[WN] ranger @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stalnijmegen

Re: ranger @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 11:16

hey wat een leukerd...

Die lisa gaat dus ook door als fotograaf, wanneer tref ik jullie 2e bij mij???

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 11:17

Mooi paard! Knipoog

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 11:58

Ziet er goed uit! Mooi paardje ook Cool

Citaat:
@wrangelerbutt: hij is bijna 4. maar dat heb ik gedaan om hem licht in de mond te houden. met de snaffle was hij wat hard in de mond. en op advies van mijn instructeur

ik snap dat je het advies van je instructeur opvolgd, maar bedenk eens zelf: wat als hij wat hard in de mond wordt met een shank? Wat ga je er dan inhangen?
Het kan natuurlijk zo zijn dat hij lekker licht blijft op een shank en dan is er niks aan de hand maar het risico dat hij hard wordt erop heb je toch en dan kan je nergens meer heen. Als je het probleem anders oplost dan een scherper bit dan loop je dat risico ook nooit.

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 12:11

Heb weinig verstand van western maar wel van bitten en weet dat dit niet echt leeftijd gebonden is! Het maakt vrij weinig verschil of je een paard op 4jarige leeftijd of op bijvoorbeeld 15jarige leeftijd op een scherper bit gaat rijden als je de pech hebt dat hij er sterk op word dan wordtie dat toch wel! Ongeacht hoe oud je paard is....

Vitj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 12:14

Chiq paardj Haha!

jody87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 13:48

Brendageene schreef:
Ziet er goed uit! Mooi paardje ook Cool

Citaat:
@wrangelerbutt: hij is bijna 4. maar dat heb ik gedaan om hem licht in de mond te houden. met de snaffle was hij wat hard in de mond. en op advies van mijn instructeur

ik snap dat je het advies van je instructeur opvolgd, maar bedenk eens zelf: wat als hij wat hard in de mond wordt met een shank? Wat ga je er dan inhangen?
Het kan natuurlijk zo zijn dat hij lekker licht blijft op een shank en dan is er niks aan de hand maar het risico dat hij hard wordt erop heb je toch en dan kan je nergens meer heen. Als je het probleem anders oplost dan een scherper bit dan loop je dat risico ook nooit.

bedankt voor je advies. maar het gaat nu heel goed. daarbij rijden we zo nu en dan ook op 1 hand.
en ga ik hier geen discussie houden over dit onderwerp, want daar is dit topic niet voor Knipoog

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 15:16

Nee dat hoeft ook niet hoor, ik geniet wel van zulke mooie foto's van een mooi paard aan het werk.
En als je hem al op 1 hand aan het rijden bent dan zal de basis wel goed zitten en dan heb ik echt niks tegen een shank bitje hoor Haha!

jody87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 15:29

de basis zit er gewoon goed in. en hij reageert al goed op beendruk en teugeldruk. het enige wat hij nog een beetje moet leren is zijn hoofd wat lager houden. maar zoals je ziet zij we daar mee bezig Knipoog

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 15:31

leuk paardje, ik zie op de foto's alleen dat je net bijna naar voren valt.. kan door t zadel komen misschien, maar probeer dat te voorkomen. verder super Haha!

jody87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 15:39

ik neem aan dat je de galop foto bedoelt?
het viel me zelf ook al op, dat is een beetje een tikje van mij(met aangaloperen). hij galopeerde daar net aan. moet ik afleren.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 15:45

Mooie foto's en prachtig paardje hoor Ja

jody87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 15:47

bedankt! het prachtige paard Clown is trouwens ook for sale.