[WN] NK-gangers: wat zagen jullie wat ik niet zag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jottum

Re: NK-gangers: wat zagen jullie wat ik niet zag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:37

Zaterdag heb ik de reining jeugd gezien. Helaas heb ik een deel van de proef van Ilona Vet gemist, maar wat ik wel zag vond ik mooi. De proef van Roel (geel geruite blouse) vond ik echt mooi. Ik zou willen dat ik zo kon rijden.
Vind het trouwens altijd leuk om naar de jeugd te kijken, maar de talenten van een aantal lagen, mijns inziens, niet bij de reining.

Ik heb ook de trail gezien. Man, wat is dat moeilijk, het lijkt wel mikado, vooral het begin van de proef. Petje af hoor, als je dat kan.

Als laatste heb ik de barrelrace gezien. Lips are sealed

Al met al vond ik de sfeer heel gezellig. Het kan niet anders dan dat daar een goede organisatie als basis ligt.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:38

Zat in de kantine ,pal achter de jury toen de dhr.TDR de neuzen van de laarzen van de jury afreed Clown
En wat te denken van 3 maal een ijzer eraf,op dezelfde plaats,en A.F
die zowat met zadel en al van het paard verdween Huilen

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:44

ElCamino schreef:
Ga dan toch liever naar de NK voor Quarters, iets meer niveau

Ehmm... nee hoor

Dat zeggen ze alleen maar, maar dat vaslt reuze tegen (vind ik Knipoog )

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:04

Heeft iemand misschien de uitslagen van de reining trophy?

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:21

Federation Cup Reining

1. Walter Bouwmeester met San Nugget Dunit
2./3. Evelien Geerlofs met HC Mister Dun Jac
en Angelique Ferdinandus met Crystals Finest

Groetjes, gisela

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:40

Ik heb de Reining niet gezien, absoluut niet mijn onderdeel, maar ook in de Pleasure en Trail werden dingen door de jury's niet gezien of in ieder geval niet beboet.

Pleasure gedeelte van de HMS reden zeker 3 ruiters op twee handen (met shanks dan wel te verstaan) en die werden dus wel geplaatst voor de finale, terwijl andere ruiters die dan misschien niet zo'n super pleasure paard hebben maar wel keurig reden, niet geplaatst werden. Rare gang van zaken, krijgt de jury opdracht om bij de voorselecties tenminste een x-aantal ruiters door te laten gaan? Ook hele mooie dingen gezien hoor, ik kreeg bij het zien van sommige combinatie's echt zin om zelf ook heel hard te gaan trainen om volgend jaar zelf mee te doen, maar bij andere had ik zoiets van " ik had het beter gedaan vriend.." Clown

Jammer dat er door een aantal mensen zo idioot gedaan moet worden, maar het spreekwoord is niet voor niets:"als de wijn, bier, of wat dan ook, is in de man, de wijsheid in de kan Gestoord

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:43

Ik heb niet ieders commentaar zitten doorlezen dus neem me niet kwalijk als ik een opmerking plaats die al geschreven is:

Dat idiote gejoel is een europees gebeuren helaas. In Amerika hoor je affentoe een "jeah" of een "futerdefuut" maar er gaat niemand uit zijn dak zoals in europa.
Zodra je paard en ruiter hindert ben je niet goed bezig en staan de beste stuurlui zeker niet aan wal (die zouden toch beter moeten weten dan, nietwaar).
In het filmpje zie je ook dat Tim McQay het publiek verzoekt om wat meer rust op de tribune.....een boodschap die helaas niet overkwam.

En verder ben ik blij dat ik dit allemaal gemist heb.....
Laatst bijgewerkt door Vera op 25-09-06 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:54

Ehm... ik had het niet over het filmpje van Tim McQay.. Het filmpje wat ik ooit zag waren prive opnames van een kennis die in Italie was geweest. Misschien dat het voor Europeanen over het algemeen toch redelijk nieuw is en zo hun enthousiasme willen laten blijken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:00

dropje2 schreef:
Pleasure gedeelte van de HMS reden zeker 3 ruiters op twee handen (met shanks dan wel te verstaan) en die werden dus wel geplaatst voor de finale, terwijl andere ruiters die dan misschien niet zo'n super pleasure paard hebben maar wel keurig reden, niet geplaatst werden. Rare gang van zaken, krijgt de jury opdracht om bij de voorselecties tenminste een x-aantal ruiters door te laten gaan?

