[SGW] SGW Dijkgatsbos wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

andrea16

Re: SGW Dijkgatsbos wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:26

Jammer zeg van de weigeringen, maar dat komt wel weer. Hij is er toch behoorlijk lang uit geweest?

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:26

Ik heb even een vraag!
Zijn er vandaag ook nog wedstrijden?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:29

Andrea; het is niet zozeer dat Online eruit is geweest, maar dat Bitwise zolang niet heeft kunnen springen. En als de ruiter gaat twijfelen voelt een paard dat ook aan.

Ik vond het springparcours trouwens wel heel fijn. Mooie lijnen.
En de cross was uitdagend genoeg maar wel eerlijk gebouwd.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:30

Scum schreef:
Andrea; het is niet zozeer dat Online eruit is geweest, maar dat Bitwise zolang niet heeft kunnen springen. En als de ruiter gaat twijfelen voelt een paard dat ook aan.

Ik vond het springparcours trouwens wel heel fijn. Mooie lijnen.
En de cross was uitdagend genoeg maar wel eerlijk gebouwd.

Ja inderdaad, dat heb ik zelf ook wel eens. Als je dan weer wat vaker hebt gesprongen wordt je al een stuk zekerder.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:11

@ GvdT: Fijn dat het zo goed ging, wel jammer van je val en je dressuur.
Fijn dat ze kwam toen je der riep Sigaar

@ Love: Goed gereden! Jammer van je stop, maar kan een keer gebeuren Ach gut

@ Onide: Oopsie Nagelbijten / Gniffelen Wel fijn dat je alsnog zonder stiften door de cross bent gegaan.
Alsnog een fijne afsluiting gelukkkig!

@ Breunis: Fijn dat het goed ging Lachen Nog even dooroefenen met de dressuur.

@ Kylyco: Goed gereden en leuke foto's, gefeliciteerd!

@ Scum: Netjes van de dressuur! Gewoon blijven oefenen op die afstanden, ik vind het zien van de afstanden ook moeilijk, maar als je wat vaker springt gaat het wel steeds wat beter.

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:13

Hieronder mijn verslag:
We stonden met een aantal bokkers bij elkaar in de buurt geparkeerd. GvdT kwam op haar fiets voorbij en na even gekletst te hebben, mocht mijn groom op haar fiets en zou GvdT voorgelezen worden door haar.
Goede deal zo op de vroege ochtend ! Vork

Dressuur ging goed. Milord liep lekker ontspannen en voorwaarts door de proef, goed voor 193 punten en een 4e plek achter Bitwise. Pling
Cross gelopen (2 maal) en bij een hindernis bleek de jury precies met haar stoel op de ideale aanrij route te zitten.
Ik vertelde haar dat ik de plek waar zij zat uitgekozen had als route, maar ze vond min of meer dat ik maar op het grote pad moest blijven. Nog even met Bitwise en Scum erbij geprobeerd uit te leggen dat de ruiters hun eigen lijnen mogen kiezen, maar uiteindelijk besloten dat ze het dan zelf maar moest weten (3 keer raden waar ze zat toen ik moest crossen Koe )

GvdT nog aangemoedigd bij de watercombinatie en toen terug naar de trailer om Miel op te halen.

Springen begon op zijn Miels, bij de eerste 2 sprongen liet ie zijn benen hangen . Daar is hij nogal laks in.
Even boos geworden en verder liet ie gelukkig alles liggen, 8 strafpunten dus.

De cross ging helemaal lekker. Lekker tempo gereden, in de "haarspeltbochten" wat terug genomen. De sloten even wat kijkerig maar wel vlot door, piano was ook leuk en het viel me op dat hij bij de witte hekken (passage du route) lang niet zo kijkerig meer is. Vervolgens bij de eigenwijze mevrouw over de tenen gereden Clown en gewoon de ideale lijn genomen.
De heuvel met de wijnvaten ging goed en toen goed terug genomen voor het fort bij het water, kop erop gezet en toen ging hij eigenlijk heel goed door het water in. Dat vond ik helemaal super want op zulke combinaties loop ik nog weleens een langsloper op.
Iets buiten de tijd gefinished, maar erg tevreden!
We mochten uiteindelijk de 5e prijs mee naar huis nemen Haha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:29

Gefeliciteerd Bento! Zo kennen we Mieltje weer.

Scum; jammer van het springen. Komt wel weer goed.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:54

Goed hoor Bento, gefeliciteerd! OK dan!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:14

Goed gedaan Bento *LOL*

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:21

Dank jullie wel Knipoog

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:38

@GvdT: Ik ben toch trots hoor, zomaar een qua hindernissen foutloze cross!! Heb je nog last van nek/hoofd vandaag?

@ Love: Toch weer beter dan vorige week, dus de volgende keer foutloos Knipoog Ach, je hebt het toch goed op kunnen lossen, zo'n dipje is zo weer over, goed gereden verder!

