[WN] Rood strikje in staart, bekend?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rob_H

Re: Rood strikje in staart, bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:33

Tja sonja dat is een mooie gedachte (en vaak werkt het ook nog Duivel )
Zoals je weet rij ik ook soms pleasure en ook ik hang wel eens dicht aan een achterkant van een paard.Dat is meestal als ik vlak voor een bocht zit en wetende dat 99% de bocht niet goed inrijd dan blijf ik hangen omdat na de bocht de ruiter voor me ineens 10 meter verder is en dus lijkt het of ik langzamer ben.
En gelukkig heeft sam er totaal geen hekel aan als iemand ineens stopt of terugvalt in een ander gang.Hij loopt lekker door en buigt zijn hoofd naar links of recht en neemt dan ff een stukje achterhand van het paard voor hem mee ,en meestal is het paard voor me daar niet zo van gedient Cool

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:47

Thanx voor de tip Sonja. Whoosh! Haha!

@ Blaze: Ja, daar kan ik wel inkomen. Dat doe ik misschien soms ook bewust/onbewust. En ook ik maak in zulke gevallen dankbaar gebruik van de hoeken van de bak. Maar dan plak je tijdelijk. Wat écht irritant is, zijn constante plakkers. Vork

Misschien hebben die te vaak geluisterd naar de reclame van AH: ''lekker blijven plakken''. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:21

Dat is niet plakken, dat is handig gebruik maken van de situatie.

Plakken vind ik iemand die echt te lang achter je blijft hangen en gaat duwen; oftewel ik loop het risico dat het andere paard mijn paard gaat beschadigen door 'm achter aan te gaan raken met z'n voeten. Dat accepteer ik niet. En dan ga je d'r aan wat mij betreft. Willen winnen is prima, maar dat vind ik hufterig.
Overigens volstaat aandacht trekken van de jury als het goed is ook; valt onder ernstig hinderen. Net als afsnijden. Dan trek ik ook gewoon m'n mond open. Jammer dan.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:57

Haha, lees wel leuke reacties. Mijn paard heeft er ook een hekel aan wanneer andere paarden te dicht op zijn kont rijden. In de galop in een pleasureproef heeft hij dan ook eens uitgehaald naar het paard daarachter.
Start ik in het vervolg weer pleusure, dan gaat het rode strikje dan toch maar mee. Ik heb hem zeker niet nodig als vrijbrief bij het losrijden, maar vind het wel heel vervelend mocht hij weer uithalen. Ik vind wel dat het ook zeker aan de andere ruiter is om niet te dicht met zijn/haar paard op de voorganger te gaan zitten, maar dan zijn ze toch gewaarschuwd voor mijn paard. Verder heeft hij er geen last van, ik kan helaas een pleasure situatie in galop thuis niet voor hem nabootsen en waarschuwt hij mij in de proef ook nooit wanneer hij het te veel vind.

Ga je harder, dan haal je in en probeer je proef niet te redden door je paard achter mijn paard vast te zetten, dat kost je uiteindelijk misschien meer...

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:00

bij dressuur is t bekent. of dat ook bij de andere takken van de sport bekent is??

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 17:24

het is zeker bekend in de western-sport.

ik weet zelfs van situaties, dat er misbruik van word gemaakt!
ik bedoel dan dat mede-ruiters dan bewust "op "je gaan ryden om je/je paard een opgelaten gevoel te geven(en dan heb ik het over het pleasure gedeelte).

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:05

Red warning beads for your horses tail:

Afbeelding

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:25

oh wat een mooie beads... Die had ik vroegah moeten hebben.
Nu ze niet meer trapt zie ik die mooie variant pas.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:53

Mij wel bekend het rode strikje, maar ja ook hier een prikker van oorsprong Knipoog
Maare nog wel een kleine tip als je een strikje erin hangt.
Zorg er dan voor dat die zo groot is, dat de ruiter achter je niet een vergrootglas nodig heeft om em te zien Haha! das mij nl al eens overkomen. Rijd in de losrijbak nogal druk dus kom net even achter een paard terrecht, en pas op een redelijk dichte afstand was ineens een inimini strikje in die staart te zien. Echt bijna niet herkenbaar als zijnde waarvoor hij bedoeld is. Kijk dan is een strikje leuk maar mist hij een beetje zijn doel Tong uitsteken
Mocht ik straks met Feline (ooit in de verre toekomst) nog weer een wedstrijd gaan rijden, hang ik er zeker weten een strikje in. Helemaal niet om het een of ander maar bij die moet je het ook niet proberen. En ja ik kon het altijd tegenhouden, maar je zult zien dat het een keer mis gaat. Dan maar liever een strikje erin...... Blaze ja mag het dan echt proberen Duivel bij haar hangt ie niet voor jan *** maar goed ik begin ook niet te schreeuwen als er een te dicht in de buurt komt, dan heb ik het al veel te druk om Lien te weerhouden te slaan Cool

Roxannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:13

tja, ik vind het wel lelijk staan..... heb je je paard en jezelf helemaal klaar voor de wedstrijd, hang je er zo'n strikje in, zonde van de outfit.. Lachen

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 03:27

Dan pas je je kleding er ook op aan Haha!

Roxannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:37

dan rijd straks iedereen in het rood..... haha

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 11:09

Past mooi bij mn rode giletje Haha!