** Ja uiteraard krijgt de jury zo'n opdracht. Bij een X-aantal ruiters in de voorrondes mag een Y-aantal door naar de finales.
Ik begrijp en deel je verbazing. Er zijn ruiters doorgezet naar de finales, die een "ernstige fout" in hun individuele proef lieten zien. Terwijl er ruiters zijn die dat NIET hadden, en die NIET door waren naar de finales. Dat kan en mag niet. Ik hoop dat deze ruiters zelf aan de bel trekken. Niet omdat het de anderen niet gegund is, maar stomweg omdat de regels overtreden zijn.

Ook hele mooie dingen gezien hoor, ik kreeg bij het zien van sommige combinatie's echt zin om zelf ook heel hard te gaan trainen om volgend jaar zelf mee te doen, maar bij andere had ik zoiets van " ik had het beter gedaan vriend.." Clown

** om dat volgend jaar maar bewijzen dan! Ik heb de afgelopen week gezien en ervaren wat de zenuwen die zo'n grote show met zich meebrengen, met een ruiter doen...

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:06

Natuurlijk Sonja, graag altijd het laatste woord..

Maar heus, ik zal het PROBEREN, had ik al gezegd Rolleyes

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:10

dropje ik heb je gezien in uitgeest en weet zeker dat jij best kan mee doen op het NK!
hopelijk dus tot volgend jaar!

wat ik niet begrijp is, dat er toch schrijvers zaten naast de jury die toch hadden kunnen melden als er iets niet volgens WRAN regels gedaan werd?
shanks op 2 handen bijvoorbeeld

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:32

Een paar jaar geleden kreeg ik nog wel eens kippenvel ,maar heb dit zaterdag tijdens de reining geen 1 keer gehad.

Mensen die spastisch op hun paard zitten en denken dat ze speedy consalos zijn ,hun paard eerst half dood rijden voor dat ze de ring in gaan ! ik zat echt haast te wachten tot dat er 1 dood zou neer vallen ! open monden ,geruk en getrek ,veel op de mond rijden (ga dan nog niet op shanks rijden) plat door de bocht en gaan met die banaan niks rijtechnisch aan.

Met de prijs uitrijking stonden sommige paarden nog te hijgen met een hartslag van weet niet hoeveel! er zijn wat paardjes hun eigenwaarde kwijt.........

en dat gejoel ik had het idee dat het publiek de deelnemers aardig aan het opnaaien waren

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:53

Sonja, als eerst bedankt voor je compliment, doet me erg goed Lachen Daarnaast ben ik het volledig met je eens! Sommige proeven waren om te huilen en dat gejoel voor TDR vond ik verschrikkelijk. De insteek van de mensen was om hem op te naaien, als ik me niet vergis. TDR is volgens mij aardig publieksgeil en laat zich daar enorm door afleiden. Het jammere eraan vind ik dat hij het toch leuk vindt, al die aandacht. Ik ga dan liever doodstil op de tribune zitten. Oké, het leidt hem niet af, maar zijn proef verziekt hij zelf vaak wel Tong uitsteken Daar heeft hij geen tribune vol schreeuwende, springende en joelende mensen voor nodig.

Wat betreft de proef van Walter Bouwmeester, die heb ik helaas niet gezien. Ik schrok wel enorm van de score toen die omgeroepen werd, zo'n hoge score komt niet vaak voorbij. Maargoed, als je de mensen moet geloven die de proef wel hebben gezien, was het dus enorm overgewaardeerd, helaas kan ik er niet over meepraten Lachen

De reiningruiters waar ik o.a. van genoten heb zijn uiteraard Roel van Dijk (wat heeft die jongen Shiner weer netjes aan het lopen gekregen, daar heb ik echt respect voor), Angelique Ferdinandus (geweldig hoe ze op Crystal Finest gereden heeft!) en Litha Simons op Whiz Me Luck. Wat een geweldig mooi paard en wat heeft ze hem super aan het lopen! Was zo jammer dat ze een extra cirkel reed!

