[WN] mijn westernpony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Re: mijn westernpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:00

de pony kan jouw makkelijk dragen
het is alleen dat het makkelijker is om voor een grotere pony passende spullen te vinden

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:05

Als jij vindt dat t goed past, dan past t goed hoor Ja
Maakt nie uit wat een ander ervan zegt Cool

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 15:05

spatter schreef:
de pony kan jouw makkelijk dragen
het is alleen dat het makkelijker is om voor een grotere pony passende spullen te vinden

Dat is waar maar dan moet alles weer nieuw en de grotere is er ook niet geschikt voor. Veel te druk en te zenuwachtig maar bedankt voor de tip.

En ik ben iemand die verzot is op springen maar western ook leuk vond dus combineer ik dat wat tot nu toe prima gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:05

Maar je hebt in de western ook drukke en zenuwachtige paardjes lopen hoor. Die worden op een gegeven moment ook geweldige paardjes om mee te trainen. Lekker fel maar ook gehoorzaam. Ik denk dat als je dan toch nieuwe spullen moet kopen dat dat niet veel uitmaakt. Het zadeltje kan je verkopen aan iemand met een pony waar het wel goed op ligt en zelf met het geld van de verkoop een goed passend zadel kopen voor Alice of Joyce. Wat is nu beter? Een zadel die niet goed ligt en voor eventuele rugproblemen kan zorgen bij je pony of een ander zadel kopen die vrijwel helemaal goed ligt? Tuurlijk is het niet leuk om te horen, maar als je straks van de VA te horen krijgt dat je pony een rugprobleem heeft is dat nog erger.

Maargoed, ik vind het wel een heel schattig pony'tje. Was ik nog maar zo licht om op die rakkers te rijden, het zijn geweldige beestjes. Wat ben je zoal van plan om met haar te gaan doen? Een beetje pleasure ofzo? Trail vind ze mss ook wel leuk!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:54

Sonja schreef:
(ik zeg niet dat degene met de Shet hierboven dat doet hoor, maar ik wil dit toch wel ter discussie stellen nav de foto's van het Welshje hierboven)

owh, Honey's zadeltje past ook voor geen meter hoor, lag er ook maar eens per jaar 5 min op voor mijn nichtje van 2 (heb het inmiddels niet meer)
Ik heb zo'n zadeltje gehad, en volgens mij past dat op geen enkele pony lekker

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:58

alicelover schreef:
ik heb ook nog geen achtersingel met off bilets die er ook nog moeten komen voor mijn zadel.

waar heb je een achter singel voor nodig?

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 18:58

Miss_Montana@ ja een nieuw zadel; ik zal maar moeten zeuren bij me ouders. Ik ben bijna jarig dus dat betreft.
En ik heb nou 1 wedstrijdje trail gehad onbderling ging best wel goed voor mijn gevoel vooral over het touw hek was iuk tevreden en de backup beheerst ze ook heel goed. Vorige week hadden we wat horsemanshoip in de les gedaan. En over 2 maabdjes heb ik weer een trail wedstrijdje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 19:03

Goed joh! Echt leuk dat je pony goed meekomt met die onderdelen. Veel suc6 over 2 maandjes dan! Wel een verslagje plaatsen van hoe het is gegaan he?! Ja

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 19:24

Miss_Montana schreef:
Goed joh! Echt leuk dat je pony goed meekomt met die onderdelen. Veel suc6 over 2 maandjes dan! Wel een verslagje plaatsen van hoe het is gegaan he?! Ja

Nou ja als dat op bokt kan zonder commentaar. Want ik ben een beginner. met westernrijden maar vind het wel super gaaf en ga gewoon door met de kleine pony en met de C blijf ik gewoon lkkr springen wat men er ook van denkt. Ik ben niet te zwaar en te groot dus profiteer ik daar van.

Ik ken er genoeg die nog op een kleine pony willen rijden.Maar ter groot zijn.

En oke zal wel een verslagje plaatsen.
Maar verwacht niet te veel hoor.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:10

Ach alicelover..
Ik had laatst ook een topic waarbij ik tot de grond toe afgebrand werd. Maar ze hadden wel gelijk en ik kon ook tegen die kritiek.

Nu heb ik hier op WN-ITP ook een topic staan van mijn eerste wedstrijd en tot nu toe alleen maar lovende reacties.
Ze draaien wel bij..

De tips over je zadel en pad zijn alleen goedbedoeld voor jou en zeker voor je pony.
Want geef toe, je wilt het beste voor je paard. Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:12

mag ik nog een poging wagen? (aangezien TS al wel gereageert heeft, maar mijn vraag misschien over het hoofd heeft gezien)
Waar heb je een achtersingel voor nodig?

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:21

Mag ik vragen waarom het zo moeilijk is om iets fatsoenlijks onder dat zadel te krijgen?

In de jaren dat ik in Amerika gereden hebben gingen er onder de meeste westernzadels gewone opgevouwen dekens, zoals die hier in Nederland ook op manege's onder het zadel gaan.

Waarom niet zo'n deken een beetje kleiner maken, netjes vouwen. Probleem opgelost, toch?

