Onze paarden staan bij mijn ouders aan huis 24/7 buiten. Ze hebben een inloopstal, altijd droge bak/paddock, een hoge heg voor beschutting, onbeperkt voordroog (in bakken zodat ze niet zoveel knoeien), en als het niet te nat is mogen ze in de wei (maar daar staat niet veel gras meer nu, binnenkort kunnen ze wel nog naar een andere wei met veel gras). Om te rijden hebben we zelf een buitenbakje en een grote superfijne binnenbak waar nooit een hond is op 10 min. stappen!
Qua krachtvoer krijgt Rex gewoon zijn basisrantsoen: een halve schep kruidenmuesli, lucerne, 1 schep slobber, 350 g Subli EM, vitaminebrokjes en wortels. En nu in de winter krijgen ze dagelijks een voederbiet, dat vindt hij geweldig!
Qua rijden ga ik gewoon door, wel op een lager pitje door tijdgebrek (vroeg donker). Het weer maakt me niet zo heel veel uit, tenzij het echt met bakken uit de lucht valt. Van modder en ook straks sneeuw heb je met kunststofbeslag veel minder last gelukkig.
Echt op rust zetten doe ik niet, ten eerste omdat Rex al in de 20 is en ik hem dus lekker bezig wil houden, ten tweede omdat ik er tijdens het seizoen al veel aandacht aan besteed hem niet te overbelasten en veel hersteltijd te geven, ten derde omdat ik het zelf zo leuk vind
, en ten vierde omdat hij de aandacht leuk vindt en graag aan het werk is.
We besteden wel wat minder aandacht aan echt trainen aan meer aan dressuurmatig rijden (om de week les), grondwerk/longeren, voor de koets (als het niet te koud is, brrr) enz.