[WN] Prijs Paint veulen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elixir

Re: Prijs Paint veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 20:20

Wel ik zou niet geloven dat die persoon er meer zou voor vragen dan ze waard is, wij kennen hem goed. Hij heeft daar een zus ofzo van dit veulen staan die ongeveer rond de 10.000 euro waard is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:20

Dat zijn al veel paarden die aardig goed zijn Lachen Paints zijn erg duur.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 20:23

Inderdaad, al zijn andere paints die hij staan heeft zijn erg duur.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:27

Ik vind mijn solid paint bred merrie ook zeker 10.000 euro waard Bloos maar dat hoeft niet te betekenen dat iemand ooit zo'n bedrag voor haar zou willen betalen Tong uitsteken Ze is NIET te koop , btw Clown

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 20:28

Welja, maar dit wil wel betekenen dat hij met goede afstammingen zit. Want hij heeft daar bepaalde zussen staan van dat veulentje (maar ik weet nu niet meer precies welke wat waard is en zo hoor...)

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:41

Hmm dan is die van Niels nog goedkoop geweest! Want haar zussen zijn zeker 100.000 waard hoor! Haha! (Sorry... Bloos )
(en ook niet te koop)

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 20:42

haha Haha! ok, ja natuurlijk voor jouzelf hebben ze een niet te schatten waarde hé Haha!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:43

Wat heeft die zus wel niet gepresteerd om zo veel waard te zijn??? Want van alleen maar mooi zijn worden ze echt niet zo duur hoor. Ik vind 3500 voor een solid bred veel te veel geld. 2500 is in mijn ogen veel reeeler (krijg er geen trema boven).

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 20:47

Het gaat hem om haar afstamming.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:34

mijn paintje heeft ook rond de 3000 gekost... en natuurlijk heb ik ook naar haar papier gekeken.. Hollywood jac 86, hollywood reckless..
Ben altijd een dressuurmuts geweest dus ik had me niet verdiept in de prijzen van een paint, maar voor die prijs had ik drie KWPNers kunnen hebben... haha..Knipoog

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:52

Celia schreef:
De prijs is normaal 3500... Dus ik weetniet, er zal wel een reden zijn, de papieren moeten nu opgestuurd worden ofzo.

Jup de portomonee van de fokker Knipoog sorry hoor, maar die prijs is naar mijn idee dus veel te hoog. Je kunt dat er wel voor vragen maar of je het er voor krijgt, denk het heel eerlijk niet. Tuurlijk zijn er altijd kopers te vinden die ervoor vallen en bereid zijn die prijs te betalen. Maar gezien de markt op dit moment denk ik dat die veel te hoog ligt. Papieren van zowel Paints als Quarters komen altijd uit de US, dat is dus geen reden dat deze zoveel duurder zou moeten zijn.

En mocht je persee een effen paardje willen, zou ik eerder kijken naar een Quarter. Niks tegen de Breedingstock (waar deze naar mijn mening onder valt) maar bij Paints wil ik toch graag vlekken zien (wil bij mijn merrie ook niet lukken he WB Knipoog )
Overigens ik heb zelf nog een merrieveulen te koop, zo effen als het maar kan (er zit echt bijna geen wit op) en dat is een QH die nog minder kost dan dit paardje. Klik maar eens op de naam You Bet I am Classy in mijn onderschrift. Heeft dus ook papieren uit Amerika Knipoog en een moeder die echt gepresteerd heeft, NL kampioen Cutting.

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:00

Volgens mij moet je net mazzel hebben met het kopen en verkopen, want het kan soms raar lopen denk ik. Ik heb ook een veulentje (Solid Bred) te koop staan met goed papier en vraag er ook niet de hoofdprijs voor, maar tot op heden wordt het teveel gevonden... Ach ja, ik heb geen haast Haha!

funnycowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 08:02

Ik denk dat je er goed aan doet om wat meer om je heen te kijken en werkelijk bij diverse fokkers langs te gaan. Alhoewel een paardje onafhankelijk van het ras een mega stamboom kan hebben, daar doe je als recreatieruiter weinig of niks mee. Het gaat jou in eerste instantie toch om het dier zelf????? Laat je niks wijs maken en kijk eens goed om je heen. Ik weet dat er op www.eaglesranch.com ook eenkleurige staan bijvoorbeeld maar rond deze tijd kun je nog veel meer bekijken. Knipoog

Gave foto's boldly!!!! Indrukwekkend hoor. Vooral je bay hengstje vindt ik prachtig!!! Haha!

