DubbelDun schreef:Ik weet niet of we het over de vader of de zoon hebben
ik denk de vader
zoon is niet zo die is super aardig!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DubbelDun schreef:Ik weet niet of we het over de vader of de zoon hebben
Lauren86 schreef:Hey iedereen ik ben hier voor de eerste keer en ik dacht 'laat ik eens kijken bij het western gedeelt' aangezien ik al een lange tijd western rij...bij deze berichtjes viel het me op dat iedereen er zo omheen banketstaaf (pardon my french). Als het gaat om een westernstal in merkelbeek weet iedereen, of kan iedereen in ieder geval opzoeken over wie het gaat. Paul Derrez dus. En ik wist niet Ronald tegenwoordig ook les geeft, of bedoelde jullie met 'die zoon' misschien Tim (die geen zoon van Paul is), maja...zou best kunnen ben er al een tijd niet meer geweest. En ik moet zeggen dat ik de les die je beschreef wel herkende, maar niet van mezelf, ik heb er jarenlang (ik vergeet steeds hoelang, maar ik denk al ongeveer 9 of 10 jaar) heel fijn gereden en een heeeeeeeeleboel geleerd. Ik heb vaker dit soort situaties gezien waarin mensen die dachten dat ze ff een middagje lekker konden komen westernrijden een beetje anders uitpakte, gewoon omdat dat niet zo makkelijk gaat...het zijn geen makke manegepaarden die gewend zijn om rustig achter elkaar aan te lopen (en sja Chester is idd een geval apart, maar ook op hem valt goed te rijden). Anyway...dat is wat ik ff kwijt wilde...
Groetjes, Lauren.
Ik doe zelf stage bij Spirithorses, en hun manier van lesgeven is duizend keer beter en educatiever dan deze die ik hier lees...Echt westernrijden is een plezier, en geen marteling
Met name de ruiters die geintereseerd zijn in cutting en teampenning zullen bij hem goed op hun plek zijn. Verder denk ik dat hij door de jaren heen een beetje moe is geworden van alle wannabee cowboy,s and girls, No offence!! Ben het helemaal met je eens dat je dan niet dit soort dagjes moet organiseren! Hij is een apart mens, maar wel een vakman die in de westernsport al een en ander bereikt heeft. Ook zijn zoon is een talentvolle ruiter.
Tuurlijk ben ik het niet altijd met hem eens, maar de reden dat ik nu niet meer bij hem in de les rij is op de eerste plaats gevolg van mijn verhuizing naar Belgie. En op de 2 de plaats omdat ik niet zoveel met koeien heb
Zijn lessen zijn idd hard... en voor veel mensen iets te hard
Maar dat is zijn manier van les geven en ik persoonlijk moest er wel om lachen als hij begon te schelden omdat ik voor de zoveelste keer scheef op mijn paard zat
Dus een uur lang maar wat stuurloos gestapt en gedraaft. Toen ik eraf kwam had ik ook zoiets van wat een stom paard! Het heeft heel wat lessen gekost en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel geduld! voordat ik eindelijk besefte dat ik helemaal opnieuw moest beginnen! Nu leer ik nog steeds iedere dag bij en het gaat al wat beter, maar toch ben ik blij dat ik ondanks mijn niet zo leuke eerste les toch heb doorgezet!
) wijze van Paul heen kan kijken, en jezelf eens onder de kont schopt en je niet zo aanstelt als je negatief commentaar krijgt, zul je merken dat je er in korte tijd gigantisch veel leert!!