Rose slaat niet maar legt wel de oren in haar nek en verstrakt dan behoorlijk over haar lijf, dat rijdt ook niet echt lekker meer, dus ook maar een strikje? Duivel

janedoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 13:58

Ik ken het wel een rood lintje in de staart. Maar ik heb ook al enkele keren gezien dat er juist iemand naar de ruiter en het paard met het lintje toe rijdt om te kijken wat er nou precies in de staart zit of om te vragen waarom dat lintje in de staart zit. Dus mensen die het niet kennen komen soms juist op het lintje af. Al zal dat dan eenmalig zijn. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:37

Roxannne schreef:
tja, ik vind het wel lelijk staan..... heb je je paard en jezelf helemaal klaar voor de wedstrijd, hang je er zo'n strikje in, zonde van de outfit.. Lachen

O maar ik was van plan het alleen in de inrijring te gebruiken. In de showring heb je meer ruimte om jezelf vrij te rijden, dat is dan ook mijn verantwoordelijkheid als ruiter op een groen paard. Maakt me niks uit dat ik misschien continue in de binnenbaan rij. Ik wil m'n paard goede ervaringen meegeven, ik rij niet voor de strikjes. Nog niet... Whoosh! Haha!

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 21:35

Ik ken het rode strikje wel. Ik denk dat heel veel western ruiters het rode strikje wel kennen. Dus Sonja ik zou het er maar op wagen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee en jij hebt je best gedaan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 08:41

Ik ken het strikje ook, toen ik nog wedstrijden reed deed ik hem ook in, mijm merrie miep ook nogal tegen paarden die te dicht bij komen, maar goed daarna wordt je alsnog finaal afgesneden, uitgemaakt voor aansteller Clown Maar goed een gewaarschuwt mens telt voor 2

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 09:38

Ik ben ook bekend met het rode strikje, maar weet ook dat in de beginners klasse er vaak wel beginners meerijden die voor het eerst er zijn en het NIET kennen.

Volgensmij mag je er gewoon mee de pleasure in. Men hoort ook op een nette afstand te blijven, maar ja dat hoort bij autorijden ook en toch doet niet iedereen het.

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:16

haai, ja je mag er gewoon mee de pleasure in, de jury weet dan ook dat als jou paard uithaald, de achterganger er te dicht op zat.
Handig is om het strikje aan een haarknijpertje te doen, en dan in haar staart vast knijpen Haha! .
succes en ik zal faiz gaan bewonderen met haar strik.

groetjes van sandra

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 20:12

Yosan schreef:
en ik zal faiz gaan bewonderen met haar strik.

Hahaha is dat je wraak voor toen ik jouw Sunny voor een merrie aanzag? Haha!

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 20:53

Haha wat grappig. Toevallig zaterdag springwedstrijd gehad, komt er een paard voorbij met inderdaad een rood strikje in z'n staart. Klein, frommelig dingetje en zat er niet eens mooi in. Ik denk, hm, wat een lelijk strikje. Haha!
Fijn dat ik nu weet waar het voor is haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 20:58

Waar zo'n westernforum al niet goed voor is he Knipoog

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:00

Inderdaad Knipoog

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 07:41

@ sonja
je schrijft daar iets over ernstig hinderen in de pleasure. is dat zo'n WRAN regeltje wat nergens anders voorkomt? ik ken het niet in AQHA of NSBA. trouwens, western pleasure is allang niet meer de discipline die veel mensen denken dat het is. tot spijt van wie het benijd word er in de western pleasure op professionele wijze combinaties afgesneden en gehinderd en word zelfs het ploegenspel van de wielersport gehanteerd. zo zijn er duitse teams die "showers" en "knechten" hebben die de concurrentie professioneel hinderen.

over het rode lintje gesproken. iemand die op wedstrijd komt met een paard wat een potentieel gevaar is voor derden moet daarin zijn eigen verantwoordelijkheid nemen. dwz dat als mijn paard in de ring of opwarmbak door een ander paard mank geschopt word, of erger godbetert, dan zal de eigenaar van dat paard de rekening gepresenteerd krijgen, ook al verft ie hem volledig rood en zet ie er een flikkerlicht met sirenes op. je weet dat je in overvolle opwarmbakken zal terecht komen dus dat er kort op je zal gereden worden. hard trainen (eventueel met professionele hulp) en zich goed verzekeren of thuis blijven of een ander paard aanschaffen is de boodschap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 08:50

Eerste alinea wil ik niet eens op reageren, ik hoop van ganser harte dat het zwaar overdreven is.

Tweede alinea: Als je zou LEZEN wat ik reeds geschreven heb had je deze kunnen besparen. Maar ik wil het best nog een keer uitkauwen zodat je alleen hoeft te slikken. Paard slaat thuis niet, ook niet in groepstrainingen, alleen bij eerste wedstrijd door de spanning wel. Is jong ding, moet leren. Gaat natuurlijk dus geen overvolle bakken in, is MIJN verantwoordelijkheid als eigenaar, IK moet 'm goede manieren leren en goede ervaringen meegeven, daar moeten andere ruiters zo weinig mogelijk last van hebben. Ik wil alleen wel die kans in niet te drukke bakken hebben, maar geef anderen ook de kans om gewaarschuwd te zijn voor als ze 'm op z'n reet rijden, want dan kan hij meppen. Kan je wel op mij gaan katten als dat gebeurt, maar je kan je natuurlijk ook afvragen wat er dan met jouw stuurmanskunst mis is als je niet bij mijn kont weg kan blijven... Hard trainen doen we al, professionele hulp daarbij hebben we ook, goed verzekerd zijn we ook, thuisblijven hou ik niet zo van en ander paard aanschaffen redelijk onnodig want ik heb al twee toppertjes.
Verder nog goede tips?