[WN] Now this is TRAIL!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Re: Now this is TRAIL!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 22:04

Moest idd ook gelijk aan TREC denken... Ik hoop Dot in de loop van volgend jaar wel wat vrijer langs de weg e.d. te krijgen, dan zou ik 't ook nog wel willen starten.. maar dan moet m'n held op sokjes eerst wat meer lef krijgen.

en ik geloof dat ik al gezegd had dat rijstijl van de deelnemers te wensen over liet, 't ging me even puur om't parcour...

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:06

De hindernissen zijn zeker zeer gaaf, alleen het geruk en gepluk mag van mij ook wel wat minder.
Ook hier plannen om volgend jaar een te gaan ervaren wat trec is.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:10

wauw dat wil ik ook wel doen Haha!

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:35

Ik wil volgend jaar ook meedoen aan de trec, mijn paard was nog te jong, maar ik heb begrepen dat je bij de trec beheerster moet rijden.
Ik vond de rijstijl op het filmpje beneden pijl. In mijn ervaring rijdt je sneller als je beheerst en precies rijdt.
Maar wat een parcours!! Dat zou ik ook wel willen! En ik vind dat muildier supercool! Helemaal met die bozo op z'n rug. Ik vind muildieren sowieso erg mooi.
Leuk filmpje, leuk om dat gezien te hebben.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:05

Jeetje wat geweldig is dit!!!! Digger en ik doen mee Haha!

TREC had ik ook op mijn lisjtje staan voor komend seizoen, samen met Cornelie!

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:18

TREC lijkt mij ook heel leuk, alleen heb ik het er niet voorover om ruin 2,5 uur te reizen voor een wedstrijd. Dus voor mij voorlopig geen trec tenzij het wat dichter bij huis komt.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:22

'T gaat een leuk "Western Trec" seizoen worden! Haha!

Axefield

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 02:08

De "crack" op het gebied van Trec (vond 't wel leuk rijmen) is de Nederlandse in Belgie wonende Lotje Moerdijk. Kijk voor meer info over T.R.E.C. ook eens op haar site/site van het Flying Horse Team www.flyinghorse.nl

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 08:42

Doet mij denken aan indoor marathon (aangespannen dus). Gaat er vaak ook wat ruiger en grover aan toe dan de normale marathons (laat staan het kegeltjes rijden - wat het aangespannen equivalent zou kunnen zijn van een mikadoparcours).

Maar een gaaf filmpje, zou dat best ook eens willen doen Ja

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 11:00

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:18

Als je een beetje door het ruigere stuurwerk heenkijkt (zoals Francis al aangaf Knipoog is het parcour an sich geweldig!! Die waterval indoor... waaahhh hahaha te gek!

Als je het op precisie gaat doen, wordt t denk wel erg saai, eer dat iemand dan een heuveltje af is... Haha! Dit zijn maar drie ruiters, dus ik denk niet echt representatief voor iedereen die dit doet..

Shadowboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 16:17

Echt een gaaf parcour zeg, alleen Shadow en ik gaan er toch iets rustiger door heen. Vingers aflikken Vingers aflikken

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 16:36

WAUW Wow!
dit wil ik ook wel doen...
super vet zeg...

misschien iets om tijdens de Western Experience te organiseren...ruimte zat daar in de Brabanthallen...

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:51

zoiets heb ik laatst nog in het robbenoord bos gedaan alleen even wat rustiger.
Toen kwamen er al ideeen om daar iets te organiseren zal me er eens in gaan verdiepen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 21:14

noisy schreef:
misschien iets om tijdens de Western Experience te organiseren...ruimte zat daar in de Brabanthallen...

Zou op zich een spectaculaire demo Trail kunnen zijn maar denk niet dat ze voor één klein onderdeeltje de hele brabanthallen gaan verbouwen. Dit is niet één onderdeel hé, maar een heel kampioenschap.

Overigens heb ik jaren terug op de Americana een trailparcour gezien wat toch al wel enigzins in de buurt kwam hiervan.. niet zo extreem met al dat grondverzetwerk en grote waterpartijen, maar daar hadden ze toen ook veel werk van't parcour gemaakt met een echte brug over water, waar dan weer een pergola met klimop overheen gebouwd was, véél bomen en hindernissen van natuurlijk materiaal... Was toen echt onder de indruk... twee jaar later was het dan ook een behoorlijke teleurstelling toen de trail het aloude mikadogebeuren bleek te zijn... 'k had me echt op weer zo'n sprookjesparcour verheugd.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 21:35

storrum schreef:
Jos schreef:
heb net eens zetten kijken wat TREC is. lijkt me heel leuk
zijn er western ruiters hier die dit doen?

