Endurance wedstrijd holten,een lichte wedstrijd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oamaru

Re: Endurance wedstrijd holten,een lichte wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:15

NienkeMulder schreef:
ijslanderfan schreef:
Ik denk erover om de wedstrijd in Ommen te gaan rijden, kenningsmakingsklasse. Voor de eerste keer met mijn IJslander. Als hij de trailer in wil... Hij staat wel zonder ijzers.

Ik lees dus even mee, ik begin namelijk te twijfelen.

Twijfel je of de route in Ommen te doen is zonder ijzers?
Ik heb de route zelf nog niet helemaal bekeken, maar volgens mij is het (zoals ik eerder ook al zei Knipoog ) goed te doen zonder ijzers.

Dankje, inderdaad daar twijfelde ik over. Denk als alles meezit dat ik er ook bij ben Lachen

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:17

Een aanvulling op het zonder-ijzers-ommen-rijden verhaal. Ik heb de route nog eens doorgesproken met mijn mede-organisator. Er zitten een aantal korte stukken gravel in de route (paar honderd meter). Deze zijn niet erg lang en zullen dus niet echt een probleem zijn als je paard gewend is om op blote voeten te lopen. We kunnen in de voorberspreking opnemen waar deze stukken zich bevinden zodat daar rekening mee gehouden kan worden. Verder is het zoals ik eerder al aangaf.

En nu dus allemaal inschrijven Haha! (of je gezellig aanmelden om te komen helpen op de wedstrijddag!)

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 09:43

Laat ik me ook maar even bemoeien met dit topic omdat het mijn wedstrijd is Haha!

Het klopt allemaal wat hier gezegd is. Holten is niet meer zo licht als dat het vroeger (bijna 20 jaar geleden Schijnheilig ) was. Vroeger mocht je overal waar brede paden waren met de auto komen. Dit betekende dus dat de paden goed aangereden werden en dus erg vlak waren. Sinds een aantal jaren mogen er bijna nergens meer auto's komen. Dat betekent dus dat wanneer het heftig regent er stroompjes ontstaan op de paden die de onderlaag naar boven brengen. Helaas hebben wij hier geen invloed op. Aan de andere kant is het natuurlijk ook de uitdaging van de endurance: dat je op elk willekeurig (Nederlands) terrein je paard een wedstrijd goed uit kunt laten lopen Lachen

We zitten trouwens al aan de honderd inschrijvingen voor 2 september. Er kan dus nog meer bij Knipoog