rijden met een vliegendeken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dierfysio

Re: rijden met een vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:24

top, dankje! Lachen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:34

Werken die vliegendekens echt? Steken die dazen daar niet doorheen dan?

Temp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:45

Ik heb precies dezelfde deken als Alina, ben er ook heel blij mee. Maar ik moet Temp met een martingaal rijden, heeft iemand misschien een idee hoe ik dat zou kunnen combineren met de deken?

@Ineke2: De dazen kunnen niet door de stof heen steken, ik geloof omdat hetgeen waar ze mee zuigen niet groot genoeg is ofzo. Temp heeft in ieder geval nooit last van insecten met een vliegendeken op.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:59

Oke:D Nou dan ga ik maar is een vliegendeken aanschaffen voor tijdens het rijden Haha!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 08:50

hmm volgens mij kunnen dazen zelfs door spijkerbroeken heen steken... maar als het maar een klein beetje helpt Lachen

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 22:26

Die van mij stijgt normaal op zodra een daas maar een poging doet om te landen. Wordt ie druk, gaat ie dribbelen, met kont draaien, staart zwiepen. In het begin ontplofte hij meteen maar nu laat ie altijd ff weten dat er 1 een poging tot landen aan het doen is. Als ik dan niet snel genoeg reageer ontploft ie alsnog. Maar heb er geen last meer van sinds ik met vliegendeken rijd. Terwijl ze soms dan gewoon echt wel op de deken zitten maar merk er niets van.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:43

SisLeone schreef:
Die van mij stijgt normaal op zodra een daas maar een poging doet om te landen. Wordt ie druk, gaat ie dribbelen, met kont draaien, staart zwiepen. In het begin ontplofte hij meteen maar nu laat ie altijd ff weten dat er 1 een poging tot landen aan het doen is. Als ik dan niet snel genoeg reageer ontploft ie alsnog. Maar heb er geen last meer van sinds ik met vliegendeken rijd. Terwijl ze soms dan gewoon echt wel op de deken zitten maar merk er niets van.

eens! die ervaring heb ik ook. voor mij niet meer naar buiten zonder z'n dekentje Knipoog

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 17:13

Ja die beesten kunnen makkelijk door spijkerbroeken heen prikken. Ik geloof dat het heeft te maken met de lichaamstemperatuur van het paard waar ze op af komen, en dan komen ze dus niet met een vliegendeken. Ik heb wel eens paarden gezien met een vrij grofmazige vliegendeken, die hielpen wel een beetje maar bleven toch wat vliegen hangen. Ik heb 1 met hele fijne mazen en dan heeft Orchid helemaal geen last meer van vliegen Lachen