[SGW] Vive la vie cup

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eventinggek

Re: Vive la vie cup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 13:59

ahhhh sorry Blond dat wist ik niet. Dan vind ik t idd n beetje raar dat die wedstrijden meetellen, dan krijgen die ruiters extra kansen tov ruiters in de andere klassen. En de meeste ruiters die op dat niveau starten, rijden ook al meerdere paarden en dingen dus ook al met meerdere paarden mee....

Verder vind ik deze hele cup natuurlijk een heel goed initiatief! Alleen vind ik t jammer dat je als amateur ruitertje toch wel heel erg je best moet doen om enigzins goed mee te kunnen doen... Maar er zal nog wel t eea veranderen lijkt me.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:56

Toch heeft er vorig jaar een "amateurtje" gewonnen en het ziet er naar uit dat er dit jaar weer een "amateurtje" gaat winnen. En dat vind ik wel veel leuker dan dat (met alle respect) een Jan van Beek of zo de VIV zou winnen.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 16:45

Klopt! Vond ik ook supergoed! Ik zeg ook niet dat die profi's dan ook zullen winnen. Degene die t allerbeste heeft gepresteerd wint Bloos t is alleen wel zo dat die profi's t waarschijnlijk (zeg niet dat ze t simpel hebben) makkelijker bovenin kunnen rijden.

Maar we zien t wel, we doen ons best hé Haha!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:28

dit ben ik niet met je eens.
Volgens mij bestond de top tien vorig jaar uit amateurtjes.
En dit jaar weer.
De profi's stromen erg snel door en daardoor komen ze vaak niet bovenin.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 17:34

Ja dat klopt dan denk ik ook wel weer Love! Ja Ik heb de uitslag van vorig jaar eigenlijk niet zo meegekregen, behalve dat Jiska gewonnen heeft en Lielle ook prijs had Haha!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:37

ik was ook 2de Knipoog met ander paard overigens.
Tino was 12de maar die had de helft van het jaar b gelopen.
Volgens mij had lielle geen prijs hoor, maar kan me ook vergissen.

In ieder geval hoef je niet bang te zijn van de profi's wel van de goede amateurtjes met fijne constante paarden !!
Tenminste daar ben ik bang van haha Bloos

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:28

Ik had geen prijs Was iets van 18e of zo. Had veel te weinig wedstrijden gestart en dat is dit jaar nog veel erger.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:53

ja echt balen Lielle!! Dat je er steeds uit ligt!! Hopen dat je volgend jaar meer geluk hebt.
Ik had met tino ook te weinig L wedstrijden gereden!

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:15

er werd net gezegt dat het een beetje oneerlijk was dat de ZZ wedstrijden ook meetellen en dat er alleen maar wedstrijden meetellen waar Z wordt gereden. Ik merk nu ik Z en 1* rijdt dat het veel moeilijker is om punten te halen. In nederland zijn er meestal te weinig deelnemers. Bijvoorbeeld in Maarsbergen kreeg ik geen punten terwijl ik 2e was! wanneer je in een 1* of 2* rubriek rijdt is het ook veel moeilijker om bij de top tien te rijden voor je punten omdat er veel meer deelnemers zijn in een rubriek. 50 of nog veel meer deelnemers is dan echt geen uitzondering.

Ik vind het wel een goede verbetering om de beste tien te laten tellen. Maar het gaat waarschijnlijk aan de einduitslag niet veel veranderen. Vorig jaar heb ik 11 wedstrijden gereden en margo ook. Wanneer bij ons beide het slechtste resultaat eraf was gegaan waren we nog steeds 1 en 2 geweest. Misschien is terugbrengen naar 8 dan een beter alternatief. Veel minder kan toch niet, want dan krijg je veel gelijke aantal punten. Er is wel eens voorgesteld om het NK dan doorslaggevend te laten worden of dubbel te laten tellen. Maar het idee achter de cup is juist dat het géén moment opname is/wordt.

Er werd net ook gezegt dat andere takken van sport weinig meekrijgen van de VLVcup. Zelf heb ik wel veel reacties gehad van mensen die niet crossen, dus het leeft ook wel in de rest van de paardensport. Natuurlijk wel op een andere manier, maar ik hou zelf ook niet heel erg de dressuurrankings bij ofzo.

Ik vind de VLV wel een goed initiatief voor de SGW omdat de tak van sport toch weer meer in de bladen komt te staan. Het stimuleert wedstrijdorganisaties ook meer. (denk aan ijselstein)

Ook het afsluitende feest vind ik een goed idee. je leert je mederuiters op een andere manier kennen.

In ieder geval ben ik erg blij dat ik hem vorig jaar gewonnen heb, heb dit jaar lekker mijn rijbewijs kunnen halen (anders had dat nog wel even geduurt) en heb er een leuk paard aan overgehouden om te rijden. Ik sta nu 12e maar hoop stiekem wel een top tien plekje te kunnen bemachtigen!!