@ Onide: balen van de stress vooraf, maar wel fijn gecrosst zo te horen, dus dan kan je het toch fijn afsluiten!

@ Breunis: dat lijkt me dan heftig als M debuut, maar wel gaaf dat het zo goed is gegaan!

@ Kylyco: Goed gereden en leuke foto's, gefeliciteerd!

@ Scum: Jammer van de stops, daar zal weer wat routine in moeten komen. Ik hoop dat het echte gevoel er snel weer is!

@Bento, ahhhh, gaaf! Goed gereden zeg! Ik heb karin trouwens gister nog in aken gezien!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:34

Hester alvast gefeliciteerd Knipoog

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:45

viefdepief schreef:
Hester alvast gefeliciteerd Knipoog

Nu ben ik erg benieuwd naar het verslag Haha!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:55

nou ik ben weer terug

vanmorgen vroeg die kant op, had lekker dressuur gereden en we hadden aardig wat lol. had 197 en stond toen 4de
springen had ik 1 balk. maasr wel zeer tevreden.
cross ging heel erg goed, ik had al van te voren gedacht dat ik bij de sloten door moest rijden en dat was ook zo de 1ste sloot stopte die, maarja dat is geen hindernis.
later bij het kasteel voor de waterbak had ik een weigering bij de 2de van dubbel.

was zeer tevreden dit was mijn 2de cross dus ja
wel fijn gereden.

foto;s komen nog

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:21

GvdT schreef:
Had zelf meer het idee dat ik afgeschoten werd Haha! dan dat ik een afsprong afging
Ik krijg in de trainingen altijd te horen dat het zo knap is ik die stunts altijd uitzit Bloos maar zo erg als nu heb ik het nog niet meegemaakt.

Als ik met haar had moeten leren crossen weet ik ook niet of ik het wel zo leuk had gevonden Knipoog pony liet zich altijd heel rustig zakken en dat is toch meer mijn ding.

Dan heb ik jou dus zien vallen Clown Was net de cross aan het lopen. Moest echt even na denken, de combinatie voor jou had een weigering aan dr broek en die had ik sneller zien vallen dan jij (als combinatie daarna). Ging allemaal zo soepeltjes met jou! Alleen toen je die afsprong in zou gaan, voglensmij verwachtte je dat je paard héél vroeg af zou of niet? je lag al helemaal plat achterover!! (Tenminste.. Als ik echt jou heb zien vallen.. Misschien waren er wel meer met vallen. Dit was bij de piano)

@viefdepief: jij bent er snel bij Knipoog Dankjewel! Ben supertrots op mijn gouden Lars!
@andrea16: mijn verslag komt nú Haha! Koe

Opstaan
*Erg lastig na een voorgaande stapnacht in Groningen Knipoog *

Lars was zéér netjes ingevlochten, staart gewassen en loopt zoals altijd als een lammetje (een brááf lammetje in dit geval) de trailer op. Heenreis prima, we reden alleen wel van het mooie weer naar het donkere weer toe *help*

Dressuur
Eerst wat stug met loswerken, maar meneer werd wakker zodra hij het door kreeg dat er een cross achteraan zou komen. Lekker voorwaarts met inrijden, wou super gaan zitten met uitstrekken. Maar omdat het een L1 proef was toch maar wat ingehouden. Onder de proef wat lang aan het einde en beetje tegen de teugel. Toch netjes gereden en resultaat: 2e plaats met 227 punten

Springen
Met losrijden werd hij lekker pittig (fijn fijn, lieve Lars Lachen ) In het parcours had ik zelf een paar rijfoutjes. Als ik dan even vergeet te zitten&rijden komt Lars vaak onder de hindernis. Maar toch redde hij zich netjes in een lekker galoptempo/ritme. Met resultaat: Foutloze ronde binnen de tijd (en de omroepster werd of even heel blij of kent me ergens van. Geen idee

CROSS
Het begon met 'er zijn nog 10 wachtenden voor u'. Het springen liep aardig in. Dit ivm de noord-hollandse uitvallers neem ik aan. Hij werd met loscrossen Knipoog erg lollig. hij kwam in de "4 beentjes in de lucht mood". Geen problemen mee zolang ik maar blijf zitten!
In de cross had hij écht een super galop! Super aanpak en wou overal overheen of doorheen wat maar nodig was. Deze L cross was geen uitdaging meer voor hem, des te meer een genieter! Onder meer de wijnvaten gingen méér dan perfect. Bij de burcht even een kijkje nemen maar wel door blijven gaan. Binnenkomst op 6min14 bij een optimale tijd van 6min12, en een complete foutloze ronde!

Na de veterinaire 2e keuring (68 Knipoog ) meneer lekker afgezadeld (de auto stond nu dichtbij, blauwe berlingo met zilveren harcos trailers voor de herkenners onder ons). Broodje hamburger naarbinnen gewerkt, prijs geincasseerd (1e met 37,5 strafpunt), 15,= en daarvan nieuwe groene springschoenen gehaald. En dat alles in lopende band werk!! Wat wil je nog meer Haha!

