Francis schreef:Wil je dat het ook stopt, die praktijken, dan zul je dus meer moeten doen!
Niet meer naar zo'n trainer... niet meer 200 veren in zijn of haar reet omdat ze gepresteerd hebben... niet meer hun paardjes kopen...
Doe ik allemaal al niet.....
Francis schreef:Want wil je consequent zijn, dan moet je dus keuzes gaan maken die soms in je eigen nadeel werken... trainen bij die trainer om doe hoek, die z'n paard betrekt, maar ach... jij doet dat niet. Of toch maar wat verder rijden en misschien wat minder vaak trainen, bij die trainer die het wel paardvriendelijk kan. Wees eerlijk.. 't gros van de mensen hier die zo hard van de toren blazen over paardvriendelijk rijden gaan de volgende dag wel naar de trainingsstal op de hoek en doen dan maar even een oogje dicht... zíj zijn heus wel paardvriendelijk...(en vergeten voor het gemak dat ze de niet-paardvriendelijke trainer 'in bussiness' houden).
Ja, soms is principieel zijn lastig.
Nou weet ik niet wie je bedoelt met "mensen die zo hard van de toren blazen", want ik vind dat in dit topic reuze meevallen, maar mocht je (o.a.) mij bedoelen: Ik les om de week van een instructrice die zeer paardvriendelijk lesgeeft (nee, niet overdreven soft, maar gewoon eerlijk naar het paard), betaal daarvoor een eerlijk bedrag ook gezien haar reistijd en ik weiger zelfs maar te kijken naar de "westernles" van een bekende naam, die op mijn vorige stal lesgaf, laat staan dat ik veren in die (degelijk geschapen) r**t zou steken. Integendeel, met stalgenoten een aantal kritische punten besproken, zodat die konden nadenken over hoe "goed" deze persoon lesgeeft. De andere western-instructrice die daar komt heb je niet veel meer aan dan dat ze je leuk bezighoudt, maar nuttig voor het paard is het zeker niet. De dressuur-instructrice die daar ook op stal komt, hoef ik ook geen les van, veel te beperkt tot het "boekje" en te weinig oog voor de combi voor haar. Dus wat wil je dat ik verder nog doe? Wie mijn mening vraagt, kan hem krijgen, wie mijn advies vraagt, kan hem ook krijgen, zowel persoonlijk als hier op Bokt. Wat zou ik dan verder nog moeten doen? Enne, ik heb niet zoveel moeite met principieel zijn, hoor