[SGW] trainingen in Helden-Midden Limburg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: trainingen in Helden-Midden Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 13:38

In het sgw is het B idd 80-90 cm, zowel het springparcours als de cross.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:08

Ingrid, als je die man bedoelde die bij de bar stond te vertellen in Merselo toen ik er ook bij stond dan is het Twan Schoofs. Heeft vroeger ook SGW gereden maar doet dat nu niet meer.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:29

Oh, maar die ken ik ook goed Haha! Hij springt nog wel trouwens. Maar die zit niet in de organisatie van dit gebeuren.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:09

Ik heb me (ik hoop op tijd) opgegeven voor de trainingen in Helden. Afgelopen week lagen er bomen genoeg om te oefenen maar de paden zijn inmiddels weer vrijgemaakt. Ben ook erg benieuwd welke hindernissen ze gaan gebruiken.

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:22

He, da's lachen Pling . Ik hoor hier allemaal verhalen en namen uit mijn Bento1988 tijd.
Zo'n 20 jaar ( Vork ) geleden trainde ik bij Leo Steeghs in Helden voor cross.
Met zijn allen op een rijtje achter elkaar aan die heuvel op en aan de andere kant de waterbak in.
Ik heb er zelfs nog een videofilm van Bloos
Ik zat in de training bij Robert Kessels, Geert van Wylick, Chantal Timmermans, Anja van Zwamen etc.
Het waren er wel een stuk of 20!
In die tijd ging Jan Engels (bekend als omroeper) meestal met mij mee als begeleider.

Heb ook nog dressuurles gehad van Harr Verhezen.
Vroeger waren inderdaad de Limburgse kampioenschappen in Helden (was in '88 3e in t Z pony's)
Twan Schoofs ken ik ook uit die tijd.

Leuk zeg, ik hoop echt dat ze er weer wat van gaan maken! Er wordt in die regio veel te veel dressuur geprikt Clown

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 08:39

Anja van Zwamen?! Crosste die ook?! Haha! Geinig man Haha!

En Suus, heb jij Z pony's gecrosst? Mijn broek zakt bijna af zeg Haha! Cool!

Die goeie ouwe tijd. Ik kan me nog herinneren dat ze daar ooit een fruit-en groente hindernis hadden staan (uiteraard gesponsord door Lei Steeghs). Net zo'n soort hindernis als ook op Vlietlanden.
En toen de laatste ruiter door de cross kwam is die hindernis compleet geplunderd door het publiek Haha!

TJolieke; dan weet ik wie je bent. Wist helemaal niet dat jij ook op Bokt zat. En leuk dat jij de SGW ook op gaat pakken. Had ik toch altijd al stiekum een beetje bij jou gehoopt Ja

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 09:00

Ik denk dat Bento Z dressuur bedoelt Scum Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 09:03

Denk je? Ze heeft het over het LK in Helden, en dat was daar vroeger.

Nu is er nog steeds LK maar dan voor dressuur en springen.

Bento?????????????

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 09:11

Ik dacht het, omdat ze het over de dressuurles had.

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:03

Er liggen eigenlijk twee leuke hindernissen die nog gesprongen kunnen worden. Het opsprongetje waar Scum het over heeft. Ik gebruik die om jonge paarden op- en afsprongetjes te leren. Verder is er zo'n 500 meter verderop een bosje waar nog een oude hindernis staat die vroeger ook in de wedstrijd zat. Dat is een rij autobanden op een dikke buis en is ca 80 cm hoog. In datzelfde bosje liggen veel korte stammetjes op de grond of op 30 - 50 cm hoogte. Niet echt serieus en met slechte lijnen om aan te rijden.

TJolieke, welkom op het SGW forum!

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:12

Dank jullie voor het welkom op SGW forum! Ben heel benieuwd hoe de trainingen gaan bevallen, mijn nieuwe paardje heeft M sgw gelopen dus ik hoef haar in elk geval weinig meer te leren dat scheelt.

Ik neem aan dat jullie het opsprongetje vlakbij de manege bedoelen? Inmiddels is bij de plaats waar vroeger de grote waterbak was ook weer ruimte gemaakt, daar is dat plateau vrijgemaakt. Wel voorzichtig want daar tegen de bosrand is een flink gat gegraven.

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:50

Scum schreef:
Anja van Zwamen?! Crosste die ook?! Haha! Geinig man Haha!

En Suus, heb jij Z pony's gecrosst? Mijn broek zakt bijna af zeg Haha! Cool!

Die goeie ouwe tijd. Ik kan me nog herinneren dat ze daar ooit een fruit-en groente hindernis hadden staan (uiteraard gesponsord door Lei Steeghs). Net zo'n soort hindernis als ook op Vlietlanden.
En toen de laatste ruiter door de cross kwam is die hindernis compleet geplunderd door het publiek Haha!

TJolieke; dan weet ik wie je bent. Wist helemaal niet dat jij ook op Bokt zat. En leuk dat jij de SGW ook op gaat pakken. Had ik toch altijd al stiekum een beetje bij jou gehoopt Ja

Haha Scum, laat je broek maar zakken dan, ik heb inderdaad Z gecrosst én Z gesprongen met mijn pony Bento.
En in Helden had ik brons in 1988 het Z SGW Cool
Op de NKB kamp in Wanroy was ik 8e (of zoiets). Vandaar mijn Boktnaam, 1988 was duidelijk mijn gloriejaar Clown

Anja crosste ook inderdaad. Die had in die tijd een oogje op Geert, ghehe.
Ze heeft geloof ik nooit officieel gestart hoor, Anja is meer een dressuur prikker.
Dan ken je Kelly Engbrockxs zeker ook wel? Zat in die tijd in dezelfde kliek.

Beetje offtopic allemaal maar wel gezellig Tong uitsteken

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:59

Wel van naam, en misschien ook nog van gezicht, maar ik kan het zo niet combineren.
Maar weet je nog dat je het laatst over de L van Leuk had? Als jij Z hebt gecrost moet die M toch Makkelijk kunnen Knipoog

Ik denk dat ik wel eens naar die trainingen ga kijken dan. Ben heul benieuwd wat ze allemaal gaan doen.

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:04

Scum schreef:
Wel van naam, en misschien ook nog van gezicht, maar ik kan het zo niet combineren.
Maar weet je nog dat je het laatst over de L van Leuk had? Als jij Z hebt gecrost moet die M toch Makkelijk kunnen Knipoog

Ik denk dat ik wel eens naar die trainingen ga kijken dan. Ben heul benieuwd wat ze allemaal gaan doen.

Hou het maar op de M van Misschien dan Sigaar
Ben onderweg van 1988 naar 2007 wat lef verloren denk ik Bloos

Een training naast de deur zou ik zeker meepakken als ik jou was, zeker met het jonge beest. Leuk om er in te komen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:07

Nee, wij rijden zelf niet mee met ons jonge beest. Die pakt nu al alle B hindernissen zo op Bloos Die gaat dus lekker mee naar Rob. Maar als hier in het bos wat crosshindernissen komen is dat natuurlijk wel meegenomen.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:11

Ik ken alle laatst besproken personen Clown

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:40

Ok Suus, je kent Rob dus Haha!

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 22:46

Het zijn inmiddels zes (!) groepen geworden, ik ben in elk geval ingedeeld.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 09:07

Ik heb gehoord dat er geen hindernissen bij gebouwd worden omdat ze zelf denken dat ze al genoeg hebben. Ik vraag me wel af wat ze dan willen gaan oefenen.
Als het die dag met onze eigen training lukt ga ik daar eens kijken.