[WN] western Fjord

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Re: western Fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:23

PeterV schreef:
Gezien dat je ook je dochtertjes erop wil laten rijden, zou ik dat zowel je kinderen als het paard niet aandoen, en een dressuur gerichte pony aanschaffen.

??? Kinderen kunnen ook (leren) westernrijden hoor! Haha!

Ik weet niet hoe oud de kindjes zijn, maar is een fjord niet sowieso wat sterk voor kinderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:14

Mijn westernfjord loopt nu ik zelf niet kan rijden wegens blessure gewoon met dressuurruiters erop hoor, en geen enkel probleem. Kwestie van even goed begeleiden en even wat dingetjes duidelijk maken. Mijn pony kan bijvoorbeeld ook uitstekend met contactteugel op trens gereden worden. Voorwaarde is wel dat het een licht contact is. Als je gaat trekken, heb je een probleem. Maar aangezien ik trekken in een paardenmond ongeacht discipline nooit zo'n goed idee vindt, vindt ik dat geen probleem Knipoog

Als de pony verder helemaal naar je zin is, zou ik 'm lekker kopen en er heel veel plezier mee gaan maken.

Kirr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 14:51

Ik zou persoonlijk naar een andere fjord zoeken. Maar ik heb zelf ook een dressuurgereden paard gekocht en ik ben er ook western mee gaan rijden, maar op sommige punten voel je het verschil toch nog, ik ben heel blij met haar maar we hebben wel een lange weg afgelegt, dat ik soms wel dacht dat ik beter een westerngereden paard had gekocht. :
Maar als die Fjord je echt de juiste keuze lijkt dan moet je er voor gaan ! Ik denk dat je het een beetje voor jezelf moet uitmaken. Veel succes en laat weten wat het geworden is hé Knipoog

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 14:59

Ik denk dat je gewoon de voor en tegens even aan elkaar moet afwegen, voordat je een beslissing maakt. Vind je de fjord leuk genoeg om het te gaan 'proberen' op de western manier, en ben je bereid dit ook te gaan leren ed. Of wil je het proberen de fjord om te scholen met de kans dat dat misschien niet helemaal lukt. ( ik ken het paard niet dus kan niet beoordelen of ze dat kan leren ja of nee, maar ik ben wel van mening dat wanneer je er veel tijd in steekt het zeker nog te leren valt! Mits je daar zin in hebt die tijd erin te steken, en ik weet niet hoe oud de fjord is)

Dit zijn toch wel dingen die je in je beslissing moet overwegen. Knipoog En wat eerder volgens mij ook al gezegd is, neem hem/haar anders een week op proef, desnoods onder begeleiding dat je kunt kijken of je de 'klik' met de fjord hebt. Wie weet val je wel als een blok voor dat paard. Cool

Ben benieuwd wat je beslissing wordt! Pling

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 14:42

Hoi,
Mijn fjord loopt ook western en dressuur door elkaar en dat kan prima als je zelf ervaren genoeg bent. Uit jouw reacties maak ik op dat de klik er nog niet echt is met deze fjord en bij twijffel gewoon verder kijken. Tuurlijk kan ze omgeschoold worden maar ben je daar zelf handig genoeg in? Dat is wel een punt van aandacht voor je deze fjord koopt. Succes en ben benieuwd of deze het wordt of een andere.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:46

Ik zou niet moeilijk gaan doen. Als je niet van plan bent om western te gaan rijden dan kun je beter gewoon op zoek gaan naar een andere wel dressuur gereden Fjord.

tienusjeehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:06

huppelz schreef:
Hoi allemaal,

Vandaag zijn we een Fjord gaan kijken.
Rustige (niet slome) Fjord zonder poespas en toch nog jong.
Maar nu blijkt dat zij western beleerd is en wij hebben dat nooit gedaan Boos!

Als ik zie hoe ze met die jongen is die haar beleerd heeft dan denk ik: WOW!!!
Echt alles gaat op stem en op houding en zoals het aanziet doet ze dat graag.
Ook als ze niet onder het zadel is dus..........super rustig en braaf.

Dus toen ik erop ging zitten met mijn 'manegeverstand' had ze zoiets van: huh? wat moet je nou? :S
Maar ik was best onder de indruk hoe dat ging in elk geval.......
Op commando staat ze stil, maakt een scherpe wending of doet iets anders (en ze is pas een half jaar onder het zadel)

Heeft het voor ons zin met deze pony verder te gaan of kunnen we beter een 'dressuurgerichte' pony zoeken?
Anders kan ik me voorstellen dat deze merrie voor een western ruiter wel leuk is of zie ik dat verkeerd?

als jij die pony leuk vind zou ik het gewoon doen Knipoog