[WN] Is het Wran NK echt wel voor iedereen ?????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NotNice

Re: Is het Wran NK echt wel voor iedereen ?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 08:26

ik heb alles goed gelezen, en ik heb nu toch nog een vraag:
aangezien ook niet-Wran-leden mee mogen doen met het Wran NK is het dan wel een Wran-NK? Is het dan niet eerder een 'gewoon' NK?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 08:38

@notnice... aan gewone WRAN wedstrijden mogen niet-leden ook gewoon meedoen, dus waarom niet.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 11:32

Dat is net het mooie van het Wran NK, dat iedereen mee kan doen ongeacht welk ras het is. Je zou het inderdaad ook een open NK kunnen noemen georganiseerd door de Wran, maar ja, de organisatie mag toch ook wat eer van haar werk Haha! En wat betreft de opmerkingen dat je alleen maar ruiters ziet die je bij de normale Wran wedstrijden niet ziet, en de ruiters die je daar aantreft en net weer niet bij het NK lijkt me een keuze van die ruiters zelf.

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 11:56

@crazycactus: oh, dat heb ik dan verkeerd begrepen! Als je startnummers voor de Wran aanvraagt wordt je niet gelijk lid van de Wran? Want je hebt wel Wran-startnummers nodig om mee te doen

ik kan me trouwens goed voorstellen dat de ruiters met de Super-Quarters die je 'normaal' niet ziet op Wran-wedstrijden en wel op het Wran-NK hun wedstrijden met zorg uitkiezen. Je kan niet elke week een wedstrijd rijden en daarnaast ook de grote toernooien meedoen, dan stort zelfs een Super-Quarter in.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:07

Wran startnummers ???? heb ik wat gemist Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:21

vigel1 schreef:
alleen op het NK zie ik alleen maar hele mooie gave geweldige Quarters ( dat wel natuurlijk!!!!!! ) maar niet meer al die mensen voor wie dit evenement eigenlijk een kroon op een jaar werken moet zijn. Al deze mensen zijn in de voorrondes al afgevallen.

Dan heb je mijn fantastische fjordenpaardje gemist, waarmee ik een zilveren plak scoorde op het onderdeel westernriding, en waarmee ik vierde werd in de Versatile Trophee Haha!

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:42

@ blaze, jawel:
Citaat:
Vanaf 1 januari 2005 moet iedereen die op een wedstrijd wil rijden een vast startnummer hebben.
Een startnummer vraag je aan voor elke paard / ruiter combinatie. Dus als je in 2007 op 3 paarden wil starten vraag je drie startnummers aan. De kosten verbonden aan een startnummer dien je over te maken op het bankrekeningnummer van de FNW. Na ontvangst van de betaling worden de startnummers opgestuurd. De startnummers zijn op de achterkant voorzien van de paard/ruiter combinatie en een barcode.
Let op: startnummers kunnen alleen aangevraagd worden bij de FNW via www.westernsport.nl

(mag ik quoten vanaf de wran-site? Bloos )

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:44

@notnice, de startnummers zijn niet van de wran maar van de federatie, je kan namelijk van de dawra, en van beide vlekkenverenigingen ook daar startkaarten aanvragen.

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:42

oke, blond moment waarschijnlijk, maar hoe zit het dan met startnummers die je nodig zou hebben om met een Wran-wedstrijd mee te doen? Dat zijn dus geen Wran-startnummers maar wel startnummers die je nodig hebt om aan een Wran-evenement mee te kunnen doen...
laat maar heel erg off-topic, er zijn vast enige honderden topics over dit onderwerp dus mocht het zo evr komen gebruik ik de zoekfunctie wel Clown

we hadden het over ruiters die op de Wran-wedstrijden meedoen aan de reining die je nooit terugziet op het Wran-NK en de ruiters die je nooit op de wedstrijden ziet maar wel op het Wran-NK meedoen

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:15

NotNice schreef:
@ blaze, jawel:

Goh wat dacht je !!! Blaze ik heb je Knipoog tststs dat is Not Nice Cool

NotNice schreef:
maar hoe zit het dan met startnummers die je nodig zou hebben om met een Wran-wedstrijd mee te doen? Dat zijn dus geen Wran-startnummers maar wel startnummers die je nodig hebt om aan een Wran-evenement mee te kunnen doen...

Dat zijn nummers die je nodig hebt om te kunnen starten bij een vereniging die aangesloten is bij de federatie

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:34

@blaze: ja, ik was al helemaal blij, maar helaas... Haha!

maar als ik dus die federatie-startnummers heb Pling en een pony kan ook ik gewoon mee doen met het NK reining. Of ik door de voorrondes kom is dan weer een heel ander verhaal, maar dat negeren we voor het gemak even.

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 21:18

Blaze schreef:
Kan mij niet van de indruk onttrekken dat TS ,gezien de vraagstelling,deze vragen niet puur uit persoonlijk belang stelt. Cool
Voor de rest ben ik het helemaal eens met biede voorgaande berichten van de heren. Haha!

Haha! een beetje wel misschien maar dat is toch niet erg
ik ben namelijk zelf erg aan het twijfelen of ik mijn bospony moet houden en daar lekker mijn reining wedstrijden mee rij en beginner blijven de rest van mijn leven ( want meer zit er met hem niet in ) of dat ik een leuk tehuis moet gaan zoeken voor hem en me op de markt van de te koop staande Quarters moet storten

en das best een moeilijke beslissing

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 08:29

Wat wil je zelf ?