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:31

Citaat:
Ja, maar euhm dirkje, ik koop ze van een goede vriend van ons Zo dus, hij fokt in paints. En ja ik heb de afstamming gezien op het blad die bij de vader stond (maar euhm, ik weet die niet meer natuurlijk....)

als jouw goeie vriend in paints fokt, weet hy zelf ook wel wat een BS-kost Knipoog

voor de rest is het gewoon een potje-dekseltje verhaal.
JY vind het veulen mooi, en JY hebt (of je ouders), het geld er voor over!
niks mis mee toch!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:50

Ik vind 3500,- Euro voor een breeding stock ook aan de hoge kant, maar als de TS dat er voor over heeft, moet ze dat gewoon doen.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 15:19

Welja, ik denk wel dat hij weet wat ze waard is, zoals hier gezegd wordt. Maar ik twijfel namelijk ook, omdat dit dan weer mijn enigste paard word, en ik dan nog twee jaar of meer moet wachten tot ik ze kan berijden.

hophop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:24

ik vind het VEEL te VEEL geld!
je kan vragen wat je wil tis maar net wat de gek ervoor geeft

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:36

ik fok ook paints en ik zou eens ernstig na gaan denken over de prijs.
ten eerste is het een breeding stock en die zijn zowiezo goedkoper dan een bonte.
ten tweede heb je een fifty fifty kans dat je een bont veulen gaat fokken uit jou veulen.( de moeder geeft geen bont door zegt de fokker zelf)
het is een veulen van een vriend zeg je nou voor die prijs wordt je gen...id door hem of haar.
wat je op zijn hoogst zou mogen bieden voor dit veulen is een prijs tussen de € 2000.- en de € 2500.-
het mag dan nog zo'n schatje zijn maar mijn opa zei altijd er is geen handvol maar een landvol paarden te koop.
dus als ze niet willen zakken met de prijs ga dan nog eens rustig rond kijken.
en dat een veulen goedkoper is dan een paard kopen is ook een wassen neus, reken maar eens uit hoeveel dit veulen jou gaat kosten aan voer, stalling ( ook als je zelf een stal hebt moet je er toch water en strooisel in doen) en dierenarts kosten voor dit veulen 3 jaar oud is en je hem zadelmak kan gaan maken ( of je doet dit zelf of je brengt hem naar een trainer)
doe dat geld eens in een potje en bekijk dan hoeveel dit veulen jou heeft gekost en voor welke prijs je een goed beleerd paard kan kopen.
blijf realistisch als je geld gaat uitgeven want een veulen kopen is heus niet goed koper dan een goed beleerd rijpaard kopen

hophop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:42

inderdaad er staan genoeg paarden te koop en ook genoeg mooie en lieve. goed rondkijken!

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 15:48

jawel jawel, da moeder geeft normaal wel bont door, want de zus van het veulen (die ouder is) is wel helemaal bont zoals het hengstje op die foto.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:49

Dat er een bont veulen uitkomt hoeft niet aan de merrie te liggen...als ze hebben gefokt met een homozygote tobiano hengst heeft het veulen altijd vlekken.

Je moet ook niet kijken naar zussen van je eventuele paard, maar naar het paard zelf dat je wilt kopen. En daar hangt een prijskaartje aan, niet aan die zus.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 15:51

Ik vroeg gewoon eventjes info, en ben nu toch wel beetje wijzer geworden... Kan nog eventjes nagaan welke afstamming enzo..

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:08

Cassidy schreef:
als ze hebben gefokt met een homozygote tobiano hengst heeft het veulen altijd vlekken.

Dat hoeft dus niet, een minimal tobiano (uit homozygoot tobiano ouder) kan er uit zien als een solid paint bred, terwijl -ie genetisch bont is. Gizmo (v. Mac Summer Bar) van Smoske was er zo eentje Lachen

@Celia: Ik ben nou idd toch wel heel benieuwd naar de afstamming Ja

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 22:19

Wranglerbutt schreef:
Cassidy schreef:
als ze hebben gefokt met een homozygote tobiano hengst heeft het veulen altijd vlekken.

Dat hoeft dus niet, een minimal tobiano (uit homozygoot tobiano ouder) kan er uit zien als een solid paint bred, terwijl -ie genetisch bont is. Gizmo (v. Mac Summer Bar) van Smoske was er zo eentje Lachen

@Celia: Ik ben nou idd toch wel heel benieuwd naar de afstamming Ja

Inderdaad:mijn Gizmo'ke was bij de geboorte helemaal zwart, ik had meteen paniek. Maar het kan inderdaad voorkomen: Jeddah heeft me toen de benaming gegeven: 'een slipped tobiano'. (als ik het nog goed onthouden heb tenminste!)

Alleszins, als de hengst in Merelbeke staat denk ik dat het Mac Summer Bar is!

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 22:49

Ja eigenlijk Smoske ik denk wel dat het Mac Summer Bar is!!!!