[SGW] met pony tussen paarden springen/ crossen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: met pony tussen paarden springen/ crossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 14:03

Zou er niet oorspronkelijk 14.2 hh hebben gestaan, wat is vertaald als 1.42 m?

Anyway, waar een kleintje groot in kan zijn! Cool

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 15:21

Een vriendin van mij was eerst met een E-pony Z springen bij de ponys.Inmiddels is ze met haar E pony gestart bij de paarden en springen ze nu in het ZZ en nog succesvol ook.Trouwens die pony van Kentucky zou ik wel heel graag op stal willen hebben voor mijn dochter, wouw wat een bijzonder beestje.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:01

jipje_niekje schreef:
hildetc: mijn pony heb ik vroeger ook bij de pony's in laten meten. Ze staat op papier dus voor 156.9cm. Maar als je haar nameet zal ze een kleine 160cm zijn.

Dan het je mazzel gehad! Ik heb ook een E pony, die is 156,5 ik denk eerlijk gezegt ook dat het een paard is, maar ik laat haar maar niet nameten.(ik kan het zelf ook wel een keer thuis doen)

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 19:48

mijn ene E-pony (Karrimh) is L springen en SGW en hopelijk dit jaar over gaan naar het M en 160km-er in de endurance....

mijn andere E-pony (Adami) is ook L SGW en Z2 startgerechtig dressuur en B springen....

Karrimh is een NRPS-er krap 150 en Adami een AVS-er en net 152 ongeveer

taormina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 08:34

Laten we niet vergeten dat een E pony gewoon een paard is.De pony mat houdt gewoon op bij de 1.49cm.Alleen hier in nederland hebben we de E ponys toegevoegd.Het is niet ongebruikelijk op internationale wedstrijden dat er zgn. E ponys meelopen bij de paarden.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:56

Interessant topic! Ik heb een Haflinger van 1.45m en vroeg me hetzelfde af. Dressuren doe ik al bij de paarden (ben namelijk ouder dan 18), maar springen lijkt me ook leuk en SGW ook... Hans is natuurlijk niet zo ruim, als Haflinger zijnde, dus ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen met pony's van vergelijkbare stokmaat!

Moet je trouwens speciale startcoupons voor het springen aanvragen? Op mijn gewone (die ik voor dressuur gebruik), kun je alleen kiezen voor dressuur, mennen en SGW...

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:00

Ja voor springen moet je speciale springcoupons hebben Ja

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:42

Heb vandaag voor het eerst 80cm gesprongen! Ging harstikke goed!

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:14

Is een SGW op B niveau voor de paarden ook 1 meter hoog springen en 1 meter hoog crossen? Of liggen de hoogtes van de hindernissen daar anders?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:24

MirjamN schreef:
Is een SGW op B niveau voor de paarden ook 1 meter hoog springen en 1 meter hoog crossen? Of liggen de hoogtes van de hindernissen daar anders?

MirjamN, lees de FAQ op het SGW forum even. Daar kun je alles lezen over de hoogtes van alle klassen in de SGW, want dat verschilt wel met het reguliere springen.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:06

Thanks Simmie, ik heb daar kennelijk overheen gelezen maar nu toch gevonden!

Wat ik nou echt niet snap is dat een pony mee moet doen bij de paarden als je ouder dan 18 bent. Het gaat toch om de mogelijkheden van de pony, niet van de ruiter (ik ben net zo ervaren als iemand van 6 bij wijze van spreken). Ik vind het tov de pony in kwestie niet eerlijk...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:58

Enerzijds heb je daar gelijk in. Aan de andere kant vind ik het oneerlijk om een volwassene met 30 jaar ervaring te laten rijden tegen een een meisje van 14 dat net begonnen is.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 15:16

Dat begrijp ik, maar hoe vind je het dan als een volwassene met minder ervaring gmoet rijden tegen een meisje van 14 met meer ervaring? dan moeten ze niet de stokmaat van het paard maar de jaren rij-ervaring maatgevend laten zijn...

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:47

Ze hebben ergens een maatstaf/grens getrokken, die het meest logisch is en makkelijk te bepalen/achterhalen is. Want voor het grootste gedeelte van het deelnemersveld gaat volgens mij het voorbeeld van Lielle op.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:23

wij hebben ook een E pony. Liep bij de paarden Z springen (pony's ZZ) en L dressuur en L SGW. Kon bij de paarden veel beter meekomen ivm de afstanden tussen de sprongen. Is nu met vervroegd pensioen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 12:28

Ik vind het heel terecht dat kinderen eigen rubrieken hebben, ook in de andere sporten zie je voor kinderen aparte wedstrijden. Als ik terugkijk heb ik echt veel plezier gehad, met alle andere kinderen lol hebben. Ik zou het echt minder leuk hebben gevonden met volwassenen ertussen, dan wordt het serieus en is het speelse eraf.

Ik denk dat je dan eerder zou moeten kijken of het onderscheid tussen pony's en paarden wel zo noodzakelijk is. Maar grens van 18 vind ik heel terecht. Ziet er toch niet uit, een prijsuitreiking waar eerst een paar guppen van 12 naar voren komen en dan opeens een vrouw van 40?

Als je boven de 18 bent is het een vrije keuze om toch met een pony te starten, alleen wel tussen grotere paarden.
Ik heb met mijn pony ook jaren tussen de paarden gereden, geen enkel probleem. Ik had echt niet meer tussen de kinderen willen rijden.