alicelover schreef:Heej daan leuk man![]()
Hij pakt het idd mooi op. En mooie foto's trouwens.
Heeeee DankJJ:DDie foto's van jou waren ook leuk trouwens
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
alicelover schreef:Heej daan leuk man![]()
Hij pakt het idd mooi op. En mooie foto's trouwens.

.
.
stef schreef:B-sweet, zou je mijn vraag willen beantwoorden?
)
lol SuperRoos schreef:waarom is iedereen hier zo heftig
2,5 jaar is een heel jong paard, maar nu voor het eerst met een zadel even erop zitten, met haar gewichtje... is puur wennen
er gebeuren veel ergere dingen in paardenland en ze zegt zelf al dat ze hem nog helemaal niet gaan doorrijden
en ze zegt zelf ook dat ze het niet eens is dat mensen hun paarden soms echt al DOORRIJDEN op deze leeftijd...
b sweet, leuk dat jullie ook een beetje parelli met hem doen
ik doe dat ook ja, als je even kijkt bij de rest van de topics hier, gekke dingen doen, daarin zie je mijn foto's van deze week, misschien leuk
dapperdier schreef:stef schreef:B-sweet, zou je mijn vraag willen beantwoorden?
die is al drie keer beantwoord in het topic..
Ik ken dit paard en mensen persoonlijk en er gebeurt HELEMAAL niets raars ( behalve dat ze geen cap op had grr)
Yugi geeft mentaal aan dat hij er klaar voor is, maar baasjes willen voorlopig niet inrijden. Erop zitten is nog lang niet inrijden of belasten op zo een manier dat de groei van het skelet daar hinder van ondervind. het is niet dat ze al slidingstops vragen met een man van 90 kg erop.
Yugi heeft een prima balans en kan het zadel goed hebben, ook aan de longe (longeren is een groot woord, want ook hier wordt er geen belasting gevraagd, alleen balans en gehoorzaamheid)
Daan, de 'ruiter' weegt niets en heeft zelf een goed gevoel ook voor balans, ze trekt het paard niet uit zijn evenwicht bij het opstijgen oid.
Kortom er is niets aan de hand om je zo sappel over te maken en wederom een discussie over hoe jong in te rijden te ontketenen. Daar zijn al genoeg topics over. Goed of fout.. het allerbeste voor een paard is er helemaal niet op gaan zitten.
stef schreef:maar roos, waarom kan dat dan bij een 2.5 jarige in jou opinie wel?
Als het nou een jaarling was?
En er zijn genoeg mensen die zonder cap rijden (waar ik me ook helemaal niet druk om maak), dus dat zegt ook niks natuurlijk.
Dat het in amerika gebeurt wol niet zeggen dat het goed is.
heb het zelf ook gedaan hoor, zat ook op mijn haffie toen ze 2.5 was, want ik ging tenslotte western rijden.
Weet nu dat ik fout zat
timokyana schreef:hoi,
wat een knapperd is het!heb zo'n zelfde kruising, timo,alleen bont.
Je bent al wel heel wat stappies verder als ons.
Wij zijn nu bezig met grondwerk en voornamelijk wennen aan verkeer en mee naar buiten gaan.
Timo is ook 2,5.Ik hoop dat hij met de tijd net zo braaf zal zijn als jou paardje
Alleen buiten wil ie nog wel eens gek doen.Maar ik heb al 1000 keer gezegt dat ik er 20 sec op zat en dat het idd HEEEEEL dom was om geen cap op te doen.Maar dat begrijpen nog steeds heel veel mensen niet...Jij trouwens veel succes met je paardje!
Mas schreef:Leuke pony,
maar ook een erg leuke naam,
ben je toevallig een anime fan?
Roane schreef:AAAAAAAAAAHHH CAP CAP CAP!!!![]()
*flipt, kalmeert, gaat weer rustig verder*

judith789 schreef:Paint's zijn eerder uitgegroeid, en Tinkers zijn best wel stevig, dus dat zou vast wel kunnen
Ben erg benieuwd waar die wijsheid op gestoeld is
Ben benieuwd of mijn Paintje dat wel weet
timokyana schreef:@B-sweet: dankje, hou je ons op de hoogte van de vorderingen van die knappe yugio!Hihi ik kan nog net een sjabrak je op timotje leggen en dat vind hij al eng.
Succes met knappe peerdebeest verder!
SuperRoos schreef:sluit me aan bij dapperdier
en een jaarling, tsja dat weet iedereen dat dat niet kan
het is gewoon zo dat een paard vanaf 2,5 wordt blootgesteld aan de beginselen van het inrijden, dat is gewoon een feit...
judith789 schreef:Paint's zijn eerder uitgegroeid, en Tinkers zijn best wel stevig, dus dat zou vast wel kunnen