winter; huisvesting & training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

carola

Re: winter; huisvesting & training

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:24

Jeddah, Griebels, Lenneke, Jael en ik zijn allemaal endurancers. Van de anderen weet ik het niet....

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 11:03

okay want dat vond ik nl wel belangrijk aan mijn vraag omdat dressuur ruiters hun paardjes vast anders houden dan wij.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:37

Ik rij ook endurance (nog maar klasse 1, maar toch).

Zoals ook al in mijn eerder reactie stond; mijn paarden staan in een kleine groep dag en nacht buiten met schuilmogelijkheid.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:51

De altijd zo brave Anouar is in veranderd in een monstertje dat tijdens het rijden om de zoveel tijd ontploft Rolleyes

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 02:44

mijn merries staan dag en nacht buiten,hele jaar door.
ik heb stallen waarvan de deurtjes open staan,en daarvoor een grote uitloop/paddock.
vanaf april t/m oktober staan ze dag en nacht op de wei met schuilmogelijkheid.
ook al kunnen ze naar binnen,ze staan bijna altijd buiten,lekker in regen/sneeuw/wind/zonnetje.
in de wintermaanden rijd ik gewoon door,weer of geen weer.
alleen worden het door de weeks meer stapritjes,want de berm is te glad.
of we freestylen in de bak.
en in het weekend ga ik met trailer naar bos of strand.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:45

Onze paarden staan bij mijn ouders aan huis 24/7 buiten. Ze hebben een inloopstal, altijd droge bak/paddock, een hoge heg voor beschutting, onbeperkt voordroog (in bakken zodat ze niet zoveel knoeien), en als het niet te nat is mogen ze in de wei (maar daar staat niet veel gras meer nu, binnenkort kunnen ze wel nog naar een andere wei met veel gras). Om te rijden hebben we zelf een buitenbakje en een grote superfijne binnenbak waar nooit een hond is op 10 min. stappen!
Qua krachtvoer krijgt Rex gewoon zijn basisrantsoen: een halve schep kruidenmuesli, lucerne, 1 schep slobber, 350 g Subli EM, vitaminebrokjes en wortels. En nu in de winter krijgen ze dagelijks een voederbiet, dat vindt hij geweldig!

Qua rijden ga ik gewoon door, wel op een lager pitje door tijdgebrek (vroeg donker). Het weer maakt me niet zo heel veel uit, tenzij het echt met bakken uit de lucht valt. Van modder en ook straks sneeuw heb je met kunststofbeslag veel minder last gelukkig.
Echt op rust zetten doe ik niet, ten eerste omdat Rex al in de 20 is en ik hem dus lekker bezig wil houden, ten tweede omdat ik er tijdens het seizoen al veel aandacht aan besteed hem niet te overbelasten en veel hersteltijd te geven, ten derde omdat ik het zelf zo leuk vind Clown , en ten vierde omdat hij de aandacht leuk vindt en graag aan het werk is.
We besteden wel wat minder aandacht aan echt trainen aan meer aan dressuurmatig rijden (om de week les), grondwerk/longeren, voor de koets (als het niet te koud is, brrr) enz.