Heb jij ervaring met een Podium zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RoyalMemory

Re: Heb jij ervaring met een Podium zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 12:18

Country Mill komt vanmiddag passen. Ben benieuwd.

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:20

Ik heb ook een podium zadel gehad, een podium western, en zat heerlijk, ligt naar mijn weten op heel veel paarden goed, en is van alles voor te krijgen, echt heerlijke zadels. Ja

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 15:52

Heb een tweedehands Podium op proef. Volgens mij Champion. Met lange sympatex paddings, biothane singelstoten en fenders. Ziet er wel behoorlijk gebruikt uit, maar zit erg lekker. Ze was niet helemaal zeker of er genoeg ruimte was, er kon als ik erop zat maar 1 vinger tussen in plaats van drie. Kost 869 euro. Is dat duur? Vind het wel veel geld voor een tweedehands... Ik moet er ook nog een singel en beugels bij hebben...

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:06

Ik vind het veel geld, mijn Podium Trek (zag er ook wel gebruikt uit maar nergens versleten) was bij Equestor 750 euro, incl. beugelriemen, podiumsingel en dekje...
Een tweedehands zadel wat er gebruikt uit ziet, zou niet meer dan 2/3 van de nieuwwaarde moeten zijn, vind ik.

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 19:15

Kijk, dat is informatie waar je wat aan hebt Lachen

Maar ja, wat is nou de nieuwwaarde? Er hangt een kaartje aan met een nieuwwaarde van 1400 nog wat. Zou dat kunnen kloppen?

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 19:55

Geen idee, ik weet niet precies hoe het zadel eruit ziet en welke extra's je krijgt Knipoog
Op de site van Goedhard staan bijna al hun producten met prijs dus je kan zo uitrekenen wat jouw combinatie kost, lijkt me.

elkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 15:26

vorig weekend zag ik een podium endurance in de ruitershop, ben er even gaan op zitten maar dat viel eigenlijk nogal tegen Verdrietig Hij voelde helemaal niet zo zacht aan als ik gedacht had, en de zit is natuurlijk ook erg anders tov het dressuurzadel dat ik gewend ben. Maar ik begrijp van jullie dat je daar wel aan went dan?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:11

Ik kan me niet voorstellen dat ik aan die podium zou wennen. M'n kont deed al zeer nadat ik er in de winkel op had gezeten, vooral zitbeenknobbels.
Maar smaken verschillen natuurlijk

lijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:44

Ik kwam uit een supercomfortabel dressuurzadel met een hele zachte zit. In het begin dacht ik echt dat ik er nooit aan zou wennen, zo hard vond ik de Podium. Maar hij ligt goed op Atlas, en die heeft een moeilijke rug (rond, geen schoft), dus ik was allang blij.
Nu zou ik echt niet anders meer willen, maar wat heb ik gevloekt in het begin...

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 09:08

Ik heb er gisteren mee in het bos gereden, en ik vind het helemaal geweldig, Lovely ook. Maar ik denk toch dat ik deze terug breng en bij Goedhard kijk, want ik blijf het een hele hoop geld vinden...

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:41

Op marktplaats of marktplaza staan regelmatig tweede hands Podiums te koop (er staat nu een trek-versie voor 750 incl. toebehoren op marktplaats) of informeer inderdaad naar tweedehands bij Equestor(.nl) of Goedhard.

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:56

goedhard heeft op de site nu ook 2e hands staan.
ik vind die prijs voor een 2e hands champion, die er erg gerbukt uit ziet, ook erg veel.

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 13:35

Nou, tis klaar hoor Bloos

Ik heb een nubuck bruin leren Podium Endurance, hij komt bij de Country Mill vandaan. Dit was zo'n mooie aanbieding dat mijn man zei, dat doen we! De singel, beugels, riemen etc, zijn in bestelling, maar ik kan morgen wel op mijn nieuwe zadel rijden!

Allemaal heel hartelijk bedankt voor het uitwisselen van de ervaringen!!

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 15:35

wat leuk. gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe zadel.