Ik begrijp niet zo goed waarom alles "speciaal" western moet zijn. 't Is geen modeshow. Zolang het functioneel en veilig is, dan is het toch goed...

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:32

Hee Ik herken dat leuke blauwe dekentje! Ik heb je zien rijden en vodn jullie een hele leuke combinatie.. niets mis mee! Het dekentje is voorlopig prima, dik genoeg. En het zadel kan er best mee door. Gewoon lekker doorgaan met rijden!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 21:46

Volgens mij had ik al gereageerd, maar mijn zoontje heeft dus op zijn shet van 95cm een navajo pad. Deze heb ik bij Arthur besteld en is opgestuurd. Ze zijn niet duur. Ik dacht 30a40 euro. Je kan zelfs kleur kiezen. Iets duurder heeft ie nog amerikaanse vlag van fleece, die zijn 50 euro meen ik. Het wordt opgestuurd. Ons shet western hoofdstel van 20 euro incl teugels komt ook bij hem vandaan. Dus het kan echt. Mijn zoontje wordt nu te groot voor zijn zadeltje. Maar 1 maatje groter kan nog makkelijk op de shet. Wel heb ik van halstertouw met leuke kleurtjes een soort staartriem gemaakt, omdat de shet voorheen nogal eens echt lanceerde. En het is niet makkelijk een goed passend westernzadeltje te vinden. Een passend zadel is altijd moeilijk te vinden. Maar succes en ik hoop dat je er toch wat aan hebt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 08:28

alicelover schreef:
Nou ja als dat op bokt kan zonder commentaar. Want ik ben een beginner. met westernrijden maar vind het wel super gaaf en ga gewoon door met de kleine pony en met de C blijf ik gewoon lkkr springen wat men er ook van denkt. Ik ben niet te zwaar en te groot dus profiteer ik daar van.

Ik ken er genoeg die nog op een kleine pony willen rijden.Maar ter groot zijn.

En oke zal wel een verslagje plaatsen.
Maar verwacht niet te veel hoor.

Tuurlijk kan je dat wel zonder commentaar plaatsen op bokt. Commentaar krijg je pas op het moment wanneer je iets fout doet. Niemand zegt hier dat je met een shetlander geen western kan rijden. Daar word juist leuk op gereageerd. Er is alleen commentaar op je dek en zadel omdat die voor rugproblemen kunnen gaan zorgen. Kijk, als jij straks een fotoverslag plaatst van de wedstrijd en je loopt het paard constant in zijn mond te sjorren op die foto's zal er kritiek komen. Maar als een volwassen ervaren iemand dat met een quarter horse doet zal hij/zij ook niet gespaard worden.

Maar waarom moet de achtersingel er eigenlijk nog aan? Ik ben ook wel geinteresseerd daarnaar.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 13:05

Toen ik het zadelk kocht zat die er altijd aan ik meende dat dat hoorde bij mijn soorst zadel. Dan ligt hij wel beter zei de gene die hem verkocht aan mij. Maar of dat zo is weet ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:01

Daarom vroeg stef er denk ik ook al een paar keer naar. Het komt gewoon zoveel voor dat verkopers zeggen dat een westernzadel met een back cinch beter ligt. Maar het is een van de grootste leugens over westernzadels. Als een zadel niet goed ligt dan ligt hij niet goed, dat is niet te verbeteren met een achtersingel. Ik ozu teruggaan naar die verkoper en hem dat even zeggen want zo verkoop je geen westernzadels.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 08:05

Miss_Montana schreef:
Daarom vroeg stef er denk ik ook al een paar keer naar. Het komt gewoon zoveel voor dat verkopers zeggen dat een westernzadel met een back cinch beter ligt. Maar het is een van de grootste leugens over westernzadels. Als een zadel niet goed ligt dan ligt hij niet goed, dat is niet te verbeteren met een achtersingel. Ik ozu teruggaan naar die verkoper en hem dat even zeggen want zo verkoop je geen westernzadels.

Oke, zij verkocht er 2 en zijn nu allebij weg. Hij was ook 2e hands.
Dus meer heet ze niet dus eeft weinig zin lijkt mij Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 11:20

Hmm da's wel jammer.

westernappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 10:20

je doe het goed,pik de krenten uit de brij,maw gebruik wat je gebruiken kan en heb vooral veel plezier met al je paarden,en blijf vragen,zelfs een rieky young vraagt nog aan anderen als ze het ff niet weet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:11

Maar westernappie, gebruik wat je gebruiken kan is hartstikke leuk. Maar als je een zadel hebt wat niet goed past zal je met het paard waar je op rijd iig niet veel verder komen.

mentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:26

wat een klein poepie

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:18

ahh wat een schatje! Lovers \Veel plezier er nog mee! Ja

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 18:56

Linnie13 schreef:
ahh wat een schatje! Lovers \Veel plezier er nog mee! Ja

Thanks.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:55

www.b-straight.nl

Daar kun je minipads kopen. (staan niet op site, maar als je even belt kunnen ze je misschien wel even helpen)