In de pleasure was ik ook weer erg te spreken over Sarah de Weerd, Aline de Jong, Jurgen Jonker, Ed Gosen en natuurlijk mag Sylva niet ontbreken, die het ook super heeft gedaan met Magic. Jurgen Jonker had van mij best hoger geplaatst mogen worden, je moet opvallendere kleding aan Jurgen Knipoog Maar ook Ilona Vet vond ik heel netjes gaan tijdens de senior pleasure met haar reiningpaard. Toch een mooie 3e plaats!

Ik ben vast nog heel veel mensen vergeten, maar het is allemaal nog erg druk in mijn bovenkamer! Moet eerst alles nog even op een rijtje zetten denk ik *LOL*

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:58

XoNo schreef:
De reiningruiters waar ik o.a. van genoten heb zijn uiteraard Roel van Dijk (wat heeft die jongen Shiner weer netjes aan het lopen gekregen, daar heb ik echt respect voor), Angelique Ferdinandus (geweldig hoe ze op Crystal Finest gereden heeft!) en Litha Simons op Whiz Me Luck. Wat een geweldig mooi paard en wat heeft ze hem super aan het lopen! Was zo jammer dat ze een extra cirkel reed!

Ik ben vast nog heel veel mensen vergeten,

XoNo; je mag best vermelden dat ook Sylva een nette en eerlijke reiningproef heeft gereden!

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:03

Pannenkoek schreef:
XoNo schreef:

Ik ben vast nog heel veel mensen vergeten,

XoNo; je mag best vermelden dat ook Sylva een nette en eerlijke reiningproef heeft gereden!

ja ze was 1 van de uitzonderingen ,en heb ook gekeken hoe ze magic inreed lekker vlot draven over de rug en heb geen spin of stop gezien en zo de wedstrijd bak in! OK dan!

seapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:05

Volgens mij is het nivo bij de Wran en dan in de reining nooit echt heel super geweest dus het nk van dit jaar verschilde niet veel van voorgaande jaren. Wil je een beetje nivo in Nederland zien dan ben je toch aangewezen op de NRHA shows waar over het algemeen zeer goed gereden wordt. Ook mede doordat er wat buitenlandse ruiters starten. De reining toppers van Nederland starten niet op wedstrijden van de Wran met een uitzondering daar gelaten.
Dus wil je goede reining zien dan raad ik je toch aan om volgend seizoen eens wat NRHA shows te bezoeken. Ook is de accomodatie van Marienheem die onder de ruiters "hekselketel" wordt genoemd best een moeilijke accomodatie om je paard netjes te showen, het publiek wordt naar mijn mening iets te veel opgejoeld waardoor je dus de taferelen krijgt van afgelopen zaterdag.
Persoonlijk vind ik de NRHA shows een stuk proffesioneler ook mede omdat er geld te verdienen valt en het inschrijfgeld hoog ligt waardoor de combinaties veel beter presteren. Veel bezoekers zien de Wran NK als een uitje om gezellig te doen en op de NRHA shows gaan we vooral kijken om goede reining te zien.
Ik denk dat het nivo in Bunschoten misschien iets hoger ligt maar er zijn erg weinig inschrijvingen omdat het programma weer zo waardeloos is ingedeeld. Alle reiningklasses worden op zondagochtend vanaf 10 uur verreden waardoor er dus weinig publiek aanwezig zal zijn. Ook rijdt je als ruiter dan weer tussen de hekken aangezien die neergezet worden voor de koeienklassen die later op de zondag verreden worden. Hopelijk gaat het langzamerhand toch de betere kant op in Nederland met de Reining..... Pling

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:06

Haha, Pannenkoek, vergeet ik Sylva helemaal Haha! Ja, Syl reed een hele nette, beheerste proef. Dat zie ik 1000x liever dan dat gejakker.

