[WN] Yugioh voor het eerst met ruiter!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

B_Sweet

Re: Yugioh voor het eerst met ruiter!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 18:01

alicelover schreef:
Heej daan leuk man Haha!
Hij pakt het idd mooi op. En mooie foto's trouwens.

Heeeee DankJJ:DDie foto's van jou waren ook leuk trouwens

B_Sweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 18:05

Nou even niet meer zeuren over die cap(wat ik ook dom van mezelf vond)en over dat hij nog maar 2,5 is en ik er al op zit.WE ZIJN HEM NOG NIET AAN HET BELEREN!!
je kan beter naar Amerika gaan zeuren daar is het nog erger of het gebeurd zelfs in Nederland.Daar rijden ze met hun 3e al wedstrijden als het niet eerder is.

ApolloLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 18:25

Je hebt gelijk. Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 19:09

B-sweet, zou je mijn vraag willen beantwoorden?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:19

waarom is iedereen hier zo heftig
2,5 jaar is een heel jong paard, maar nu voor het eerst met een zadel even erop zitten, met haar gewichtje... is puur wennen
er gebeuren veel ergere dingen in paardenland en ze zegt zelf al dat ze hem nog helemaal niet gaan doorrijden
en ze zegt zelf ook dat ze het niet eens is dat mensen hun paarden soms echt al DOORRIJDEN op deze leeftijd...

b sweet, leuk dat jullie ook een beetje parelli met hem doen Ja
ik doe dat ook ja, als je even kijkt bij de rest van de topics hier, gekke dingen doen, daarin zie je mijn foto's van deze week, misschien leuk

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:24

Leuke pony,
maar ook een erg leuke naam,
ben je toevallig een anime fan? Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:26

superroos: Altijd maar naar ergere dingen wijzen is natuurlijk de weg van de minste weerstand.....

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:30

hoi,
wat een knapperd is het!heb zo'n zelfde kruising, timo,alleen bont Haha! .
Je bent al wel heel wat stappies verder als ons Knipoog .
Wij zijn nu bezig met grondwerk en voornamelijk wennen aan verkeer en mee naar buiten gaan.
Timo is ook 2,5.Ik hoop dat hij met de tijd net zo braaf zal zijn als jou paardje Haha!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:34

stef, haha dat is zeker waar ja
maar zo schadelijk, om zo even erop te zitten, misschien 1 minuut en er weer af te gaan is puur om het dier te laten wennen hieraan.. dit gewoon stilstaan met zo weinig druk lijkt me niet schadelijk nog voor botten, spieren en pezen...
met zo'n jong paard veel gaan drafen met een ruiter in onbalans, of hard galloperen en zware oefeningen doen wel
als ik dit over 2 weken in een topic van haar zie zal ik ook zeker mijn mond niet houden
maar ik begrijp dat ze gewoon even erop zitten, voor het eerst met zadel... en niet wilden rijden, anders had ze ook zeker haar cap wel op gehad...
waar we het over hebben gebeurd echter heel veel in nederland en in amerika, en is ook zeker heel erg, maar is jammer als de 'goede' mensen daarmee verward worden, dat bedoel ik..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 21:35

maar roos, waarom kan dat dan bij een 2.5 jarige in jou opinie wel?
Als het nou een jaarling was?

En er zijn genoeg mensen die zonder cap rijden (waar ik me ook helemaal niet druk om maak), dus dat zegt ook niks natuurlijk.

Dat het in amerika gebeurt wol niet zeggen dat het goed is.
heb het zelf ook gedaan hoor, zat ook op mijn haffie toen ze 2.5 was, want ik ging tenslotte western rijden.
Weet nu dat ik fout zat

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:45

stef schreef:

die is al drie keer beantwoord in het topic..

