[WN] sweet iron

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 20:29

Sugarmiss"]
[quote="Odi schreef:
...een lerenbit..

Bedoel je de Meroth, of een 'normaal' leren bit??
[/quote]

Wat is een Meroth?
Ik heb het leren bit van Emiel Voest, is van apart gelooid leer zodat er geen scheurtjes in komen, heb verder geen ervaring met andere merken of soorten.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-02 20:32

Houden jullie kunsstofbitten het wel goed uit dan?
Ik heb 1 zo'n happy mouth bitje geprobeerd.
10 min in de bak ze liep er fijn op half uurtje naar buiten aan een lang teugeltje..
ik kwam terug mond kapot ik snapte er geen bal van maar ze had er dus wel wat op zitten knabbelen.. scherpe haak eraan gekauwd...
Mijn Tante heeft binnen 2 weken 3 bitten versleten.
vandaar dat ik nu zweer bij rvs of argentaan dubbel gebroken bitjes.
mijn ruin rijd ik nu afwisselend met een enkel gebroken en een dubbelgebroken trens in m'n stang en trens hoofdstel hangt ook een dubbelgebroken onderlegtrens

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 09:38

Odi: een Meroth is een leren bit waar je geen hoofdstel voor nodig hebt. Het is bit is op een natuurlijke wijze gelooid (zonder giftig looizuur ofzo). Ik ken de leren bitten van Emiel niet, maar ik denk dat scheurtjes in het leer niet je voornaamste zorg moeten zijn (paard houdt het met zijn speeksel wel crackfree). Houd het goed vet met zonnebloemolie als je het niet gebruikt.
Nimber (toch gelukt zie ik *LOL*: Sugar presteert het idd om haar Happy Mouth aan te knagen, die doet er ook niet al te lang mee. Missy rijd ik nu al 3 jaar op hetzelfde bit, geen haakje te zien (braaf paard *LOL*.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 16:16

Sugarmiss schreef:
een Meroth is een leren bit waar je geen hoofdstel voor nodig hebt. Het is bit is op een natuurlijke wijze gelooid (zonder giftig looizuur ofzo). Ik ken de leren bitten van Emiel niet,

Is denk ik bijna hetzelfde, met mijn bit kan ik ook zonder hoofdstel rijden en het bitje is ook op een natuulijke wijze gelooid.