Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
rij op een zwart paard waar ik dus elke witte haar op zal zien en dat gaat nu al dik een jaar prima!
Sandrina schreef:Mietje: reed je eerder met een barefoot Cheyenne en nu met een Startrekk?
Ongelofelijk, maar die switch heb ik ook gemaakt. Heb nu een Startrekk gekocht toen ik de verhalen las van drukplekken en ik gekrulde haren zag op de schoft van mijn haf. Ik ben over de ST zeer tevreden.
Waar haal je dat vandaan?Sees schreef:Wat boor pads hebben jullie onder je boomloze zadels?
Mietje schreef:Sandrina schreef:Mietje: reed je eerder met een barefoot Cheyenne en nu met een Startrekk?
Ongelofelijk, maar die switch heb ik ook gemaakt. Heb nu een Startrekk gekocht toen ik de verhalen las van drukplekken en ik gekrulde haren zag op de schoft van mijn haf. Ik ben over de ST zeer tevreden.
Waar haal je dat vandaan?Sees schreef:Oh ja, dat had ik volgens mij al eens aan jou gevraagd. Waar haal je die vandaan? Internet? En heb je die inlages dan zelf er in gedaan?
dus bijvoorbeeld 1cm traagschuim met 1 cm vilt of 2 cm traagschuim met 1.5 vilt enz enz... 

Sandrina schreef:Mietje schreef:Nee?Waar haal je dat vandaan?
Op dit paard alleen met de Startrekk, en voor de rest alleen boomzadels!
Het was me niet duidelijk wat voor zadel je voorheen op je 'Startrekkpaard' had liggen. Ik deed maar een gok.

Behalve dat ik het vreselijk vond rijden (terwijl ik wel vaak zonder zadel rij, heerlijk) denk ik dat de drukverdeling gewoon te klein is. En de ervaring leert dat inderdaad: vrijwel alle mensen die ik ken die endurance reden met een boomloos zadel zijn na een tijdje weer overgestapt naar een boomzadel, ivm drukplekken en rugproblemen.carola schreef:De gewichtsverdeling op de paardenrug lijkt mij zeer ongelijkmatig. Zeker met endurance is het belangrijk dat het gewicht van de ruiter over een zo'n groot mogelijk oppervlak wordt verdeelt, bij een boomloos zadel is dat gewoon onmogelijk.