[WN] wat eeb promotie weer....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke

Re: wat eeb promotie weer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:05

Helemaal mee eens Sonja Ja

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:37

Ik vindt het er keurig uitzien hoor, en ook het even korrigeren met 2 handen is vele malen beter dan doorklooien met 1 hand, zoals Sonja ook al schreef.

Het enige wat ik jammer vindt is dat ze een cap opheeft ipv een hoed, zeker bij een demonstratie. Cool Maar, misschien was het verplicht bij deze demo, of kent ze het paard zo goed dat ze voor haar eigen veiligheid een cap opzet, hij wil nog wel eens spoken heb ik gelezen..

Toch een beetje jammer.. maar ja, ik ben anti-cap Clown

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 15:28

iedereen haaft daar een cap op, alsof ze met hun leven speelden.. dus lijkt mij dat dat verplicht gesteld werd en zo de hele sfeer van het western riding aan de kant werd geknikkerd, want ohw jee.. er zou eens iets kunnen gebeuren

(ik ben ook anti cap; valt het op Haha! )

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:07

Werkelijk: ik vind het echt super verstandig als je een cap op zet OK dan! Hoe kun je nu anti iets zijn dat veilig voor je is? Ik zie liever iemand die het zekere voor het onzekere neemt dan tegen wil en dank een 'cowboyhoed'....

Ik vind die laatste 2 foto's er super uitzien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:14

Joyrider, ik vind dat je gelijk hebt. Ik rij zelf met cap maar ik ben wel een beginner. En ik vind dat als je een demo geeft dat je dan wel met hoed kan. Lachen

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:21

Nielsd: als je je paard niet vertrouwd is het alleen maar verstandig om een cap op te doen, ook al ben je prof! Als ik ooit een wedstrijd ga rijden met m'n knollie doe ik denk een harnas aan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:26

Maar op zo'n moment ben je western aan het promoten en dan vind ik dat een hoed er wel bij hoort.

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:28

Sja, meningen verschillen denk ik ...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:31

Bij de AQHA en APHA mag je gewoon met cap rijden, dus op een demo moet het toch ook kunnen vind ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:32

Bij de wran ook bij de beginners en ruiters onder de 18.
Misschien ben ik koppig, maar ik blijf erbij als je de western sport wilt 'promoten' dan met hoed.

gr [***]

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:35

nielsd schreef:
Bij de wran ook bij de beginners en ruiters onder de 18.
Misschien ben ik koppig, maar ik blijf erbij als je de western sport wilt 'promoten' dan met hoed.

gr niels

Het nadeel is dan als er veel lastige paardjes tussen zitten dat er zo weinig mensen over blijven die de boel kunnen promoten Cool

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:58

Een cap moet kunnen, maar volgens mij rijdt Anne dit paard op wedstrijd wel met een hoed. Knipoog

roxxxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:24

westernsport promoten: MET HOED!! en zonder die dressuur bandages Misselijk

we laten het gewoon een beetje op dressuur lijken, dan horen we er wel bij.......

FOUT

Vast een prima cowgirl dit, maar op het eerste gezicht totaal geen western uitstraling.....

pity.... Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:24

Ik vind het geeneens zo slecht dat je cap op moet daar. Wat als er wat gebeurd? Ik ben ook een voorstander van een cap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:25

roxxxy schreef:

we laten het gewoon een beetje op dressuur lijken, dan horen we er wel bij.......

FOUT

Vast een prima cowgirl dit, maar op het eerste gezicht totaal geen western uitstraling.....

pity.... Verdrietig

umh... dat zijn gewoon beenbeschermers die ook in de westernsport worden gebruikt. Volgens mij van Professionals choice..

