[SGW] Wat wordt de beste cross van 2006?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jiska

Re: Wat wordt de beste cross van 2006?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:24

ik nog meer! er komt vast wel een keer een aanvultopic!

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:37

Zal ik ook eens mee gaan doen.

Chaam altijd een mooie en leuke wedstrijd.Vooral als 1e wedstrijd van het jaar. Goed Alles mooi dicht bij elkaar.

Etten Leur ook altijd een leuke cross. Fijn dat er wat nieuwe hindernissen in zaten dit jaar. Veel los rij mogelijkheden.

Casteray eigen wedstrijd he... Op sommige plaatste grond nog te los... wordt volgend jaar beter.. Wat ik vooral goed vind.. de dressuur terreinen waren erg stoffig en er is met man en macht aan gewerkt om dat allbei de dagen goed voor elkaar te krijgen. Er zijn ook wedstrijden zoals Neede die er gewoon helemaal niets aan doen. Ook het springterrein werd nog met een sleep rond gereden.

Tongeren mooie wedstrijd. Jammer van het weer. Vond wel dat de organisatie hier iets aan had kunnen doen, zoals zaagsel of weet ik het voor de stallen neer gooien.. Er was vrijdag middag al gelijk te weining stro voor de paarden. Wij waren als 1 van de 1 daar en hebben het toen al gezegd tegen hun.
Ede. Hier besteden ze veel aandacht aan de Internationale wedstrijden en te weining aan de nationale rubrieken.. Er zaten hindernis controleuer die moest 3 hindrnissen bij houden... Wel altijd een mooie cross. Dresuur terrein wel een harde bodem.

Hooge Mierde. Tja niet mijn cross te veel smalle kronkel paadjes.en kunt niet echt in je rimtme komen. Wel alles goed voor elkaar kwa organisatie enzo..

Maarsbergen jammer dat het ver lopen is allemaal. Los spring terrein erg klein, finisch cross erg klein kunt niet uit galoperen. wel een unieke locatie. Secreatariaat ook niet echt mee denkend. De cross had stil gelegen in het Z daardaao moest ik in het M dus ook later, dit werd dus tegelijk met mijn L dressuur. Ik denk ga dat mooi even daar zeggen moest toch meer als een half uur wachten na het springen, maar ze zegt kan ik niets aan doen heb ik geen boodschap aan.. Oke dan.. Ik denk meld het alvast voordat ze er later over gaan zeuren.

Gorssel Goede organisatie dit jaar had 3 paarden en ben niet in de knoop gekomen. Is wel eens anders geweest daar. Dat ze mij of mijn zusje weigeringen hebben aangerekend die wie niet eens hebben gehad. Fijn dat de cross eens andersom lag.. Eindelijk iets anders. Sommige afstanden klopte niet helemaal..Vedrer wel oke.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:56

Wij zijn alleen maar in Lisse geweest.
Parkeren was een ramp; allemaal langs de weg, wij moesten zeker 10 minuten lopen naar het hoofdterrein. Dit terrein was erg klein, losrijden moest tussen de hindernissen van het springparcours en pas nadat 1 dressuurring was afgebroken kon het springparcours verder worden afgemaakt.
De cross was niet moeilijk. Jammer dat er zoveel discussie was over weigeringen bij de waterbak. Dat mag gewoon niet voorkomen, de hindernisrecters en ook alle ruiters moeten gewoon weten wat een weigering is en wat niet! Verder vond ik in de cross niet alles duidelijk aangegeven(vlaggen en richtingsbordjes) Eindoordeel: Matig
Ben benieuwd naar Ysselsteijn dit jaar, was vorig jaar prima!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 10:30

ysselsteyn:
prima organisatie, mooi terrein ! Springterrein wel wat zwaar. Mooie cross(in het M zwaar genoeg!)!!Goed
Laatst bijgewerkt door g0otje op 02-10-06 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 10:54

Ysselsteyn: goed georganiseerd, springparcours lekker aan de maat. L Cross (veel te) makkelijk, weinig technische opgaven. redelijk

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 10:55

En voor mij Ysselsteyn: Op het terrein was alles lekker dicht bij mekaar. Organisatie goed op de hoogte van de reglementen. Cross mooi verzorgd. Goed

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 12:25

barchem: goed terrein! alles dicht bijelkaar. leuk is dat de waterbak bij de tent is op het hoofdterrein!! leuke cross. wel veel hetzelfde als vorig jaar. uitdagend in het m. voor de b vond ik het ook best pittig! het springparcours is iets aflopend (of oplopend hoe je het wil bekijken Knipoog) dus dat is wel extra moeilijk. (is geen excuus voor gigi hoor...) goed

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:07

Ysselsteyn vind ik ook goed. Mooi terrein alles lekker dicht bij elkaar.

