[WN] Hoe kan je western-wedstrijden rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole85

Re: Hoe kan je western-wedstrijden rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:46

Ik ben sinds dit jaar gestart en heb een arabier. Ofnouja.. bijna volbloed..
Ik start wedstrijden in de omgeving, in België.
Ik kijk niet naar de vereniging, maar naar de plaats waar ze worden gehouden.
Dus dat betekent dat ik voor PRAB, VFAR etc etc rijd.
Ik zit nu een beetje in mijn oriënterend jaar.. kijken wat we kunnen rijden, ervaring opdoen.. welke wedstrijden zijn leuk, goed georganiseerd etc etc..
Maar vooral ervaring opdoen is momenteel vereiste voor mij en mijn paard, aangezien hij een held op sokken is qua ondergronden Haha!
Ik start beginners. Kijk waar wedstrijden zijn, ga naar site van die vereniging, download inschrijfformulier.. vul het in, maak geld over en zorg dat ik op die dag aanwezig ben Knipoog

Ik ben nog van geen vereniging lid.. volgend jaar bekijk ik dat Lachen

Succes met je wedstrijden!

xnitax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:54

Uit deze informatie blijkt dus dat je wedstrijden kan rijden ook zonder eigen paard?
Krijg je dan ook punten waarmee je in een hogere klasse kan komen, of kan dit alleen met een eigen paard?
Misschien niet helemaal dit topic, maar dit vraag ik me al een tijdje af!
Ik rijd nu bijna een tijdje western en vroeg me af of je, net als bij de dressuur, ook in een hogere klasse (weet niet of het zo heet) kan komen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:54

Als je geen eigenpaard hebt moet je ervoor zorgen dat je een leascontract hebt geloof ik

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 11:51

Ik weet het niet precies, om eerlijk te zijn, maar weet dit wel:

- Volgens mij mag je in de beginnersklasse wel gewoon met meerdere ruiters op 1 paard starten.
- Maar als het paard amateur startgerechtigd is, mag het met een andere ruiter niet beginners starten.

Ik ben nu een typisch geval van klok horen luiden, weet niet waar klepel hangt.. dus pin me nergens op vast Clown

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:50

Citaat:
Ik rijd nu bijna een tijdje western en vroeg me af of je, net als bij de dressuur, ook in een hogere klasse (weet niet of het zo heet) kan komen.

als jij gewoon net als bij de dressuur braaf oefent en het geschikte paard ervoor hebt kom je vanzelf in een hogere klasse. Dus net als bij de dressuur, dat je western rijdt maakt niet dat je ineens niet meer voor je prestaties hoeft te trainen. Lachen