Ik heb ook zoveel mensen gezien en van zoveel mensen genoten van hun rijden. Zo moet ik ook denken aan Tanja van Rijswijk en natuurlijk Alice met haar merrie Jolene's Joy. Wat loopt die merrie netjes, Alice heeft haar prijzen echt dubbel en dwars verdiend! Alice, je bent een topwijf! Haha!

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:07

[quote="seapy"]
Volgens mij is het nivo bij de Wran en dan in de reining nooit echt heel super

De deelnemers doen ook gewoon aan nrha wedstrijden mee lijkt mij

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:08

Inderdaad Alice! Altijd en plaatje om te zien vind ik! Ook zeer verdient gewonnen!

Ook in vond het een super leuke show! Onvoorstelbaar hoeveel werk er in gaat zitten en super dat er eeen aantal mensen is die dat elk jaar weer doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:18

XoNo schreef:
Jurgen Jonker had van mij best hoger geplaatst mogen worden, je moet opvallendere kleding aan Jurgen Knipoog ))

Ja Dat is die jongen die ik bedoelde op die zwart/witte. Leuke sympathieke kerel, goed paard, nette ruiter. Kunnen we (hopelijk) nog wat van verwachten! Vingers aflikken

XoNo schreef:
en natuurlijk Alice met haar merrie Jolene's Joy. Wat loopt die merrie netjes, Alice heeft haar prijzen echt dubbel en dwars verdiend! Alice, je bent een topwijf! Haha!

Bloos! Oeps ja dat krijg je als je namen gaat noemen, dan ga je toppertjes vergeten. M'n favo schimmeltje... Supercombi he!

janedoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:03

XoNo schreef:
Sommige proeven waren om te huilen en dat gejoel voor TDR vond ik verschrikkelijk. De insteek van de mensen was om hem op te naaien, als ik me niet vergis.

Ik mag hopen dat dat de insteek was. Ik snap niet dat er zoveel mensen zijn die uit hun dak gaan als deze deelnemer de bak in komt. Als de jury maar niet denkt dat wij Hollanders dít dé perfecte reining ruiter vinden.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:05

Het maakt mij niet uit of de jury denkt dat wij dat denken, zolang hij of zij dat zelf maar niet denkt Knipoog

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:16

Equinecoach schreef:
Ehm... ik had het niet over het filmpje van Tim McQay.. Het filmpje wat ik ooit zag waren prive opnames van een kennis die in Italie was geweest. Misschien dat het voor Europeanen over het algemeen toch redelijk nieuw is en zo hun enthousiasme willen laten blijken?

Ik heb nog ergens opnames van een NK uit de jaren 80, ook de reiningavond... Precies hetzelfde laken een pak. Ook gegil en gejoel om niks... vreselijk...
Redelijk nieuw??? Kom nou toch....
Het lijkt wel alsof die mensen ook een keertje los mogen ofzo.. Scheve mond

Ik had het idee dat de meeste Reiningruiters die op een NK starten, ook NRHA starten, dus dat onderscheid snap ik niet helemaal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:21

janedoe schreef:
Ik mag hopen dat dat de insteek was. Ik snap niet dat er zoveel mensen zijn die uit hun dak gaan als deze deelnemer de bak in komt. Als de jury maar niet denkt dat wij Hollanders dít dé perfecte reining ruiter vinden.

Oooooooooooh staat DAAR de afkorting NRPS voor:
Nationale Reininggerelateerde Plaatsvervangende Schaamte
Bloos!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:35

seapy schreef:
Ook mede doordat er wat buitenlandse ruiters starten. De reining toppers van Nederland starten niet op wedstrijden van de Wran met een uitzondering daar gelaten.

Goh wie zijn die toppers eigenlijk? Heb zien rijden o.a.:

Jurgen Pouls
Walter Bouwmeester
Evelien Geerlof
Angelique Ferdinandus
Lita Simons
Tom Calie
Jimmy & Roy v/d Hoeven
Ilona Vet

OK, geen Riecky en Wendy en geen Kasbergen (heb 'm volgens mij wel rond zien lopen?) en Roemer.
Ga binnenkort toch maar eens op een NRHA wedstrijd kijken.... Duivel