarige te koop maar raak dr aan de straatstenen niet kwijt. Snap er niks van want is absoluut leuk paard.....

Ik ben ooit ook eens benaderd om de moeder van die 3 jarige te verkopen voor toendertijd 30000 DM, veel geld maar heb het niet gedaan, vind het nog steeds een leuk verhaal om te vertellen Lachen en voelde me zeker trots!
Gewoon informeren en doet ze het niet dan weet ik nog wel een leuke Clown

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 17:31

Er zijn al heel wat mensen geweest die Jae van me wilden kopen, helaas pindakaas.. mijn vriendje verkoop ik niet. Tina zal ik ook niet zo snel meer wegdoen. Voor Bo en Ace geld: goed bod én goede koper, strik erom en veel plezier ermee Haha!

Wwrangler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 06:44

Hmm.... misschien dat ik Jan wel verkoop hoor... Duivel (oeps wat zeg ik nu toch weer)

Zonder gekheid, gewoon doen, brutale mensen hebben de halve wereld OK dan!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 06:51

Wel geen western-forummer hier, maar als je haar binnenkort een keer tegenkomt op wedstrijd denk ik dat terloops een keer navragen gepaster is dan een keer bellen (ligt er ook aan op wat voor manier je het telefoonnummer achterhaalt hebt, iemand die via via via mijn telefoonnummer zou achterhalen zou ik persoonlijk minder waardering voor hebben)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 07:37

Ooit een keer wilde Ton de Rooy hem kopen als bartrel-racer.... toen krabde ik mijn oor.... zo'n ragbak was het toch niet , HAHA.
Daarna toch maar in training gezet en de barrels afgezworen... ( proest)

Ooit een keer heeft iemand veel geld geboden voor Chico op een wedstrijd bij toen nog "manege Faras", ik was compleet overdonderd en heb gebruld "nee natuurlijk niet!!".
En was tegelijk heel erg trots dat iemand mijn paard wat net een half jaar in training stond wilde kopen voor koeien-werk. ( en niet eens een quarter).
Mijn ego wordt in elk geval goed gestreeld wanneer iemand interesse in mijn paard heeft!
Was wel 12 jaar geleden, nu wil niemand hem meer hoor....en niemand krijgt hem ook.

Een ander zou ik voor goed geld wel verkopen maar deze echt niet.
Gewoon lekker beetje rondneuzen en vragen....en inderdaad wat al eerder is gezegd vind ik:
"als je je paard ook wegdoet, wil je dan mij bellen" oid vind ik een goede openingszin !

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:35

@elcamino.. volgens mij weet ik wie jou paard toen wilde kopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:37

ElCamino schreef:
Ooit een keer wilde Ton de Rooy hem kopen als bartrel-racer....

Is 'ie daarna met Jan richting bar gaan racen? Tong uitsteken

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:06

Hey Sonja, ben even een tijdje uit de lucht geweest.. lees je berichtje net Knipoog

Ik zou ook gewoon netjes op hem/haar afstappen en vragen of het betreffende paardje misschien te koop staat? Haha! Je gooit gewoon al je charme in de strijd, komt het helemaal goed!

Vorige winter waren er Duitse gasten op de manege bij ons die helemaal hotedebotel waren van BlackRose; na een aantal "gefluisterde"gesprekken stapten ze uiteindelijk op me af met de vraag of ze te koop was; mijn beleefde doch duidelijke antwoord: Nee - was aan dovemansoren; ze hebben het nog 2x gevraagd en de laatste keer kwam "pa" (duidelijk de baas over de centjes) heel stoer op me af en zei: Als ik zondag naar huis ga en zij gaat mee, geef ik je nu Euro 15.000,-- !

Maar nee is nee bij mij, mijn "kind" krijgen ze echt niet mee Cool
Desalniettemin was ik best heel trots op mn meissie.. best een hoop geld niet? Duivel

Succes ermee en we volgen je op de voet, dat begrijp je wel! Ja Doei!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:13

Hey CC, dat kan maar zo. Ik weet zijn naam niet meer... volgens mij deed hij iets met een winkel ( of was het misschien Ab, nee.....dat zal wel niet)

Haha Sonja, zie net mijn spelfout pas....

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:33

AB heeft geen winkel ElCamino