Ik ken dit paard en mensen persoonlijk en er gebeurt HELEMAAL niets raars ( behalve dat ze geen cap op had grr Knipoog )

Yugi geeft mentaal aan dat hij er klaar voor is, maar baasjes willen voorlopig niet inrijden. Erop zitten is nog lang niet inrijden of belasten op zo een manier dat de groei van het skelet daar hinder van ondervind. het is niet dat ze al slidingstops vragen met een man van 90 kg erop.
Yugi heeft een prima balans en kan het zadel goed hebben, ook aan de longe (longeren is een groot woord, want ook hier wordt er geen belasting gevraagd, alleen balans en gehoorzaamheid)
Daan, de 'ruiter' weegt niets en heeft zelf een goed gevoel ook voor balans, ze trekt het paard niet uit zijn evenwicht bij het opstijgen oid.
Kortom er is niets aan de hand om je zo sappel over te maken en wederom een discussie over hoe jong in te rijden te ontketenen. Daar zijn al genoeg topics over. Goed of fout.. het allerbeste voor een paard is er helemaal niet op gaan zitten.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:50

sluit me aan bij dapperdier

en een jaarling, tsja dat weet iedereen dat dat niet kan
het is gewoon zo dat een paard vanaf 2,5 wordt blootgesteld aan de beginselen van het inrijden, dat is gewoon een feit...
en ja dan kan je de eeuwige discussie houden over als er 1 in de sloot springt ga je er dan achteraan... maar denk dat iedereen wel weet wat er bedoeld wordt hier met dat dit niet schadelijk is...

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:37

Hey Daan,

Leuke foto's, wat is ie braaf! Ik zal niks zeggen over die pet, staat je leuk, bied alleen minder bescherming als de zwarte, dikke, stevige variant (ook wel "cap" genoemd) Haha! Clown Haha! lol

B_Sweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 14:05

SuperRoos schreef:
waarom is iedereen hier zo heftig
2,5 jaar is een heel jong paard, maar nu voor het eerst met een zadel even erop zitten, met haar gewichtje... is puur wennen
er gebeuren veel ergere dingen in paardenland en ze zegt zelf al dat ze hem nog helemaal niet gaan doorrijden
en ze zegt zelf ook dat ze het niet eens is dat mensen hun paarden soms echt al DOORRIJDEN op deze leeftijd...

b sweet, leuk dat jullie ook een beetje parelli met hem doen Ja
ik doe dat ook ja, als je even kijkt bij de rest van de topics hier, gekke dingen doen, daarin zie je mijn foto's van deze week, misschien leuk

Dankje en ik zal zeker kijken!!En idd ik wil echt niet mijn paard nu inrijden hoor.

B_Sweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 14:06

dapperdier schreef:
stef schreef:

die is al drie keer beantwoord in het topic..

Ik ken dit paard en mensen persoonlijk en er gebeurt HELEMAAL niets raars ( behalve dat ze geen cap op had grr Knipoog )

Yugi geeft mentaal aan dat hij er klaar voor is, maar baasjes willen voorlopig niet inrijden. Erop zitten is nog lang niet inrijden of belasten op zo een manier dat de groei van het skelet daar hinder van ondervind. het is niet dat ze al slidingstops vragen met een man van 90 kg erop.
Yugi heeft een prima balans en kan het zadel goed hebben, ook aan de longe (longeren is een groot woord, want ook hier wordt er geen belasting gevraagd, alleen balans en gehoorzaamheid)
Daan, de 'ruiter' weegt niets en heeft zelf een goed gevoel ook voor balans, ze trekt het paard niet uit zijn evenwicht bij het opstijgen oid.
Kortom er is niets aan de hand om je zo sappel over te maken en wederom een discussie over hoe jong in te rijden te ontketenen. Daar zijn al genoeg topics over. Goed of fout.. het allerbeste voor een paard is er helemaal niet op gaan zitten.

ben ik het helemaal mee eens...Overigens ook met die cap Tong uitsteken

B_Sweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 14:07

stef schreef:
maar roos, waarom kan dat dan bij een 2.5 jarige in jou opinie wel?
Als het nou een jaarling was?

En er zijn genoeg mensen die zonder cap rijden (waar ik me ook helemaal niet druk om maak), dus dat zegt ook niks natuurlijk.

Dat het in amerika gebeurt wol niet zeggen dat het goed is.
heb het zelf ook gedaan hoor, zat ook op mijn haffie toen ze 2.5 was, want ik ging tenslotte western rijden.
Weet nu dat ik fout zat

Zat je er alleen op of....Ik ZIT ER ALLEEN OP !!

