[WN] level inschalen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Re: level inschalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:20

dat is juist zo mooi aan het nieuwe systeem

toch vind ik het ook moeilijk
ik heb jaren amateur en open gestart dus ben een level 2 ruiter
maar spatter wil ik langzaam aan gaan starten in de reining en van de trail en de horsemanship maakt hij nog regelmatig brandhout
dus zou level 3 de goede keuze zijn
maar aangezien er hier nauwlijks WRan wedstrijden zijn in de buurt(tot nu toe nul!) kan het wel eens heel lang duren voordat ik mijn punten bij elkaar heb voor level 2
dan start ik dus misschien wel een paar jaar tussen "de beginners", want dat is level 3 als ik het goed begrijp

en even voor de duidelijkheid, in de buurt noem ik nog een wedstrijd die een ruim uur rijden is

maar misschien gaat spatter dit jaar nog zoveel vooruit dat het geen probleem meer is als de levels worden ingevoerd, we hebben nog even

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:21

Nee alle drie spelen een belangrijke rol,vandaar dat ook van alle drie de mogelijkheden de punten worden bij gehouden

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:26

spatter schreef:
maar aangezien er hier nauwlijks WRan wedstrijden zijn in de buurt(tot nu toe nul!) kan het wel eens heel lang duren voordat ik mijn punten bij elkaar heb voor level 2
dan start ik dus misschien wel een paar jaar tussen "de beginners", want dat is level 3 als ik het goed begrijp

Dat is beiden niet helemaal correct.

een *normale* show daar gaan de punten X 2.voor elke deelnemer die je achter je laat krijg je dus 2 punten.
je mag bij 25 punten over.
Als het inderdaad zo is dat je in de L3 niet in staat bent om die punten te halen dat zit je dus in het juiste level en is L2 te hoog.
(maar jij weet ook wel dat dat niet zo is in jouw situatie Cool )

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:34

mmm, als ik dus net als nu meerdere onderdelen rij schiet het wel heel hard op met wat deelnemers
even rekenen
wedstrijd met laat zeggen 10 deelnemers(redelijk normaal bij de "beginners") wordt ik 5de dus 5 achter me
dat is dus 10 punten en dat in de trail, horsemanship en de pleasure is 30 punten Scheve mond
klopt dat zo????????????

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:44

Ja dat klopt.
Er is ff sprake geweest van skil sets maar dat was erg omslachtig.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:05

Define skil sets (of skill sets?), please Lachen

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:59

Zit er eigenlijk ook een maximum aan het aantal punten waarbij je dus over moet?

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:09

75 is het max..
Het is allemaal na te lezen op de site(s)
L5 en 4 is beginners
L3 ' gevorderde beginner'
L2 en 1 is amateur/open.

JayCee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 22:24

ik zie dat mijn vraag erg veel te weeg brengt. Maar goed ik mag dus zelf bepalen in welke level ik me in schaal. DUS..... stel je voor dat ik nog nooit op een paard (wat natuurlijk niet het geval is) kan ik me als ik het goed begrijp gewoon laten inschrijven in level 1.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:41

Ik stel voor dat je dan bij level 5 inschrijft aangezien dat het laagste level is Knipoog

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:46

@jaycee.. theoritsch is dat idd mogelijk.. of iemand het lef heeft om het te doen...

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 07:59

JayCee schreef:
Maar goed ik mag dus zelf bepalen in welke level ik me in schaal. DUS..... stel je voor dat ik nog nooit op een paard (wat natuurlijk niet het geval is) kan ik me als ik het goed begrijp gewoon laten inschrijven in level 1.

In theorie zou dat kunnen,vandaar dat tijdens de ALV op de vraag of er een bepaalde toetsing gaat plaats vinden ,door de voorzitter geantwoord is dat dat eventueel wel mogelijk (ik denk wenselijk) zou zijn.
In welke vorm dat zou kunnen gebeuren is nog niet helemaal duidelijk.

JayCee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 09:26

crazycactus schreef:
@jaycee.. theoritsch is dat idd mogelijk.. of iemand het lef heeft om het te doen...

dit heeft niks met lef temaken. als er geen regels zijn om je level te bepalen gaan mensen zich te hoog of te laag inschalen. en mij lijkt het best leuk om met de top van nederland eens mee te rijden

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 09:35

@JayCee : dat is niet zo moeilijk; koop/leen een Quater/Paint/Appaloosa en start op het NK in de Open Haha!

