[SGW] Hoe doen jullie dat met vakanties?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AntheaV

Re: Hoe doen jullie dat met vakanties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:03

Ik ga bijna nooit op vakantie. Afgelopen zomer zijn we 10 dagen weggeweest en toen hebben ze gewoon rust gehad. Wel elke dag in het land gestaan.
Toen ik weer thuis was heb ik niks gemerkt van een conditie-inval of zo. Ik denk dat het wel goed is voor een paard als die een keer ook vakantie heeft Lachen

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:13

ik ben al een paar jaar achter elkaar in de winter op vakantie geweest. lekker naar curacao... ice heeft dan toch vakantie.
als ik in de zomer een tijd weg ga zet ik hem op een stal in de buurt en gaat hij elke dag in de stapmolen. de paarden die nog niet het hoge niveau hebben hebben gewoon vrij...

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:13

Sjaan schreef:
Ik geef de paarden vakantie als ik op vakantie ga.
Heb liever niet dat mijn paarden door iemand anders wordt gereden als ik er niet ben en daarbij vind ik dat paarden ook best eens vakantie mogen hebben.
Ik plan mijn vakantie altijd wel zo dat die in ieder geval niet dicht bij SGW's in de buurt zit! Haha!

je mag moertje altijd bij ons neerzetten!!! Haha!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:02

Ik ga bijna nooit op vakantie..
Toen ik 14 dagen op vakantie was naar Turkije heeft Britt vakantie gehad,
naja, mijn zusje is er af en toe eens op gaan zitten,
maar dat was omdat Britt zo zielig stond te kijken waar ik nou steeds bleef Ach gut Pennygehalte komt bovendrijven,haha

igor02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:10

Ik heb een verzorgster die mijn paard rijd als ik er niet ben . Zomers gaat hij mee naar Zeeland, dan kamperen we bij een boer...Lekker rijden op het strand en verder krijgt hij ook veel vrij, net als ik. OK dan!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:18

Ik ga meestal een week in de winter en 1,5 week in de zomer en dan nog eens wat dagen tussendoor, maar dan hebben ze gewoon vrij, vinden ze wel prima. Ze staan bij mijn moeder aan huis, dus die verzorgt ze dan gewoon.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:20

Ik zit op dit moment in Aruba voor drie weken. Een week voor mijn vakantie heb ik Remember al minder gereden. Remember heeft nu lekker drie weken vakantie. moet wel eerlijk zeggen dat ik er nu wel weer zin aan heb hoor om weer te rijden!! Moet nog tot de 28e november wachten. Tot die tijd ga ik lekker genieten van de warmte hier Haha! Cool ...

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:22

degene die hun paarden bij hun ouders hebben staan hebben het super met vakanties, die hoeven zich niet zo zorgen te maken, paarden staan lekker in hun eigen vertrouwde omgeving.
Ideale situatie hoor.

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 16:25

Ik dacht even; he wat toevallig, nog iemand op aruba, maar jij bent het rivellalight Haha!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:28

Haha, jah da klopt!! It's me!!! Nou ik ga ff na het strand, gemeen he!!! Haha! Haha, jah da klopt!! It's me!!! Nou ik ga ff na het strand, gemeen he!!!Haha, jah da klopt!! It's me!!! Nou ik ga ff na het strand, gemeen he!!! Haha! Cool

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 16:48

Dat hoef je niet meteen zo vaak te herhalen, het is al vervelend genoeg voor ons Haha!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:50

Ging ff fout, mijn excuses Haha! Bloos

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 17:32

Mijn paard en ik gaan samen op vakantie.
Een week of 2 naar zeeland.
Elke dag een buitenrit... Heerlijk de zee in. Nickje een betere conditie en ik heerlijk vakantie...

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 08:48

Anne_ schreef:
Ik heb gehoord/gelezen dat spieren al na 10 dagen achteruit gaan..

Na tien dagen al Wow!
Rekent even snel hoeveel Sams spieren al gekrompen zijn (6*7=42/10=4.2) Nagelbijten / Gniffelen

In de zomervakantie heeft Sam 5 weken vakantie gehad. Hij is toen wel 3 keer door stalgenootjes gereden.
Maar dat was ook een beetje om hem gewoon wat aandacht te geven Lachen
Had daarna toch echt wel 2 weken nodig om hem weer een beetje normaal te laten lopen..

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:45

Bij mij krijgen ze in de zomervakantie als ik 2 weken op vakantie ben ook gewoon vrij. Die van mij worden daar juist wel fijn van als ze 2 weken gewoon elke dag in de wei komen maar niet gereden worden. En in die tijd rijd ik ook geen cross dus kan het wel. verder ga ik niet op vakantie. dus geen last van Tong uitsteken

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:56

ik doe natuurlijk samen met mijn zus dus we gaan om en om op vakantie. De paarden lopen hooguit iets minder. Maar als het zo niet zou kunnen zou ik ze de wei op doen. Op zich mag een ander best op mijn paard, maar als ik er niet bij ben zit ik me dan toch zorgen te maken dat er iets fout gaat. Laat ze dan maar liever op de wei.

Ik vind op vakantie gaan wel heel leuk. Hoeft niet elk jaar even uitgebreid maar toch. Verbaas me dat er zo veel mensen zijn die er zo weinig om geven! Ik wil nog zoveel landen zien!!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:02

Ik ook. Vind vakantie's altijd heel leuk. Alleen na een dikke week heb ik het wel weer bekeken en wil ik weer naar huis. Weer lekker rijden enzo Knipoog

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:20

als ik "gewoon" ergens in europa ga kamperen dan heb ik het ook wel gezien na 10-14 dagen. Maar toen we 3 weken door canada trokken had ik daar zo nog weken aan kunnen plakken, zoveel te zien!

Als ik nog eens naar afrika/zuid-amerika/australie/azie ga zou ik zo 4 weken willen!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 22:08

Ik heb überhaupt een pesthekel aan kamperen. Een nachtje bij Piet in de vrachtwagen vind ik al afzien. Kamperen is dus absoluut geen vakantie voor mij

Man0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 10:22

hoi even over die spieren ik weet niet hoe snel het afneemt weet wel dat de tijd dat je hem niet rijdt en dus de spieren verliest je de dubbele tijd nodig hebt om ze weer op te bouwen gehoord van de veearts toen mijn paardje met een blessure stond

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:26

vakantie kan nooit kwaad, niet voor paard en niet voor ruiter.
na een sgw seizoen zijn ze wel aan een weekje vakantie toe en ze knappen er altijd van op.
ze komen bij ons zowiezo elke dag buiten om de beentjes te strekken. als we op vakantie gaan dan hebben de paardjes ook vakantie heerlijk Cool