Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Adrienne schreef:Dus dan maar met zo min mogelijk risico naar buiten. Dit geld ook voor de dekhengsten dit zijn in tegenstelling tot het KWPN stamboek prestatie hengsten die zich telkens opnieuw moeten kunnen laten zien.
Begrijpen doe ik het wel, maar ik ondersteun het niet.
, maar ja ik heb dan ook rare paarden. Laat staan dat ze 'gek' gaan lopen doen.
) 
Steef schreef:Typische reacties toch weer, hier gaan ook niet alle paarden de wei in, omdat ze zo raar doen dat ze zichzelf verwonden. En denk na, je zet een dier van tonnen toch niet de wei in waar hij vervolgens zo raar doet dat hij weer 3 maanden stilstaat door een blessure en dat je dan weer opnieuw kan beginnen. Als je dan sport op een wat hoger nivo wilt beoefenen kom je nooit verder door blessures. En dat die paarden ongelukkig zijn, wat een onzin, ik ken genoeg paarden die dag en nacht op stal staan maar die toch wel heel gelukkig zijn, die paarden zijn gek op wat ze doen en doen niets liever, en daarbij worden ze vaak aan de hand gestapt of komen ze in de molen. Echt amateuristische gedachtes dat een paard wat nooit in de wei komt ongelukkig zou zijn.

[/quote]Steef schreef:Idd, ze komen nooit in de wei, en daardoor is het in sommige gevallen ook onverantwoord. Blijkbaar snappen sommige mensen niet dat sommige sportpaarden zoveel energie hebben dat ze enorm spatten als ze loskomen dat er gewoon blessures komen, dan kun je wel zeggen, gooi hem in de wei dat gaat vanzelf over, maar dan heb je al een blessure te pakken zodat ie weer de stal inmoet en je niet kunt rijden, als je em dan weer buitengooit gebeurt precies hetzelfde. Dit heeft te maken met een combinatie van in topconditie staan, goed in het voer staan en zich goed voelen.
Begrijp me goed, ik zag ze et liefst allemaal in de wei lopen maar met veel paarden is het gewoon niet mogelijk.
Steef schreef:Typische reacties toch weer, hier gaan ook niet alle paarden de wei in, omdat ze zo raar doen dat ze zichzelf verwonden. En denk na, je zet een dier van tonnen toch niet de wei in waar hij vervolgens zo raar doet dat hij weer 3 maanden stilstaat door een blessure en dat je dan weer opnieuw kan beginnen. Als je dan sport op een wat hoger nivo wilt beoefenen kom je nooit verder door blessures. En dat die paarden ongelukkig zijn, wat een onzin, ik ken genoeg paarden die dag en nacht op stal staan maar die toch wel heel gelukkig zijn, die paarden zijn gek op wat ze doen en doen niets liever, en daarbij worden ze vaak aan de hand gestapt of komen ze in de molen. Echt amateuristische gedachtes dat een paard wat nooit in de wei komt ongelukkig zou zijn.
eveline_B schreef:De meeste springruiters schijnen hun paarden wel naar buiten te doen. Bij de dressurruiters ligt dit meestal wel anders.
Desiree"]
[quote="Steef schreef:Typische reacties toch weer, hier gaan ook niet alle paarden de wei in, omdat ze zo raar doen dat ze zichzelf verwonden. En denk na, je zet een dier van tonnen toch niet de wei in waar hij vervolgens zo raar doet dat hij weer 3 maanden stilstaat door een blessure en dat je dan weer opnieuw kan beginnen. Als je dan sport op een wat hoger nivo wilt beoefenen kom je nooit verder door blessures. En dat die paarden ongelukkig zijn, wat een onzin, ik ken genoeg paarden die dag en nacht op stal staan maar die toch wel heel gelukkig zijn, die paarden zijn gek op wat ze doen en doen niets liever, en daarbij worden ze vaak aan de hand gestapt of komen ze in de molen. Echt amateuristische gedachtes dat een paard wat nooit in de wei komt ongelukkig zou zijn.