Denk je zelf dat je goed genoeg bent om met de top mee te draaien?
Denk je dat je een paard kunt kopen wat er goed genoeg voor is?
Ben je bereid keihard te knokken om met jullie beiden talent die top ook te halen?

Is je antwoord op 1 van bovenstaande vragen "nee", dan zul je het net als de rest van ons moeten doen. In de middenmoot Knipoog
IS er trouwens heel gezellig Haha!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:41

Wat Rom zegt Ja
Heb je 'what it takes' zoals ze zo mooi zeggen. Kun je wat nodig is, en hoe belangrijk vind je een lintje, want wat zegt dat dan?

Als je je wilt meten met de groten, zul je gelijksoortige dingen moeten doen en dat is niet voor iedereen weggelegd..

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:29

Ik vind dit op zijn minst gezegt een beet over the top.
Ik zeg op alle drie de vragen nee.En toch hoor ik thuis op een NK.
Dus we moeten niet de dingen erger maken dan dat ze zijn Cool

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:33

Waarbij je toegeeft dat ze erg genoeg zijn Knipoog

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:23

Oja soms zelf heel erg.Erg alle kanten op Cool

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 07:28

Maarrrr t staat wel interessant Tong uitsteken

Als je gemiddeld kan rijden en je hebt een gemiddeld paard red je het volgens mij best op een Wran NK. Dat zou wel zo moeten zijn iig. Anders is het maar net de vraag of het aan het paard ligt misschien?

Hoewel het ook wel werkt om als gemiddelde of matige ruiter op een goed genoeg paard toch leuk in de linten te rijden, iig voor een paar shows Ja

Wordt er bij de jurering wel rekening gehouden met de verschillende types paarden eigenlijk bij een Wran? Of is dat al besproken ergens?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 08:21

cer WRAN juryleden zijn daar voor opgeleid!
die moeten kunnen zien wat de natuurlijke houding en gang van het paard is en het daar naar beoordelen

ik denk dat iedereen een faire kans krijgt in de voorrondes
in de reining zie je inderdaad meer quarters, maar ja, bij schapen drijven zie je ook meestal border collies
sommige diciplines zijn nu eenmaal makkelijker te rijden met een daarvoor gefokt paard
dat wil niet zeggen dat het met een ander paard niet gaat maar meestal kom je net wat te kort voor de top

ik moet zeggen dat er hier in het zuiden zowiezo nog weinig met andere rassen gereden wordt, zelfs bij de beginners is alles bijna quarter

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:14

Ik ben het helemaal eens met Spatter.

In de reining doen de quarters het beter maar kijk ook eens naar de trail en Horsemanship.
Hier zie je ook andere rassen die het behoorlijk verdienstelijk doen.
Maar ook in de versitile en western riding komen deze andere rassen behoorlijk mee!

Je moet natuurlijk wel eerlijk blijven richting je paard.
Ik heb zelf ook geen quarter en ik verwacht ook niet van haar dat ze net zo loopt als een Q/P/A maar je kan wel heel dicht in de buurt komen!

En daarnaast ben ik met mijn lieve "pannenkoeken paardje" Nederland Kampioen Horsemanship en Allround Champion Amateur geworden!
(Dit had ik ook niet verwacht maar ben nog steeds heel trots op haar)

Dus je kan een heel eind komen maar wees reëel tegen je zelf en je paard!
Je kan je eigen TOP bereiken, ligt er maar net aan hoe hoog jij de lat legt en of het haalbaar is.
Voor mij is het belangrijk dat ik lol heb in het rijden samen met mijn paard en dat is voor mij (de)TOP! Knipoog

Axefield

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:41

Blaze schreef:
En toch hoor ik thuis op een NK.

.....omdat je opper-stalmeester bent....... ??? Knipoog Knipoog

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:44

Haha! Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:11

spatter schreef:
cer WRAN juryleden zijn daar voor opgeleid!
die moeten kunnen zien wat de natuurlijke houding en gang van het paard is en het daar naar beoordelen

Alleen jammer dat die WRAN-jury's niet het NK jureren.... Ik denk niet dat die Amerikaan veel Friezen, Fjorden, Haffies en Tinkers ziet lopen op de wedstrijden waar hij normaliter jureert. Dat is wel iets om over na te denken...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:15

sonja heb je gelijk in
misschien jury's uit duitsland nemen van de EWU(of zoiets)
scheelt misschien ook een bak geld

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 22:07

Cer schreef:
hoe belangrijk vind je een lintje

totaal onbelangrijk, meedoen is belangrijker dan winnen, het gaat om het bezig-zijn met je paard, contact met andere ruiters en bla-bla-bla zo maar door

maar het is wel even slikken als die mand met lintjes de rijbaan in gedragen wordt en jouw naam wordt weer niet genoemd....

zoals het ook niet een tof gevoel zal geven als je bij voorbaat weet dat je met je Oud-Hollandsche-Hobby-pony geen schijn van kans maakt bij de voorrondes van het NK, terwijl je het juist zo leuk deed op de andere WRAN-evenementen. oftewel: doe je met die OHH-pony mee met de voorrondes van het WRAN-nk, waar je als WRAN-lid denkt thuis te horen, of begin je er maar niet aan?