Ik doe TREC, is inderdaad vreselijk leuk om te doen!! En altijd een geweldige sfeer op de wedstrijden.
Maar dit vind ik ook helemaal geweldig. Goeie link Francis, heel leuk om te zien.

Ik rij ook TREC wedstrijden (alleen in Nederland).
Storrum ik heb je gemist in oktober, jammer dat je er niet bij was.

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 21:38

Ja die waterval was helemaal geweldig. Jammer dat je zoiets niet in de achtertuin zou kunnen bouwen, gewoon om te oefenen. Mijn paard vindt plassen op de weg heel verdacht, maar een meertje loopt 'ie zo in.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:11

Odi schreef:

Ja vond ik ook jammer, maar toen had ik een westernwedstrijd geloof ik....
Maar volgend jaar ben ik er zeker weer bij (in ieder geval Floing dat was geweldig), ik ben al aan het trènen met mijn kleine Haha!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:15

storrum schreef:
Odi schreef:

Ja vond ik ook jammer, maar toen had ik een westernwedstrijd geloof ik....
Maar volgend jaar ben ik er zeker weer bij (in ieder geval Floing dat was geweldig), ik ben al aan het trènen met mijn kleine Haha!

Hoi Marja, gezellig dat je ook weer meedoet in Floing Haha! , we hebben je gemist de laatste wedstrijden in Belgie!

Ik ga ook maar eens dat spectaculaire filmpje bekijken, als ik de reacties zo lees...... Tong uitsteken

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:22

Delphi2 schreef:
we hebben je gemist de laatste wedstrijden in Belgie!

Ik jullie ook..... Knipoog ennuh dat filmpje, dat kunne we!!! Haha!

westernappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 00:35

Haha! zijn die yanken nou helemaal van de pot gepleurd,hebben ze zoveel ruimte gaan ze binnen klooien Duivel met die gang doe ik een 'mikado'parkoers,alleen heb ik dan niks te vertellen over mijn appie Tong uitsteken ,er is mij verteld dat dit niet de bedoeling is van trail,maarja,mijn appie verstaat alleen deens volgens mij(zie onderschrift) Duivel

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 09:55

westernappie schreef:
Haha! zijn die yanken nou helemaal van de pot gepleurd,hebben ze zoveel ruimte gaan ze binnen klooien Duivel met die gang doe ik een 'mikado'parkoers,alleen heb ik dan niks te vertellen over mijn appie Tong uitsteken ,er is mij verteld dat dit niet de bedoeling is van trail,maarja,mijn appie verstaat alleen deens volgens mij(zie onderschrift) Duivel

Dat "hok" was wel iets groter dan de gemiddelde bak hier, had ik de indruk Haha!
Dat "geruk en gepluk" is erg jammer, het idee en de opzet is geweldig; maar of dit nu echt te vergelijken is met trec, nou nee, dat is toch een wat andere tak van sport (hoewel niet minder leuk natuurlijk)

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:08

ik heb de sites over TREC bekeken lijkt me heel leuk
weet iemand hier misschien of je de afstands rit alleen moet rijden, of mag dat ook met 2 of meer personen.

en zijn er ook info dagen?

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:19

Ben ook al druk aan het lezen geslagen over TREC, maar zoals ik het lees is het vooral in het zuiden des lands?!?!
Beginnerscursus lijkt me erg leuk en het kompas en kaartleesgedeelte ook. Dat kan toch wel met jongere paarden dan 6 jaar?
Volgens mij is trail in eerste instantie toch ook bedoelt voor buiten en is later de mikado bouwer erbij gehaald........(waar ik het helemaal van op mijn zenuwen zou krijgen).

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:24

@ Jos je mag ook in equipe rijden, dus met zijn tweeen en bij sommige wedstrijden met zijn drieeen.

@ Margee, met pasen is er een wedstrijd in Lunteren.

Vandaag hebben wij bij ons thuis voor het eerst en workshop kaart en kompas voor Trec-ruiters georganiseerd, op wat kleine kinderziektes na was het een hele geslaagde dag, dus zeker voor herhaling vatbaar in de toekomst.

We hebben nog even gebrainstormed over zo'n fantastisch indoor parcour, maar helaas heeft de TREC club nog maar een vrij klein budget, dus de RAI afhuren na een indoormotorcross zal wel niks worden Clown