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 15:58

Ysselsteyn mooie wedstrijd. Alles lekker dicht ibj elkaar, alleen inspringterrein was wat aan de zware kant. Mooie cross, stond goed aan de maat, had alleen wat meer techniek in gemogen (in het L dan). maar voor mijn ene paard was het de eerste keer L en was nu goed te doen. Mooie voorbereiding. Alleen jammer dat de tijd wat ruim stond, heb moeten stappen met mijn 1ste paard, maar die is klaar voor het M

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 15:59

beoordeling: goed

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 15:59

beoordeling: goed

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 16:00

dat was 2x

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 16:24

in de m stond de tijd niet ruim iig Knipoog

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 15:14

viefdepief schreef:
Ik wil ook wel een lijstje invullen Ja
Maar natuurlijk komt Bathmen bovenaan te staan Extreme duivel

Bij mij iig niet dit jaar! Lips are sealed
(baal er echt flink van.. als ze meteen hadden gezegd dat M-pony's wel gewoon op de zaterdag waren, dan had ik wél kunnen starten.. Scheve mond)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 11:51

Arendonk
Dressuurringen verleggen was geen slecht idee geweest, verder werden de terreinen goed verzorgd. Cross was veeeeeel te makkelijk, springparcours was prima. Jammer dat de prijsuitreiking zo laat was, en dat dat niet eerder bekend werd gemaakt. Wel nette prijzen. matig vanwege de veel te simpele cross

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:53

leuk topic! ik reageer hier later wel op. Knipoog als ik wat meer tijd heb.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:03

me too Haha!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 22:09

Leuk om te lezen!

Ik heb alleen Ede en Maarsbergen gereden en over beide is al genoeg gezegd waar ik het mee eens ben Lachen

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:37

Bathmen: dressuur terrein goed! springparcours ook goed. dat is wel eens minder geweest. goede keus om het voorste stuk van het weiland te gebruiken. vorig jaar was het springparcours verder op het weiland en dat loopt heel erg op en af. cross was in de B wel erg makkelijk. heb ook een stuk van het Z gelopen en dat vond ik erg mooi!!! heel jammer dat ik het niet rijden kon... prima

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:01

Nijeberkoop:
Dressuurveld slecht. Is altijd op een maisveld en heel erg zwaar. Springen vond ik goed. Het parcours was niet glad en was leuk gebouwd, wel erg laag trouwens. En de cross vond ik ook goed. De L pony's was niet echt moeilijk. Vond de cross voor M/Z pony's en L/M/Z paarden wel vrij pittig maar ook heel gaaf. Vond het jammer dat ik niet meer in de Z kon crossen.
Prijsuitreiking was volgens mij heel laat maar hadden wij niet meer op gewacht....Oordeel: Goed

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:11

Bathmen:
Dressuurterrein erg ongelijk. Sloeg ook nergens op dat toen ik moest starten er ineens van ring gewisseld moest worden. Alles voor mij reed tussen de hekjes en ik en die paar na mij moesten ineens in een gewone ring rijden. Officieel klopt hier dus niets van!!
Springen, veel ruimte om los te rijden. Wel nadeel dat het binnen losrijden was.Parcours is altijd lastig beetje heuvelachtige bodem. En het waaide best hard op dat open terrein.
Cross, mooi terrein. De eerste paar hindernissen voor het m erg dik, daarna zakte het af. Mooie waterbak!! Op en afsprongen best technisch.
Totaal: Ruim voldoende

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:10

diepenheim: leuke cross, de start is alleen erg ver weg van het hoofdterrein. finish is daarentegen wel weer op het hoofdterrein! voor toeschouwers is daar ook nog best veel te zien van de cross. (4 hindernissen en een waterbak) springterrein was goed. dressuurterrein weet ik niet, ben ik niet geweest. parkeerterrein was ook goed. dichtbij het hoofdterrein. goed

Princenhage: voor het Z té technisch. miste een aantal dikke sprongen tussendoor. In het M was het goed te doen. mooie alternatieven ook. L leek mij te makkelijk voor een kampioenschap. voldoende

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:21

Princenhage:Uitslagen voor de dressuur hadden wat meer bijgewerkt mogen worden (nu hingen ze er de volgende morgen nog niet compleet). Terreinen waren in orde, bodem was prima. Er stond een zware L cross. Het M daarentegen leek mij wel heel goed te doen. Springparcours had iets hoger gemogen. Ik vond het jammer dat er voor de winnaars geen extra prijzen waren (dekje? deken? dat hoort wel een beetje bij kampioenschappen). Zeker omdat de regiokampioenen het wel kregen.Voldoende

Daarmee zijn alle Nederlanse crossen voor dit jaar dus geweest. Bij mij staat met stip op 1: SGW Vlietlanden.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:23

Scum, jij scoort punten!!!!

Ik vind het moeilijk om te kiezen, maar de drie mooiste wedstrijden zijn voor mij (ongeacht mijn eigen resultaat en in willekeurige volgorde): Chaam, Vlietland en Princenhage!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:26

ik vond princehage niet zo'n mooie kamioenschapscross. Wel mooi dressuurterrein en springterrein. Genoeg parkeergelegenheid en op zich was het terrein voor de cross ook mooi.Voldoende