Wat een heerlijk filmpje om naar te kijken
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

timokyana schreef:hahaha geweldig zeg, dat dat meiske op die kleine bonte kon blijven zitten zeg! haha

Yessy schreef:Geweldig, sommige maken geweldige slidings, andere doen moeiteloos hogeschooldressuur oefeningen
vera schreef:Precies één ruiter gezien die een beetje begrip kon opbrengen voor zijn paard. De rest gaat er maar vanuit dat je paard altijd MOET springen.....
Romkabouter schreef:Ja, belonen als ie iets niet wil
Niet handig hoor
Babeth schreef:Nou ik aai mijn paard ook over de hals als die niet springt. Dat is om haar gerust te stellen zodat ze weet dat het niet eng is. (Maar mijn paard heeft ook een fobi voor springen.)
Zodra ik dat juist heb gedaan durft ze wel te springen.
Beloon haar ook altijd als ze de balk eraf gooit. Puur om het feit dat ze tóch heeft gesprongen.
Maar goed, mijne heeft ook een fobi, dus dat ligt iets anders.

Cer schreef:Misschien reed die ruiter zelf wel verkeerd aan en zag ze dat in.....

Gelukkig

Cer schreef:Je hoeft niet te belonen, maar de meeste ruitertjes komen (zo jong al) toch wel redelijk drammerig over...
Die met die aai viel mij ook positief op, ondanks dat het opvoedkundig niet verantwoord is (gaap). Misschien reed die ruiter zelf wel verkeerd aan en zag ze dat in..... excuses naar t paard toe, wel zo netjes...
Oh nee, t paard is altijd fout, was ik even vergeten
Een paard dat 1 keer leert stoppen op wedstrijd, das echt grote ellende. Dan kan het thuis nog zo goed gaan en krijg je er eentje die het bijvoorbeeld in zijn bol krijgt om op gras telkens te stoppen. Dan gaat een aaitje echt niet helpen
Ok als je nou echt volledig verkeerd uitkwam dat ze dan stoppen, maar anders heb ik liever dat een springpaard weet dat er maar 1 weg is: erover
:+:=