B_Sweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 14:10

timokyana schreef:
hoi,
wat een knapperd is het!heb zo'n zelfde kruising, timo,alleen bont Haha! .
Je bent al wel heel wat stappies verder als ons Knipoog .
Wij zijn nu bezig met grondwerk en voornamelijk wennen aan verkeer en mee naar buiten gaan.
Timo is ook 2,5.Ik hoop dat hij met de tijd net zo braaf zal zijn als jou paardje Haha!

Dat doen wij voornamelijk ook met onze Yugii ook dat pakt hij heel goed op Haha! Alleen buiten wil ie nog wel eens gek doen.Maar ik heb al 1000 keer gezegt dat ik er 20 sec op zat en dat het idd HEEEEEL dom was om geen cap op te doen.Maar dat begrijpen nog steeds heel veel mensen niet...Jij trouwens veel succes met je paardje! Knipoog

B_Sweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 14:11

Mas schreef:
Leuke pony,
maar ook een erg leuke naam,
ben je toevallig een anime fan? Lachen

Bedoel je van Yugioh de serie??
neeee helemaal niet dan moet je bij mijn broertje wezen ik ben een fan van mijn paard Yugii! Haha!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:17

Roane schreef:
AAAAAAAAAAHHH CAP CAP CAP!!! Tong uitsteken
*flipt, kalmeert, gaat weer rustig verder*

*zucht*
Als zij op haar hoofd valt heb jij er toch geen last van?

En YDWINE;
Ik betrap jou ook wel eens zonder cap :P

okee, Bnaan, nu alle aandacht voor jou!!
Leuke foto's ! Mjaa overal waar jij op staat is leuk niet Knipoog

xxxxxx

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:29

Paint's zijn eerder uitgegroeid, en Tinkers zijn best wel stevig, dus dat zou vast wel kunnen Lachen

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:35

judith789 schreef:
Paint's zijn eerder uitgegroeid, en Tinkers zijn best wel stevig, dus dat zou vast wel kunnen Lachen

Verward Ben erg benieuwd waar die wijsheid op gestoeld is Scheve mond Ben benieuwd of mijn Paintje dat wel weet Tong uitsteken

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:39

@B-sweet: dankje, hou je ons op de hoogte van de vorderingen van die knappe yugio!Hihi ik kan nog net een sjabrak je op timotje leggen en dat vind hij al eng.
Succes met knappe peerdebeest verder!

B_Sweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 15:14

timokyana schreef:
@B-sweet: dankje, hou je ons op de hoogte van de vorderingen van die knappe yugio!Hihi ik kan nog net een sjabrak je op timotje leggen en dat vind hij al eng.
Succes met knappe peerdebeest verder!

Toen wij voor het eerst een pad op hem legde vond hij dat *gelukkig* niet eng en het zadel ook niet maar misshcien word het wel een moeilijk geval met rijden toch...Het komt vast wle goed met Timo!Hij is het gewoon niet gewend en hij kent het niet en wat hij niet kent is eng....Iedergeval dat is meestal wel zo.Veel plezier verder

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 15:56

SuperRoos schreef:
sluit me aan bij dapperdier

en een jaarling, tsja dat weet iedereen dat dat niet kan
het is gewoon zo dat een paard vanaf 2,5 wordt blootgesteld aan de beginselen van het inrijden, dat is gewoon een feit...

Wat is een feit? mijn stalgenoot, jawel, met een paint, heeft in april een paar keer op zijn paard gezeten, in mei is ie drie geworden, de opfok in gegaan, en afgelopen week weer naar huis gehaald.
Nu gaan ze hem beleren

judith789 schreef:

Ah, komt die dooddoener ook weer om de hoek?

B_Sweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 16:24

judith789 schreef:

Hmm ben ik het niet mee eens.Want ookal ziet ene Tinker er volwassen uit daarom is ie geestelijk misshcien nog niet klaar om allemala werk te doen en misshcien lichamelijk ook wel niet.maar toch bedankt