Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

XoNo schreef:Moeten we dit soort topics nou constant blijven herhalen?

Cer schreef:Zolang als dat mensen het constateren wel ja
)

Adrienne schreef:Ja precies. Maar ik ga er nog altijd van uit dat mensen of ze nou dressuur of western rijden wel kunnen beoordelen wat wel en wat niet normaal gedrag is.

niet alleen sommige mensen in de western!kvika schreef:ben zins gisteren al bezig om dit topic gesloten of weg te halen. het wil niet vlotte.
@ mijnelo ik zeg ook zeker niet dat dressuur mutsen heilig zijn hoor!
heb dit topic gestart maar veel problemen mee gekregen helaas.
ik stelde wat vragen over het western rijden, en wat ik geconstanteerd had.en nu heb ik een boel boze mensen op me nek...
dat was zeker niet de bedoeling.
Ik heb nooit mensen kwaad wilde doen, stallen of personen in kwaad daglicht zetten, of zwart te maken.
gr
alleen wordt de western altijd ontzetten afgezeken. ook daar zijn verschillende manieren van rijden en trainen, niet iedereen geeft/krijgt op dezelfde manier les.
Waratje schreef:Het is bekend dat er in de dressuur ook misstanden zijn. Maar het feit dat iemand anders iets fout doet, is toch geen reden om het zelf ook maar fout te doen? In heel paardenland gebeuren dingen die echt heel slecht zijn voor de paarden, zou je dan het hele paardrijden dan maar moeten afschaffen? Maar dat is ook weer jammer, want tussen alle misstanden door zijn er mensen vreselijk mooi bezig, in alle verschillende takken van paardensport (al dan niet op wedstrijden) en dat zou je dan ook weggooien.
Kijk niet teveel naar wat een ander fout doet, kijk naar wat jij zelf fout doet en corrigeer dat zo snel mogelijk en blijf rondkijken naar wat anderen juist goed doen en leer daar van. Je kunt uit alle verschillende takken van sport hele nuttige tips opdoen, niet alleen in je eigen straatje.
DubbelDun schreef:In principe mee eens, maar dan moet degene die het ziet wel weten wat 'normaal' is. Immers als je niet beter weet zou je kunnen denken dat het zo hoort en het alle westernruiters aanrekenen. Hiermee doe je dus een hoop ruiters te kort en blijf je vasthouden aan het vaak negatieve beeld wat western heeft zonder er ooit iets aan veranderd te krijgen.
En daarom vallen we ook zo vaak in herhaling

Juist achterhandgebruik is daarentegen weer zo'n inkopper
DubbelDun schreef:Jury's.... daar kunnen we ook een heel topic over volkletsen
@Waratje: dat is bij western erg makkelijk, wij willen geen spectakel met voorbenen zienJuist achterhandgebruik is daarentegen weer zo'n inkopper
kvika schreef:ben zins gisteren al bezig om dit topic gesloten of weg te halen. het wil niet vlotte.
@ mijnelo ik zeg ook zeker niet dat dressuur mutsen heilig zijn hoor!
heb dit topic gestart maar veel problemen mee gekregen helaas.
ik stelde wat vragen over het western rijden, en wat ik geconstanteerd had.en nu heb ik een boel boze mensen op me nek...
dat was zeker niet de bedoeling.
Ik heb nooit mensen kwaad wilde doen, stallen of personen in kwaad daglicht zetten, of zwart te maken.

Jij bent dus gek, of fout?
frosty schreef:Hier even een reactie van een van de "boze mensen ": ik kom de dame elke dag tegen dus ze heeft meer dan genoeg de mogelijkheid gehad om aan mij of aan een andere westernruiters haar "vragen" te stellen , wij zijn ook meer boos omdat ze ons zo tekijk zet op een openbaar forum en haar "vragen" op deze manier steld en zo een heel naar beeld vormd van onze stal. Volgens mij is een opmerking plaatsen of zo,n vraag stellen alleen leerzaam als je hem aan degene stelt waar het over gaat en niet aan mensen die er helemaal niets van de gebeurtenissen af weten . Ik verklaar ons heus niet als heilige maar wij zijn een stal die fanatiek met de reining sport bezig zijn en ik nodig iedereen graag uit eens bij onze trainingen aanwezig te zijn of zelfs een lesje te volgen op onze goed getrainde paarden , en geloof mij een paard dat dagelijks "mishandeld" word ( zoals deze dame het voorschoteld ) loopt ook in de wedstrijd ring geen winnende proef wat ons toch met grote regelmaat lukt , een paard is een levend en denkend dier die het voor je moet willen doen zeker op het hogere nivo , dus bij vragen of opmerkingen graag aan mij !!! vg evelien

frosty schreef:en geloof mij een paard dat dagelijks "mishandeld" word ( zoals deze dame het voorschoteld ) loopt ook in de wedstrijd ring geen winnende proef

Cer schreef:Zo, van die fototjes die hierboven staan, heb ik ook nog een paar leuke op mn pc, precies hetzelfde, alleen dan met westernoptoming