Pleasure gedeelte van de HMS reden zeker 3 ruiters op twee handen (met shanks dan wel te verstaan) en die werden dus wel geplaatst voor de finale, terwijl andere ruiters die dan misschien niet zo'n super pleasure paard hebben maar wel keurig reden, niet geplaatst werden. Rare gang van zaken, krijgt de jury opdracht om bij de voorselecties tenminste een x-aantal ruiters door te laten gaan?
** Ja uiteraard krijgt de jury zo'n opdracht. Bij een X-aantal ruiters in de voorrondes mag een Y-aantal door naar de finales.
Ik begrijp en deel je verbazing. Er zijn ruiters doorgezet naar de finales, die een "ernstige fout" in hun individuele proef lieten zien. Terwijl er ruiters zijn die dat NIET hadden, en die NIET door waren naar de finales. Dat kan en mag niet. Ik hoop dat deze ruiters zelf aan de bel trekken. Niet omdat het de anderen niet gegund is, maar stomweg omdat de regels overtreden zijn.
Ook hele mooie dingen gezien hoor, ik kreeg bij het zien van sommige combinatie's echt zin om zelf ook heel hard te gaan trainen om volgend jaar zelf mee te doen, maar bij andere had ik zoiets van " ik had het beter gedaan vriend.."
** om dat volgend jaar maar bewijzen dan! Ik heb de afgelopen week gezien en ervaren wat de zenuwen die zo'n grote show met zich meebrengen, met een ruiter doen...