Ik kan me niet indenken dat de WRAN hier niet serieus over nagedacht heeft. Natuurlijk zal men zo een voorkeur hebben waar men in wil starten, maar er zal best wel naar het verleden/prestaties gekeken worden of men zich niet te hoog of te laag inleveld.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 09:44

jaycee je maakt één denk fout
zit je eenmaal in een bepaald level, zit je dat voor een vol jaar
en of het leuk is om altijd als laatste te eindigen als ruiter op grote afstand van de rest Verward
verder degradeer je na dat jaar terug naar een level daar onder

iedereen die nieuw komt bij de WRAN start zowiezo level 5, tenzij je met een gegronde reden komt waarom jij hoger zou mogen beginnen
de ruiters die nu al bij de WRAN rijden , wordt van uit gegaan dat men naar eer en geweten zich netjes inschaald
zo niet wordt je na een jaar toch op je plek gezet of als je te laag inschaald waarschijnlijk al eerder
persoonlijk denk ik dat de meeste zich waarschijnlijk liever iets lager inschalen om te kijken hoe dat gaat en dan vanwege punten vanzelf omhoog geplaatst gaan worden

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 09:51

spatter schreef:
iedereen die nieuw komt bij de WRAN start zowiezo level 5

Huh?

Waar staat dit Verward

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 09:52

euhhh, gaat zoeken ...

JayCee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 09:54

spatter schreef:
jaycee je maakt één denk fout
zit je eenmaal in een bepaald level, zit je dat voor een vol jaar
en of het leuk is om altijd als laatste te eindigen als ruiter op grote afstand van de rest Verward
verder degradeer je na dat jaar terug naar een level daar onder

iedereen die nieuw komt bij de WRAN start zowiezo level 5, tenzij je met een gegronde reden komt waarom jij hoger zou mogen beginnen
de ruiters die nu al bij de WRAN rijden , wordt van uit gegaan dat men naar eer en geweten zich netjes inschaald
zo niet wordt je na een jaar toch op je plek gezet of als je te laag inschaald waarschijnlijk al eerder
persoonlijk denk ik dat de meeste zich waarschijnlijk liever iets lager inschalen om te kijken hoe dat gaat en dan vanwege punten vanzelf omhoog geplaatst gaan worden

stel je voor dat ik level vier ben en ik rijd al bij de WRAN. en ik schaal me in in level 1. Dan duurt het dus 4 jaar voordat ik dus op mijn correcte level zit. Zonder dat hier regels voor zijn gaat dit echt gebeuren en dan mischien niet in dit overdreven voorbeeld. Je zegt dat je ervan uit gaat dat mensen geweten en eer hebben binnen deze sport. dat zal ook bij het merendeel het geval zijn maar neem nou maar van mij aan dat zonder regels een flink aantal mensen die denken dat ze beter zijn dan dat ze werkelijk zijn zich te hoog gaan inschalen en dat dit niet ten goede zal komen voor de sport

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 10:00

krijg het niet geplakt maar dat is regel nummer 301!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 10:04

jaycee ik denk van niet
mijn ervaring is juist dat mensen niet naar een hogere klasse willen omdat ze anders geen prijs meer winnen
en ik draai al heeeeel wat jaartjes mee
grootste probleem is altijd geweest dat beginners niet naar de amateur klasse wilden omdat die stap zo groot was
daarom hebben we ook enorm veel deelnemers bij de beginners en een handvol bij de amateur en open
alleen de reining is daarin een uitzondering

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 10:05

301. Een nieuwe deelnemer in de westernsport wordt ingedeeld in klasse L5, tenzij hij/zij verzoekt om plaatsing in een hogere klasse. Zo’n verzoek dient schriftelijk bij het WRAN bestuur ingediend te worden, en zal behandeld worden op de eerst volgende bestuursvergadering. Het verzoek wordt gehonoreerd indien er uit het bewijsmateriaal dat de deelnemer aandraagt in de ogen van het bestuur voldoende blijkt dat de deelnemer zich in de aangevraagde klasse kan manifesteren in de westernsport. Als bewijsmateriaal gelden o.m. controleerbare uitslagen van wedstrijden van andere verenigingen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 10:08

super blaze, waarom lukt mij dat nou weer niet Zij zijn groot en ik is klein!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 10:11

Ojee, dus we moeten eerst een verzoek indienen?? En hoe vaak vergaderd het bestuur? Hoever van te voren moeten we dat dus indienen?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 10:13

Ik ben van mening dat 99% van de huidige wran leden zich zeker correct zullen inschalen.
Maar dan blijft er nog steeds 1% over die zich of buitensporig te laag of buitensporig te hoog wil inschalen.
Hier kun je mijns inziens 2 dingen aan doen.

1*De inschaling is hoe dan ook een verzoek gericht aan het bestuur.Het bestuur kan beslissen of zij(of een comm.) bij gerede twijfel een ander inschaling toe wijst.

2*Zoals wel bekend gaan we eerst proefdraaien met de nieuwe regels voor dat er een hard copie wordt uitgegeven.
De comm.kan nog zo goed zijn best gedaan hebben er kunnen en zullen altijd regels en interpretaties aangepast moet worden aan de praktijk.
Zo kan ik me voorstellen dat het (als blijkt dat level inschaling niet conform bepaalde criteria is gebeurt) het bestuur kan beslissen dat de degradatie procedure aangepast wordt.

Optie 1* heeft mijn voorkeur

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 10:14

spatter schreef:
super blaze, waarom lukt mij dat nou weer niet Zij zijn groot en ik is klein!

Adobe acrobat proffesional en niet alleen de reader Cool