[WN] CL Faiz @ work met 'vreemde' ruiter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jacqueline_Jarig

Re: CL Faiz @ work met 'vreemde' ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:16

wat een leuk paard zeg!
hij loopt super! heb je er veel werk aan gehad???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:20

Het meeste werk dat ik eraan gehad heb, is om mezelf in te houden niet te hard te gaan met dit paardje Nagelbijten / Gniffelen Hij bood alles zo makkelijk aan, dat ik echt rustig aan heb moeten doen. Hij is behoorlijk gegroeid sinds ik hem kreeg (toen was hij drie) dus we hebben het expres heeeeeel rustig aan gedaan. Dit dier leert echt bijna griezelig snel. Was een groot plezier om er mee te werken. Gaat me ook absoluut aan m'n hart dat 'ie weg moet. Maar ja, zo'n talentvol paard houden terwijl je zelf lange tijd niet mag rijden, is ook zonde... Daarom hoop ik dat hij bij een ambitieuze westernruiter terecht komt, zodat ik 'm nog vaak in de ring zal zien!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:31

Prachtig dier is het Sonja! Zonde dat je hem verkoopt....
Sterkte daarmee, dat zal niet makkelijk zijn Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:33

Dat zal het zeker niet Ineke, maar aan de andere kant kan ik je vertellen dat het ook zwaar K** is om 'm elke dag te zien en te weten dat ik er heeeeeel lang niet meer mee kan werken... Zo zonde....
Met een nieuwe baas is hij beter af. Hij werkt zo graag. Hij kan zo heerlijk trots op zichzelf zijn als hij na een werkje hoort hoe knap hij is Lovers

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:34

Prachtige foto`s Sonja!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:44

Jeddah schreef:
Zucht.............. totally in love....... Lovers

Uh-oh Nagelbijten / Gniffelen Knipoog

Maar ik begrijp het wel ... het is wel héél makkelijk om verliefd te worden op dit lekkere ding! Idd erg leuk om te zien hoe vrolijk Barry er op zit. Wieieieie Haha! !!

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:49

Ik ben niet zo'n arabierenfan, maar Faiz ziet er wel heel lekker uit zo met een stralende Barry op zijn rug.
Helaas, mijn stallen zijn vol en er wordt niets meer uitgebreid.
Sonja, succes met een heel goed baasje voor hem te vinden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 00:29

ik mag er ook geen meer bij Huilen

maar wat een plaatje is faiz Lovers en dat kleurtje is helemaal jammie Vingers aflikken

Eastwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 07:01

Ziet er super netjes uit! Is Faiz niet een leuk paard voor Barry zelf?
Clint wordt een dagje ouder, dus een echt Eastwood zit er niet meer in.
Maar vindt deze ook erg gaaf.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 07:25

sonja, echt, hij is schimmel en hij is ruin, maar als ik de ruimte zou hebben zou ik het wel weten!

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 07:31

Mooi paardje en een leuk verhaal om te lezen.

Wwrangler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 07:33

Kijk kijk wat een knap paardje is het toch Tong uitsteken , helemaal mijn kleur!!

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 07:38

Prachtig paard, schitterende foto's. De reden voor de verkoop is natuurlijk minder prettig.... Ach gut

Maar, even off-topic, nu moeten jullie mij toch eens één ding uitleggen. Als in welk willekeurig fototopic dan ook, iemand wordt gespot die met twee handen op shanks rijdt, dan krijgt hij/zij meteen het hele forum over zich heen. Mij niet, want ik rij zelf ook met twee handen op shanks als dat nodig is, dus ik heb hier helemaal geen problemen mee (het bit is zo scherp als de hand van de ruiter). Maar het valt me gewoon op dat er altijd commentaar op komt, hoe los de teugeltjes ook hangen, alleen hier niet? Vreemd!

Nogmaals, begrijp me niet verkeerd, ik heb er niets op tegen als iemand met twee handen op shanks rijdt! Ik heb alleen iets tegen een harde hand op welk bit dan ook. In dit geval wordt keurig gereden met een bijzonder los teugeltje.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 07:39

He's got the looks, he's got the moves.... Cool Faiz is knap Vingers aflikken

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 07:41

super mooie foto's zeg, leuke combi die 2 en echt een prachtig paardje Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:14

Redneck schreef:
Prachtig paard, schitterende foto's. De reden voor de verkoop is natuurlijk minder prettig.... Ach gut

Maar, even off-topic, nu moeten jullie mij toch eens één ding uitleggen. Als in welk willekeurig fototopic dan ook, iemand wordt gespot die met twee handen op shanks rijdt, dan krijgt hij/zij meteen het hele forum over zich heen. Mij niet, want ik rij zelf ook met twee handen op shanks als dat nodig is, dus ik heb hier helemaal geen problemen mee (het bit is zo scherp als de hand van de ruiter). Maar het valt me gewoon op dat er altijd commentaar op komt, hoe los de teugeltjes ook hangen, alleen hier niet? Vreemd!

Nogmaals, begrijp me niet verkeerd, ik heb er niets op tegen als iemand met twee handen op shanks rijdt! Ik heb alleen iets tegen een harde hand op welk bit dan ook. In dit geval wordt keurig gereden met een bijzonder los teugeltje.

O ik wil daar wel op reageren hoor, geen probleem.
Als een ruiter voor het eerst op een van mijn paarden zit, dan heb ik er geen enkel probleem mee dat er op DEZE manier ( Knipoog ) op 2 handen gereden wordt. In de training grijp ik zelf ook wel eens terug op 2 handen. Met een 'crack' als Milena bijna niet meer, daarmee heb ik geleerd mijn probleempjes op 1 hand op te lossen. Maar met een minder ervaren paard als deze wel.