Eventer99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:01

Mooi dat er zoveel geschreven is over de VLV Eventing Cup. Veel punten die ik langs heb zien komen kloppen. Het doel van de Cup is om de sport te stimuleren en positief onder de aandacht te brengen. Ik denk dat dit doel gehaald wordt, zeker als je het vergelijkt met de situatie waarin er geen competie was voor eventingruiters.

Er is inderdaad op meerdere momenten gevraagd om ideeën voor verbetering (en ik heb ook iedereen antwoord gestuurd). Het beperken van het aantal wedstrijden is hiervan een gevolg. De Cup is nog niet perfect, daarom zijn we bezig met het bedenken van verdere verbeteringen aan de puntentelling (zie voorbeeld Jiska in Maarsbergen) en het uitsluiten van de open klasses in België.
Het toevoegen van B paarden of de Pony's zal naar verwachting niet gebeuren.

Kritiek op de Cup ontvang ik graag, maar dan wel met een idee hoe het te verbeteren.

www.eventingsport.com - Dé eventing-site van Nederland

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 08:33

Jiska: Ik vind t wel echt een super prestatie van je dat je vorig jaar de cup gewonnen hebt Ja Go jij! Go jij! Trouwens ongelofelijk dat je nu al Z rijdt! Is wel erg snel gegaan hé! Lijkt me wel echt super als alles zo lekker gaat.

Ik zag trouwens zonet op www.startlijsten.nl dat de klasse Z paarden in Barchem vervallen is, dus Barchem zal ook wel niet meer meetellen... Ben blij dat Ysselsteyn wel telt! Is wel jammer als zo in t einde v h seizoen de wedstrijden opeens niet meer meetellen....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:36

Hoi Dirk (neem ik aan). IK heb idd in het begin van dit jaar reactie van je gekregen, waarvoor dank. Ik zal mijn suggesties van destijds nog eens opzoeken, ik vind ook dat de puntentelling van het NK niet klopt. De rubrieken daar zijn veel groter, en dat zijn ook de sterkste combinaties van het seizoen, maar je krijgt toch maar 20 punten voor NK worden, terwijl dat toch wat zwaarder is dan - ik noem maar wat - Vlietlanden winnen.

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:51

lielle: dat is het zelfde als met de internationale rubrieken, is ook veel meer deelname...

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:52

Eventinggek schreef:
Jiska: Ik vind t wel echt een super prestatie van je dat je vorig jaar de cup gewonnen hebt Ja Go jij! Go jij! Trouwens ongelofelijk dat je nu al Z rijdt! Is wel erg snel gegaan hé! Lijkt me wel echt super als alles zo lekker gaat.

Ik zag trouwens zonet op www.startlijsten.nl dat de klasse Z paarden in Barchem vervallen is, dus Barchem zal ook wel niet meer meetellen... Ben blij dat Ysselsteyn wel telt! Is wel jammer als zo in t einde v h seizoen de wedstrijden opeens niet meer meetellen....

ja dankje!!!!

is dat zo van barchem?? ga het even nakijken en dan snel maar ijsselstein opgeven met beide paarden....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:20

eens Jiska. En dat soort braampjes zijn toch wel jammer.

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:30

is idd wel jammer lielle dat je er elke keer uitligt. Ik heb heel de zomer ook geen wedstrijden kunnen rijden vanwege blessure paard. Ben nu in vlietland weer voor eerst gestart en sta 96 in VLV cup. dus mijn doel maar bijgesteld om bij de eerste 75 te komen.

gr Marloes

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:42

Nou Marloes, 96ste staan is niet verkeerd hoor! Als je ziet hoeveel er meedoen. Vind het nog knap dat je na 1 wedstrijd gereden te hebben nog op de 96e plek komt!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:49

Ik begin me zo langzamerhand een beetje een buitenbeentje te voelen Clown . Vind het een goed initiatief, maar ik zoek mijn wedstrijden er niet speciaal op uit.

Misschien als ik heel hoog zou staan dat het dan iets anders is, maar het is voor mij absoluut geen reden om me wel of niet in te schrijven voor een bepaalde wedstrijd. Voor mij is reistijd, organisatie, wel of niet in een roostervrij weekend en anders alleen op zondag en een mooie cross een reden om me op te geven. Liefst ook nog op een terrein met een goede bodem. En of het dan wel of niet VLV is, boeit me weinig eerlijk gezegd.

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:59

ik heb in het begin chaam en etten-leur gereden dus 3 wedstrijden en dan op 96ste plaats

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:03

Marloeske schreef:
ik heb in het begin chaam en etten-leur gereden dus 3 wedstrijden en dan op 96ste plaats

Dan nog is 96ste niet verkeerd! Knipoog