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:28

Waarom is dat 'afzetten tegen' toch nodig? Het gaat toch uiteindelijk om de oefeningen die de combinatie laten zien Verward Als iemand het voor elkaar krijgt met een dressuurzadel is het voor mij ook prima Clown

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:34

Lekker gezellig weer Clown

Tijdens P&K werd uitgelegd dat een cap vereist is tijdens de opleiding.
En het was dan ook een promotie van de opleiding. (niet puur westernsport maar een richting vd opleiding)Cap dient voor veiligheid wat je als ouder toch mag verwachten, dat een opleiding hier voor kiest en niet voor de show een hoedje... en nogmaals de reden werd duidelijk omgeroepen.
Er wordt meteen weer vuur geopend zonder erbij na te denken dat je hiermee iemand kunt kwetsen Ach gut (doet me denken aan een eerder topic ook over een ow van P&K gaan we ze nu een voor een bekritiseren Sigaar )

GrRené

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:45

roxxxy schreef:

FOUT

pity.... Verdrietig

Maar, zoals gezegd, op de "echte" Western wedstrijden van de AQHA (American Quarter Horse Association) en de APHA (American Paint Horse Assosiation) mag je tegenwoordig met CAP rijden Ja ! Jawel! Tijdens de Western onderdelen nog wel! En, guess what? Het wordt nog gedaan ook! Wow! Oh, en Guess What, bandages zijn niet alleen "dressuur"! Die mogen ook bij de APHA en AQHA gebruikt worden Bloos! !! Dus waarom zou dit allemaal niet gebruikt mogen worden op een Western Demo, als het allemaal wél mag bij de verenigingen die het hele Western gebeuren hebben opgezet??? Blond

Rene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:48

oeps

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:49

Omdat mensen zich zo afzetten tegen de dressuur blijven altijd die misverstanden staan over de westernsport. 'je zet je een hoed op gaan met die banaan chter die koeien' Haha!
Ik hoop mijn paard straks ook dressuurmatig goed voorelkaar te hebben. Dan pas ben ik tevree. En ja mijn paard draagt ook beenbeschermers..

roxxxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:49

Waarom moet het western zo op engels gaan lijken??? zijn we echt bang om buiten de boot te vallen??? bang om niet serieus genomen te worden???

Why????

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:52

Ik denk niet dat de AQHA, het aller grootste rassenstamboek van heeeeeeeeel de wereld bang is om niet serueis genomen te worden... Clown Als je het niet erg vindt, neem ik jou opmerking ook niet serieus... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:53

het lijkt niet op engels, mensen doen gewoon wat het beste is voor zijn of haar paard? Rij jij je paard nooit met aanleuning, doe je nooit aan rechtrichten en dat soort dingen? Lijkt het op engels omdat die griet een cap op heeft? of omdat ze de benen van haar paard wilt besparen en daarom beenbeschermers omheeft. Zo leren we van elkaar, zolang we er maar voor open staan..

http://img128.imageshack.us/img128/4746/iojco3.jpg

ik heb even een foto van je gepikt maar dit paard heeft precies dezelfde beenbeschermers maar dan in een andere kleur Bloos

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:10

Ik begrijp niet dat western perse niet op engels zou mogen lijken Verward Je blijft toch gewoon andere wedstrijdonderdelen hebben? Ik begrijp werkelijk het probleem niet... Het een is toch niet meer of minder dan het andere?

roxxxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:11

nee nee , dit zijn geen bandages....... Lachen

Ik zit te zeuren... okey, ja ik rijd ook met beenbescherming , ja ik rijd ook met cap (moet Boos! ) ja ik rijd ook met aanleuning.

Ik vind alleen foto 1, waar het topic mee opende geen western look hebben. De foto's erna vind ik er wel weer western uitzien, alleen die zie ik nu net pas.
En ja een foto is een moment opname, dus het MOMEnT dat FOTO 1 geschoten word, lijkt het meer dressuur. en NEE ik heb niks tegen dressuur maar het LIJKT meer op dressuur. Haha! Haha! Clown

jemig lastig dit...... kom ff langs dan kan ik het onder woorden brengen..... Haha! Haha! Haha! Vork