Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wat was het vies benauwd zeg! Ik heb gisteravond niet gereden, hij had de hele dag lekker op het land gestaan tot 20.30 uur en ik vond het wel goed zo. Heb hem lekker afgespoten en naar bed gebracht

Dinsdag wel braaf gaan rijden... zelf alleen bijna helemaal lekgestoken door de dazen! Omar heeft er weinig last van want ze vreten mij op 

Karin schreef:Bij mij helpt hypotone sportdrank erg goed. Ik gebruik Maxim, je koopt het bij de fietswinkel. 't Is een poedertje waar water bij moet. Beter dan dropjes of chips.
www.maxim.nl

www.maxim.nl schreef:Maxim Energy Drink is a powder product which gives a refreshing sports drink, when mixed with water. During exercise it is important to optimize your fluid balance and to ensure that the glycogen store in your muscles does not get depleted.
A fluid loss of 2% of your body weight, can reduce your performance by 20%. Other effects of dehydration are cramps, headache and overheating.
During exercise you lose, besides fluid, also glycogen (energy) and minerals. A depletion of your glycogen store, can reduce your performance right up to 50%. The best remedy is to drink a hypotonic sportsdrink during exercise. This contains the ingredients your body needs to restore the fluid balance, carbohydrate store (glycogen) and minerals.
Maxim Energy Drink has been particularly developed as a hypotonic thirst quencher. Its optimal composition of maltodextrin, sucrose, vitamins and minerals ensures a fast energy supply and an optimal hydration. It optimizes your performance and delays weariness. Feel fit and energetic!
Benefits:
Maxim Energy Drink is a hypotonic drink ensuring fast and optimal absorbtion.
Contains a carbohydrate quality of 48,5 to 74g per liter for optimal fluid and energy absorbtion. The drink can be composed to your taste (2 scoops = less sweet / 3 scoops = sweet).
Contains maltodextrin and fructose for fast and continuous energy.
Contains 9 vitamins to support carbohydrate and energy metabolism.
Contains 4 minerals to optimize fluid balance during exercise.
Has an osmalarity of max. 291 mOsm/l.
This product is vegetarian friendly.
This product does not contain ingredients which are on the doping list.
Karin schreef:Kijk ff op de website.
Er zitten zowel suikers als mineralen in, bij mij helpt het erg goed om flauwtes te voorkomen. Na mijn eerste klasse 3 bij 30 graden ging ik net na de finish van mijn stokje (terwijl ik onder het rijden nergens last van had) maar daarna ben ik (op aanraden van een klasse 4-ruiter) aan de Maxim gegaan en als ik dat drink, kom ik kiplekker van mijn paard.
Karin schreef:Bij mij helpt hypotone sportdrank erg goed.
Djilan schreef:Hypertone drankjes (die zoete dus zoals extran) zijn wel handig voor energievoorziening, maar je mag dan niet vergeten ook veel water daarbij te drinken. Anders droog je je lichaam uit omdat de concentratie voedingsbestandelen in de drank hoger is dan die in je bloed(cellen) en dus in eerste instantie vocht ontrokken wordt aan je lijf.
Bij isotone dranken is de concentratie ongeveer gelijk aan die in je bloed en dat kan dus meteen opgenomen worden (zowel het vocht als de voedingsstoffen).
en is na een paar minuten stappen ook al weer bijna opgedroogd op haar hals etc. 
) geen hoofdpijn meer gehad met het rijden van een wedstrijd. Nu nog proberen met groomen ook genoeg te drinken

))