[SGW] Zelf waterbak maken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_

Re: Zelf waterbak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:35

Inderdaad Ja
Alice heeft wel een mooie! Hebben we zelfs midden in de winter een oefencross gedaan, bodem van de waterbak was gewoon goed terwijl er ijs op lag..
Overigens van horen zeggen want ik durfde niet met mn paard tussen ijsschotsen door Bloos

vandemariene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:42

Als je een bak wil maken met 2 meter water moet je op ongeveer een meter of 20 in het vierkant... en afhankelijk waar je woont ivm de grond en grondwater zou je eventueel een bodem van klei er in maken.. en reken op ongeveer 2 dagen werk dus 16 uur maal 55 tot 60 eurie en tractor plus kipper a 45 euro per uur en misschien klei kopen en grond afvoeren...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 22:46

vandemariene schreef:
Als je een bak wil maken met 2 meter water moet je op ongeveer een meter of 20 in het vierkant... en afhankelijk waar je woont ivm de grond en grondwater zou je eventueel een bodem van klei er in maken.. en reken op ongeveer 2 dagen werk dus 16 uur maal 55 tot 60 eurie en tractor plus kipper a 45 euro per uur en misschien klei kopen en grond afvoeren...

We zitten op klei Knipoog En hebben zelf een trekker + kipper, we hebben een eigen akkerbouwbedrijf Knipoog
Verder ben ik me ook nog aan het orienteren. Ik ga zeker een expert erbij halen als het zo ver komt!!! Ik wil wel dat de waterbak dan veilig is voor mijn paard!!!

vandemariene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 23:24

Ow dat scheelt dan alvast weer n beetje! En vergeet ook niet dat aanvoer van vers water moet hebben anders heb je in de zomer een vieze kweekvijver voor de muggen

lmjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:29

Delphi schreef:
Hoi,

ik wil zelf wat ''natuur''hindernissen maken. Zo wil ik een boomstammetje, een heggetje en heel graag een waterbak. Het is aan huis dus ga ik het op eigen grond maken.

Maar nu vraag ik me af hoe zo'n waterbak te maken is (rechthoek vorm). Welke afmetingen moet ik gebruiken om de waterbak veilig te maken voor mijn paard (i.v.m. het te steil aflopen.) Ik wil graag een bak van 2m diep op het diepste punt.
Welk materiaal gebruik ik op de bodem? Het moet slipvast zijn, maar het moet het paard weer niet te hard afremmen.

Wie heeft er zelf ook een waterbak en wie heeft er tips?

als je hem klaar hebt, laat even weten waar je woont, als het dicht bij is kom ik ook een keer Haha! haha

Leslie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 09:16

haha idd Tong uitsteken