Ik reageer zelf ook wel eens op foto's waarbij paarden die niet nagefelijk en verzameld zijn op 2 handen op shanks gereden worden. Doorslaande scharen, flink druk op het bit... Brrrrrrrr....

Als er echter iemand voor de verkoop naar mijn paard komt kijken, dan mag die er eerst even op trens op rijden. Dubbele bescherming vind ik dat. Ten eerste voor mijn paard; ik zal van een koper immers niet altijd weten hoe hij/zij rijdt. En ten tweede voor de ruiter, omdat ik vind dat ELK paard fatsoenlijk op trens gereden moet kunnen worden. Zo weet de asp. koper ook meteen dat ik er geen shanks in hang omdat ik een paard "niet kan houden" (ja schrik niet, hoe vaak lees/hoor je dat niet?)
Als ik de ruiter goed genoeg vind op trens, dan mag er gerust na even rijden een shanks in, om even te voelen hoe hij daarop 'voor elkaar' is.

Ik ken Barry echter als ruiter, en die vertrouw ik nog op m'n eigen rug met een shanks in m'n eigen mond.

Eastwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:32

Ik ken Barry echter als ruiter, en die vertrouw ik nog op m'n eigen rug met een shanks in m'n eigen mond.[/quote]

Mee eens!

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:54

@ Sonja: zoals gezegd, ik vind het geen probleem. Ik reageer dan ook nooit in topics waar hierop commentaar wordt gegeven. Vond het alleen vreemd dat hier niemand commentaar gaf. Toen ik de foto's zag dacht ik: "Oh jee, daar gaat'ie weer". Maar al twee pagina's niets......zouden we het dan toch leren?

En inderdaad, zoals ik al aangaf, degene die hier rijdt doet dat supernetjes met een prachtig los teugeltje OK dan!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:42

Redneck schreef:
: "Oh jee, daar gaat'ie weer". Maar al twee pagina's niets......zouden we het dan toch leren?

Nee hoor,is geen kwestie van leren Knipoog Is een kwestie van met 2 maten meten Cool

Let wel,ook ik heb niets tegen rijden met shank op 2 handen en al helemaal niet bij Barry.

ff ontopic Pling
Heb totaal niets met rarebieren,weet alleen dat deze goed opgevoed is en zeker netjes is gereden.
maar dat ligt aan de eigenaar en niet aan het paard Cool

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:45

Wat een prachtig beestje! wat kan ie mooi lopen met zijn hoofdje! Prachtig! Kwijl

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:02

redneck: Ik denk ook wel dat er een verschil is of iemand met ervaring met 2 handen op shank rijdt, of een beginner er een shank in dondert (al dan niet op advies trainer, zoals destijds in mijn geval) en daar met 2 handen op gaat rijden

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:07

stef schreef:
redneck: Ik denk ook wel dat er een verschil is of iemand met ervaring met 2 handen op shank rijdt, of een beginner er een shank in dondert (al dan niet op advies trainer, zoals destijds in mijn geval) en daar met 2 handen op gaat rijden

Nogmaals, ik wil helemaal geen discussies over wel of niet op twee handen rijden met shanks. Ik doe het zelf ook als het nodig is en ben er dus niet op tegen. Het viel me alleen op dat er niemand commentaar had, terwijl dat anders altijd wel het geval is!

Ik kan trouwens een heleboel foto's laten zien van paarden met open mond door het trekken, die gewoon op een snaffle worden gereden... Tong uitsteken

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:07

Schitterende fotos!! Die moet toch snel een leuke baas vinden, lijkt mij Ja

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:10

Redneck schreef:
@ Sonja: zoals gezegd, ik vind het geen probleem. Ik reageer dan ook nooit in topics waar hierop commentaar wordt gegeven. Vond het alleen vreemd dat hier niemand commentaar gaf. Toen ik de foto's zag dacht ik: "Oh jee, daar gaat'ie weer". Maar al twee pagina's niets......zouden we het dan toch leren?

En inderdaad, zoals ik al aangaf, degene die hier rijdt doet dat supernetjes met een prachtig los teugeltje OK dan!

Ik denk dat dat 't dus is... meesten (iedereen?) die hier reageren kénnen Barry en zijn rijstijl... en als je Barry kent weet je dat 't geen probleem is als hij met twee handen op shanks rijdt...

Dus nee Blaze.. niet zozeer met twee maten meten, denk dat niemand er op déze manier problemen mee heeft, ongeacht welke ruiter het is... helaas doet niet elke ruiter het op deze manier..
Maar da's dan gelijk weer een hele 'off-topic-discussie' die we hier fijn NIET gaan voeren Haha! We hadden het hier over hoe mooi Faiz is, hoe fantastisch hij loopt en hoe happy paard en ruiter er uit zien..

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:47

Inderdaad een mooie Arabier, jammer dat je m moet verkopen maar het is niet anders.

Nog effe een opmerking ! Ik zie nog al eens regelmatig de naam "Rarebier" voorbij komen Verward . Niet terrecht vind ik. Ja sorry hoor das mijn mening maar tis en blijft Arabier, en het zijn super paarden. In mijn familie hebben we ook 2 Arabieren en dan 1 Appaloosa maar die laatste is eigenlijk de grootste Rare van t cluppie Haha! Haha! .
Dit ff geheel terzijde en niet gelijk boven op mn nek springen Afgod .