[WN] Safety cowboy hoed

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wranglerbutt

Re: Safety cowboy hoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 09:39

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 09:58

Sorry ik bedoelde het ook maar goed.
Of het rommel is of niet weet ik niet, want ik heb niks met western.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:02

Wranglerbutt schreef:
Het bekende, aloude en niet CE gekeurde 'potje' Rolleyes

Je mag niet liegen en als je denkt dat je niet liegt dan heb je na 3291 berichten nog steeds niet geleert te lezen. Cool

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:06

Wranglerbutt schreef:
Bij Arthur's wel 'n nieuwe Troxel te verkrijgen, de Cheyenne Vingers aflikken

Als ze hier nou eens een mooie hoeden rand omheen zouden zetten ipv dat banketstaaf klepje dan hebben ze een gat in de markt!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:09

Romkabouter schreef:
Straks zien we er idd allemaal zo uit : Zij zijn groot en ik is klein!

precies, dat is echt niks

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:23

Toe Blaze, ik zal het juiste topic wel niet kunnen vinden, maar vertel eens wat ik heb gemist?
Bij voorkeur met linkje Tong uitsteken

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:32

Wranglerbutt schreef:
Toe Blaze, ik zal het juiste topic wel niet kunnen vinden, maar vertel eens wat ik heb gemist?
Bij voorkeur met linkje Tong uitsteken

Heb de link thuis,dus ff wachten nog tot 12.30 Cool

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:42

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:44

Can't wait! Tong uitsteken

Op zoek naar certified ridinghelmet + westernhat kom ik op Google nog steeds niets goedgekeurds van die aard tegen. Je zou toch verwachten dat er dik reclame voor gemaakt zou worden als het bestond? Groot nieuws als het 'potje' CE goedkeuring heeft/krijgt voor die western traditionals die kost wat kost de hoed in de showring willen behouden ?

Gezien de Europese trent wbt veiligheidsvoorschriften, is het een kwestie van tijd eer helmen verplicht zullen worden tijdens alle hippische evenementen.

Ben dus erg benieuwd *LOL*

@Adrienne: Zonder driepunts kinriem, dus waarschijnlijk niet CE goedgekeurd

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:54

Wranglerbutt schreef:
Gezien de Europese trent wbt veiligheidsvoorschriften, is het een kwestie van tijd eer helmen verplicht zullen worden tijdens alle hippische evenementen.

Ik denk dat 3294 berichten echt teveel zijn want je leest te weinig en schrijft teveel.Anders had je gelezen dat dit allemaal erg uitgebreid aan bod is geweest. Cool

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:55

Please enlighten me!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 11:22

Silence schreef:
Sorry ik bedoelde het ook maar goed.
Of het rommel is of niet weet ik niet, want ik heb niks met western.

Ach gut Silence geeft niet, maar das het potje waar ik het dus al over had. Die heb ik al van boven to onder bekeken en blijf erbij dat die niet beschermd.

@Adrienne die is interessant, gaat nu Mail schrijven voor meer info.

@Nickyu die helm beschermd idd (de militaryhelm) maar ik zit dus nog steeds te wachten op PeterV zijn antwoord. Die had ik nl gevraagd of hij de verzekering wilde vragen of deze wel zou mogen met helm erover.
@WB je hebt PB, en er loopt al een topic over het wel of niet mogen van een veiligheidshelm, en hoe en wat met de verzekering. http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=4&t=732223&hilit= sorry is ondertussen 11 pagina's lang maar op 1 van de laatste pagina's heeft Peter een aantal links gezet. Lees die maar eens Knipoog

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 11:52

Het was even zoeken, maar ik geloof dat Blaze deze zal bedoelen? http://www.pferdepapst.com/product_info ... rnhut.html
Mijn duits is niet al te best; is er iemand die deze tekst voor me kan vertalen? Cool

Diese Westernhartschale ist kein Schutzhelm und nicht nach der EN-Norm 1384 geprüft, Die Kappenschale bietet jedoch einen gewissen Schutz gegen Äste und für leichten Sturz.

Of vervallen we nu weer tot de stootpetten versus valhelmen-discussie? Clown

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 12:18

http://www.lashelmets.com/

Hij bestaat en voor de rest zeiken jullie maar weer lekker verder over persoonlijke voorkeuren en hoe onveilig je ze vindt.
Europa vind ze veilig genoeg en aangezien elke georganiseerde western show al giga in overtreding is maakt het toch allemaal niets uit.
Waar het op neer komt is dat de meesten alle regels en verordeningen willen veranderen zodat ze passen bij ieders persoonlijke situatie.(of het nu gaat om level indeling of fokken of een cap dragen.De meesten willen alles draaien zodat het in hun straatje past.)
Maakt het mij iets uit???? Nee totaal niet.Doe maar lekker ik doe mijn eigen ding en onderweg schop ik links en rechts nog eens ergens tegen aan.Dus ik amuseer me wel Cool

