Broncoyboy schreef:Als het levelsysteem, wat al bedacht is door de E W U ,niet werkt in holland, omdat we nog zo.n klein landje zijn,
Het moet gaan werken.
Het is niet moeilijk om even te rade te gaan bij onze oosterburen, en dit met name bij de organisaties die hun moederorganisaties in de VS moeten volgen. De EWU die het spel al wat langer door hadden voor problemen die de open structuur van deze overgewaaide sport heeft, is in gesprek met de grootste paarden sportbond in Duitsland, de KN.
EWU, ook een ruitervereniging net als de Wran, heeft een zeer uitgebreid level systeem in het leven geroepen, waardoor het zo is dat de organisaties die hun moedervereniging in de VS hebben, met de EWU zijn gaan samenwerken, daar deze licenties verstrekt en geeft ook aan hun ruiter die dus hun moederorganisatie volgen, waar geen structuur bij is waar te nemen om het lid, vaak de ruiter van een kwaliteitsnorm te voorzien.
Nederland is veel kleiner dan Duitsland dus voor ons land zal zo’n uitgebreid systeem niet haalbaar zijn, dus beginnen wij met 5 levels, wat het doel moet billijken.
Ik weet inmiddels wel, dat het binnen het Nederlandse een kwaliteitsaanduiding geven aan een ruiter en soort van vies woord aan het worden is, wat niet weg neemt dat je hiertoe gedwongen gaat worden, mits jij je ding, dit wel gekaderd binnen de normen die wij daar voor afspreken, en ook zodanig gaan controleren, kunt blijven doen.
Dus met andere woorden, de ruiter vereniging in Duitsland was er inderdaad al achter dat de moederverenigingen uit de VS, geen bescherming kunnen bieden binnen het Europese voor wat gaat bepalen onder welke omstandigheden jij straks deze sport mag beoefenen en veel gevaarlijker nog, waar jij deze sport strak mag beoefenen.
Manege eigenaren, exploitanten van grote hallen, worden ook aan banden gelegd en zullen hun eisen voor verhuur van, de lat ook steeds hoger gaan leggen, waardoor wij genoodzaakt zijn daar iets tegen over te zetten.
Een vraag van mijn zijde, hebben wij nou zoveel mest inmiddels in onze ogen dat wij deze sterk opkomende maatregelen niet zien, of blijven bij uitstek binnen het dressuur de wat slimmere mensen hangen zodat deze heel normaal gezien van deze tijd zaken daar wel geregeld worden. Louwie van Gaal heeft eens een uitspraak gedaan van, ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom, laat duidelijk zijn waar ik niet wil bijhoren.
Vat niet te persoonlijk op hoe ik het hier boven verwoord, want wij kunnen beter zelf de stap nemen, en met zelf bedoel ik nu het huidige westernvolk, dan dat de stappen voor ons gezet gaan worden. Deze zullen genomen worden door waar wij nog niet bijhoren, de bond die de breedte sport onder zijn hoede heeft, en dit heb ik niet verzonnen.
Peter