Quote van de dag: Je nummer zit op de kop!!!

Had nummer 88.... LOL

Nou is het mij echt wel duidelijk wat voor púúr gouden pony Lars voor mij is!! Op naar de Hippiade!!!

Groetjes Hester!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:34

super Hester!! Larsje zag er weer super uit!!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:40

Gefeliciteerd Hester, toppie! OK dan!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:50

gefeliciteerd Hester!

Netjes gedaan ilse!

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:55

Super gedaan Hester!! OK dan! Wat is die Lars van je ook een topper, geweldig toch zo'n pony? Geef em een dikke knuffel van me, dat heeft ie wel verdiend! Ja

@Ladyzwien: mooi resultaat voor de eerste keer hoor! Netjes!

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:05

@ L0ve: *dankje!!* heb er 5 jaar over gedaan maar hij is in TOP conditie Haha! Jij ook nog gefeli met je 3e prijs! Moest wel even wennen aan je paard hoor.. Was je gewend op Prodeo Ach gut

@TypicalDutch: volgensmij is ie inmiddels aardig doodgeknuffeld Knipoog. Hoe is het met jou Krack gegaan? Je hebt in ieder geval wel de cross redelijk kunnen verkennen neem ik aan!!!

En oja, RK had in dress 178, springen 1 balkje, en cross 1 stop. Maar die had verder wel fijn gecrossd meende ik! Verslag krijgen we vast nog wel Lachen

gr xxx

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:07

Proficiat Hester en Bento!

Bitwise, jammer van je weigeringen. Met wat meer routine komt het wel weer goed.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:12

@GvdT: jammer van je val, maar dat kon volgens mij de pret niet drukken! Heb aan je gedacht hoor!

voor de rest, gefeli met de behaalde resultaten!

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:13

En ik ben ook weer terug van Dijkgatsbos!
Ben opzich wel tevreden. Dressuur ging niet zo, Tip had natuurlijk allaaaaaaaaang door waar we voor kwamen Knipoog ! Dus het stap knopje was moeilijk te vinden, hij sprong nog een keer extra in galop aan en hij was gewoon een beetje te heet. Verder geen grote fouten, maar dat moet ook niet meer mogen natuurlijk met een B proefje!
Daarna snel terug gereden naar de trailer omdat het plotseling behoorlijk begon te regenen... Dus Tip in de trailer gezet, afgezadeld en toen opzoek naar m'n groom omdat die de sleutel had Clown . Handig (mij niet heus)! Dus, fiets geleend en richting tent gescheurd, sleutel gehaald en weer terug gefietst. Toen Tip snel omgebouwd tot spring cq crosspaard en weer door naar het springparcours (had zo'n 45 minuten tussen de dressuur en het springen, maar het is gelukt!). Tip was inmiddels helemaal opgefokt natuurlijk, dus een beetje maf staan doen en toen nog maar even gewacht voordat we gingen springen. Hij stond zelfs te zweten tijdens het halthouden, maf paard! Daarna gesprongen in een vrij hoog tempo zegmaar, maar iig foutloos en binnen de tijd.
Toen de cross, ging allemaal goed, maar wel hard. Totdat we bij hindernis 6 kwamen tenminste (dat was het water), we kwamen voor het mooie ff te hard aan rijden en op het allerlaatste moment kwam ie natuurlijk behoorlijk terug. Om vervolgens een meter of 4 naar voren te springen (de mafketel!). Tsja, toen lazerde ik er natuurlijk af! Vork Was op dat moment errug blij met het vetertje aan m'n hoofdstel, ik viel er namelijk voorover af, maar bleef Tip wel vasthouden. Dat hoofdstel was anders absoluut over z'n oren eraf gegaan, was nu namelijk al een aardig stukje op weg! Dus alles weer een beetje rechtgedaan, bodyprotector weer vast gedaan en toen weer opgestegen en verder gereden! Verder deed ie alles, wel een aantal idiote sprongen tussendoor omdat ie te hard ging. Dat is toch echt wel waardeloos, ik kon hem af en toe gewoon niet meer terug rijden, hij vindt het veelste mooi! Ga toch maar eens een ander bitje proberen voor het crossen, rij nu nml met zo'n dubbel gebroken aurigan bitje, zachter kan volgens mij bijna niet... Maargoed, uiteindelijk gefinished met 6:35 ofzo, waar 6:12 de ideale tijd was. Dus eigenlijk niet verkeerd. Maar had voor m'n gevoel gewoon niet zo lekker gereden omdat ie constant onder me vandaan liep. Nouja, hebben we weer wat om te trainen! Die Piano sprong ie trouwens ook weer een meter of 3 naar voren! Haha, lekker ding is het ook... Clown

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 20:10

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 20:13

TD: Hmmmm hier herken ik wel wat in van mijn krackje! Haha! Maar jammer van je val! En idd jammer ook voor je gevoel!