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 12:34

Bedankt voor je [cynisch]welonderbouwde[/cynisch] betoog, Blaze! OK dan!
Irritante site, die van LAS Tong uitsteken maar ik heb het uiteindelijk gevonden:
Een fiberglas dopje! Ja

certificato CE/EN 812 Tong uitsteken moet het niet EN-Norm 1384 zijn? Cool

non-homologated helmet but certified providing protection to the scalp to be worn under the Stetson when riding Western style

non-homologated? Blond ---> Pling http://en.wikipedia.org/wiki/Homologated = not approved Slapen ---> Doei, doei

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 12:51

Blaze schreef:
Maakt het mij iets uit???? Nee totaal niet.Doe maar lekker ik doe mijn eigen ding en onderweg schop ik links en rechts nog eens ergens tegen aan. Dus ik amuseer me wel Cool

Toch griezelig dat iemand die kennelijk nogal wat in de melk te brokkelen heeft in de (commissie over regelgeving van de) WRAN, hier te kennen geeft zich niet te interesseren voor de mening van een ander en lekker zijn eigen ding blijft doen.

Ja Toppie! Lekker doorgaan met je eigen ding doen, Blaze!

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 13:00

Hoihoi, ik heb een plaat voor m'n harses en die beschermt me wel.......... hoewel; het is geen gekeurde plaat Huilen

Ik vind die nieuwe Troxel trouwens ook wel mooi Ja

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 15:08

Wranglerbutt schreef:
Blaze schreef:
Maakt het mij iets uit???? Nee totaal niet.Doe maar lekker ik doe mijn eigen ding en onderweg schop ik links en rechts nog eens ergens tegen aan. Dus ik amuseer me wel Cool

Toch griezelig dat iemand die kennelijk nogal wat in de melk te brokkelen heeft in de (commissie over regelgeving van de) WRAN, hier te kennen geeft zich niet te interesseren voor de mening van een ander en lekker zijn eigen ding blijft doen.

Mee eens WB!
En Blaze, waarom is het toch elke keer dat jij wel je "eigen ding" moet mogen doen maar dat anderen tegen onwijs veel weerstand stuiten wanneer zij hun "eigen ding" willen doen?? Als het jou toch niets uitmaakt?? Cool

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 15:30

Wranglerbutt schreef:
Bedankt voor je [cynisch]welonderbouwde[/cynisch] betoog, Blaze! OK dan!
hehe eindelijk iemand die me op waarde kan schatten Cool

Irritante site, die van LAS Tong uitsteken maar ik heb het uiteindelijk gevonden:
Een fiberglas dopje! Ja

Hele irritante site Haha!

certificato CE/EN 812 Tong uitsteken moet het niet EN-Norm 1384 zijn? Cool

Dat is ook al tot in den treure *besproken* Tong uitsteken
non-homologated helmet but certified providing protection to the scalp to be worn under the Stetson when riding Western style

non-homologated? Blond ---> Pling http://en.wikipedia.org/wiki/Homologated = not approved Slapen ---> Doei, doei

Door wie??? europa!!! (nee heeft CE marking) Door het norminstituut??? nee heeft een NE norm.Door wie dan???
Wie geeft die goedkeuring zoals bedoeld???

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 15:35

Jeddah schreef:
Mee eens WB!
En Blaze, waarom is het toch elke keer dat jij wel je "eigen ding" moet mogen doen maar dat anderen tegen onwijs veel weerstand stuiten wanneer zij hun "eigen ding" willen doen?? Als het jou toch niets uitmaakt?? Cool

10250 berichten en ook jij kunt nog steeds niet lezen en alleen maar schrijven Haha!
Ik heb al zovaak aangegeven dat iedereen moet doen wat ze zelf willen,cap,geen cap het zal mij een zorg zijn.
Als mijn geschriften als *onwijs veel weerstand*leest en begrijpt bereik ik dus toch wat ik wil.
En weet je wat ik wil!!!!! gewoon mijn ding doen

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 15:50

Wranglerbutt schreef:

Wat ik schrijf als Blaze en doe als Rob is toch iets wat je uit elkaar moet proberen te houden Cool

Maarja als je het te druk hebt om tegen alles aan te trappen wat mensen voor elkaar proberen te krijgen wordt dat natuurlijk moeilijk Cool

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 16:30

Blaze schreef:
Jeddah schreef:
Mee eens WB!

10250 berichten en ook jij kunt nog steeds niet lezen en alleen maar schrijven Haha!
Ik heb al zovaak aangegeven dat iedereen moet doen wat ze zelf willen,cap,geen cap het zal mij een zorg zijn.
Als mijn geschriften als *onwijs veel weerstand*leest en begrijpt bereik ik dus toch wat ik wil.
En weet je wat ik wil!!!!! gewoon mijn ding doen

Je spreekt jezelf veels te vaak tegen Blaze, ik lees echt wel, maar jij schrijft elke keer wat anders... Cool

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 17:14

Jeddah schreef:
Je spreekt jezelf veels te vaak tegen Blaze, ik lees echt wel, maar jij schrijft elke keer wat anders... Cool

Pffffffffff is dat alles wat je kunt verzinnen. Cool

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 17:14

Jep! Knipoog

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 17:22

Jeddah schreef:
Jep! Knipoog

Goh Haha! dat had ik niet verwacht Cool