[SGW] Sgw Texel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wil jij een sgw op Texel rijden

Ja
46 (71%)
nee
18 (28%)

Totaal aantal stemmen: 64

Harinaatje

Re: Sgw Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:09

ja ik zou wel mee doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:11

En mss eens kijken of je wat kan regelen met de prijs van de bootreis dat weekend.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:11

Het lijkte me wel leuk ookal is het een beetje ver weg. Ik zou het ook eind mei doen, want in oktober hebben de meesten waarschijnlijk al genoeg andere crossen die dichterbij zijn.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:05

Als de SGW in oktober is zou ik niet meedoen, maar in mei wel. In oktober zijn er al veel crossen, die ook dichterbij zijn.
Zou er dan een weekendje weg van maken, dat lijkt me dan wel een hele leuke ervaring Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:26

September dan?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:28

September is ook een echte crossmaand met heel veel andere crossen. Lijkt me dus geen goede keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:39

Helemaal buiten het seizoen in mei lijkt me ook niet het [naam] plan.Eind augustus zou je ook nog leuk op stap kunnen of naar het strand. Is er niet een vrij weekend? Rekening houden met de aller zuidelijkste crossen hoeft mss nieteens, want die mensen komen wss toch al niet.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:46

Mei is niet buiten het seizoen hoor. Het seizoen begint in Maart en loopt door tot in november. Alleen zijn er in juli en augustus iets minder crossen. In Juni, September en Oktober zijn er juist heel veel.
Omdat er hier in Nederland in Maart, april en mei niet zoveel te crossen valt kunnen wij vanuit het zuiden gelukkig nog uitwijken naar Belgie.

Ook moet je er rekening mee houden dat je niet 4 weken achter mekaar een cross hebt. Voor de paarden is spreiding toch beter een een beetje ruiter gaat daar rekening mee houden.
Afgelopen jaar is het ook gebeurt dat er in 1 weekend 3 crossen waren. Dat is gewoon jammer.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:50

Mei is niet buiten het sgw seizoen, ik denk dat je in dit geval moet kijken naar wedstrijden en in welke maand die gereden worden. De meeste ruiters laten hun paarden niet 2 weekenden achter elkaar lopen. Vanaf eind augustus (weet niet wat vlietland dit jaar doet) tot het NK in november kan je temet ieder weekend starten.

Ik denk dat je meer rekening moet houden met de wedstrijdruiters, dan met de ruiters die er een keer te crossen komen en dan nog alleen om te zuipen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:57

Alsof wedstrijdruiters niet zuipen Haha!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 14:07

Als het in mei zou zijn, kan ik heel misschien mijn ouders nog wel overhalen om er een weekend van te maken..
Maar in september of oktober zullen we zeker niet gaan.
Lijkt me wel leuk, op Texel!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 14:25

Als je het echt in september is dan doe ik niet mee. Er zijn dan bij mij in de buurt zoveel crossen dat ik daar dus niet voor ver weg ga. Mocht het in mei of iets dergelijks zijn dan zou k er zeker over na denken en er dan idd een weekendje van maken.

Wel een super leuk iniatief trouwens.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 14:28

In oktober zou ik niet komen maar in mei of juni zou ik er idd graag een lang weekendje van maken. Zelfs al moet ik uit Limbrug komen Haha! .
Waarom organiseren in september of oktober als er al zoveel wedstrijden zijn, het lijkt mij dat er in mei en juni nog veel meer mogelijk is. En het is een mooie aanvulling op de kalender.
Ik hoop dat er op de vergadering van organiserende verenigingen op gelet wordt dat er niet te vaak 2 (of 3) crossen in 1 WE georganiseerd worden.
Wel leuk dat er steeds meer crossen bijkomen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 14:31

Ibonn, dat is erg lastig met die kalender, want alle najaarscrossen zijn volgens mij afhankelijk van de maisoogst en kunnen niet naar voren. Dus het is nog niet zo makkelijk als het lijkt...

Ik zal niet zo snel naar texel gaan maar ik rij ook alleen crossen waar ik met ongeveer 2 uur kan komen. Ik maak er geen weekendjes van want met een gedeeld paard wordt dat niet gewaardeerd!

Wel een leuk initiatief inderdaad!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 14:37

Ja maar met die steeds warmer wordende novembermaanden kunnen we toch het seizoen een maandje verlengen. Haha! Nu is de mais er overal wel af Clown

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 14:38

oh ja, dat zou natuurlijk wel kunnen Clown

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 14:46

Het lijkt mij geweldig, ik ben dan wel geen SGW ruiter, maar de eilanden vind ik super. Als het niet echt heel erg duur is, ga ik zeker proberen te komen.

Een beetje offtopic, maar hoe laag is het laagste wat je kunt springen in de cross eigenlijk? Mijn pony heeft M of Z SGW gelopen, maar ik heb het zelf nog nooit gedaan.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 18:24

Ik ben al twee keer naar het Texelweekend geweest en zou best mee willen doen!
Ver is het iig wel. Dacht dat we er iets van 4 uur over deden ofzo Verward
Vooral als er ook een stuk van de cross over de zee gaat, lijkt me echt super *LOL*

Overnachtingen/stalling moeten dan wel geregeld worden, want het is wel echt iets om een leuk weekendje van te maken lijkt me!
Dus ook rekening houden met de planning. Niet in vakantieseizoen want dan is het natuurlijk al erg vol en ook een stuk prijziger overnachten. Verder vond ik de korting op de bootreis ook niet verkeerd Knipoog

@ [***]: Bovenaan dit forum, vind je onder veelgestelde vragen het antwoord op jouw vraag!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 19:00

Lijkt ook mij erg leuk om wel te doen, weekendje van maken inderdaad. Ook wij moeten uit Limburg komen maar voor meerdaagse wedstrijden nemen we deze moeite wel....
Zorg inderdaad wel voor een passende datum ...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 19:32

Dat lijkt me wel de belangrijkste boodschap, in september/oktober ga je weinig kans maken.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 22:17

Lijkt me wel gaaf!
Ben benieuwd Lachen

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:05

Leuk idee, maar dan wel, zoals al gezegd is, in het voorjaar. In september/oktober zijn er al veel crossen hier in de buurt (oosten vooral) dus dan ga je niet helemaal naar Texel toe.
Weet niet of ik eraan mee zou doen, dat hangt helemaal van mijn vervoer af.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:58

viefdepief schreef:
Vooral als er ook een stuk van de cross over de zee gaat, lijkt me echt super *LOL*

Wou kan jij dat Vief? Over zee? Dan heeft Kassandro wel hele bijzondere kwaliteiten!!

Clown

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:15

AnneMieKe_89 schreef:
viefdepief schreef:

Wou kan jij dat Vief? Over zee? Dan heeft Kassandro wel hele bijzondere kwaliteiten!!

Clown

Haha dacht ik ook al Haha! Maar het strand zal ze vast bedoelen Knipoog

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:58

Dat zou wel leuk zijn op Texel.. Ik ben ook een aantal keer naar het Texel weekend geweest.en dan gingen we vrijdag weg en zondag naar huis. Dat is altijd wel heel leuk. Ik vind het alleen niet echt wat als je over het strand moet in de cross. Vind het gewoon als je een buitenrit gaat maken wel leuk maar niet in een cross. Knipoog het strand vind ik niet zo fijn galloperen Nagelbijten / Gniffelen