[SGW] Paard leren "Banken"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bashuk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:31

Lielle schreef:
Ikmheb alleen onderstaande gevonden:

Citaat:
3. Verder hebben de volgende fouten uitsluiting tot gevolg: a. Een niet herstelde vergissing in het parcours. b. Het niet springen van een hindernis of het niet respecteren van een rode of witte vlag in het wegparcours en de cross. c. Het springen van een reeds gesprongen hindernis. (m.u.v. combinaties). d. Het springen van een hindernis in de verkeerde volgorde. e. Alle andere redenen, elders in dit reglement vermeld.

en daar kan ik het niet op baseren. ALs het mij was overkomen in Vrouwenpolder had ik protest aangetekend.

Dit meisje ( ken haar persoonlijk en heb het zien gebeuren ) is naar de KNHS afgevaardigde toegestapt en heeft om verheldering gevraagd en deze heeft haar toen gezegd dat de hindernis niet juist was genomen.
Als ik me niet vergis, is b.v. een opsprong altijd de voor en de achterkant van het plateu gevlagd, zodat je er b.v. van de zijkant niet af kan. Deze hindernis was enkel aan de zijkanten gevlagd met 1 paar vlaggen.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:46

dan zal het toch betekenen dat de vlaggen niet op de juiste manier zijn gepasseerd, en dat is wel logisch. Weet je wie het was?

floor01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:55

lijkt me ook sterk dat het in het reglement staat dat het niet mag..

in de handleiding voor het bouwen van crosshindernissen staan zelfs tips voor hoe je een hindernis moet bouwen zodat een paard bij verkeerd inschatten van de hindernis kan banken en zichzelf en ruiter nog kan redden...

als het niet zou mogen, lijkt me sterk dat het dan erin staat toch?

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:29

Mijn paard heeft inmiddels al meerdere keren ''gebankt'' (ik had geen idee dat het zo heet) en ik ben hier helemaal niet blij mee en ook met Rob aan het werken dat ze dit niet meer doet.
Ze heeft het ook een keer op een picknick tafel achtig ding gedan op een officiele SGW en ik ben hier niet negatief op beoordeeld ofzo voor zover ik weet. Heb gewoon 2 winstpunten voor die sgw gekregen...

Bashuk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:41

Lielle schreef:
dan zal het toch betekenen dat de vlaggen niet op de juiste manier zijn gepasseerd, en dat is wel logisch. Weet je wie het was?

Florinoor Hoogland met Mo Cuishle

Ze vertelde het me. Dit meisje is zeker geen onervaren eventing ruiter, heeft bij de Young riders gereden, heeft bij verschillende grote eventingstallen gereden en rijdt momenteel voor Jos Houben.

lilhorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:26

sorry mensen maar waarom maken jullie ruzie.
ieder heeft toch zijn iegen menig.

mijn menig is niet doen

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:27

Bashuk, vraag eens wat er nu precies de reden van de uitsluiting was? IK ken haar wel van naam, maar verder niet, en ben nu wel nieuwsgierig geworden.

Bashuk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:35

Lielle schreef:
Bashuk, vraag eens wat er nu precies de reden van de uitsluiting was? IK ken haar wel van naam, maar verder niet, en ben nu wel nieuwsgierig geworden.

Als ik haar de volgende keer zie zal ik het haar eens vragen hoe het precies is verlopen.

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 23:34

lilhorse schreef:
sorry mensen maar waarom maken jullie ruzie.
ieder heeft toch zijn iegen menig.

mijn menig is niet doen

Sorry, wie hoor je ruzie maken?
Er zit er een tussen met een beetje opgefokte reacties, maar ik geloof dat dat allemaal netjes is opgelost toch?

Miky0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:51

Kort nogmaals voor de herhaling:
Banken is meer iets wat een paard van nature doet. Leer het ze dus niet aan! Het zit er in of niet.

Zo ja, dan doen ze het af en toe waar ze net wat tekort komen (of lui zijn) en neen dan zullen ze dat echt niet doen op oxers of open hindernissen. Een paard denkt ook aan zijn eigen benen en alles wat daar aan vast zit en zal daar dan echt wel voorzichtig mee omgaan.

Zit het er niet in, dan zal je paard het echt niet doen. Dan is hij zo voorzichtig dat hij niets wil aanraken. Als er dan een sprong is die hij denkt niet te kunnen qua vermogen >> dan stopt ie simpelweg

Bashuk schreef:
Lielle schreef:

Florinoor Hoogland met Mo Cuishle

Ze vertelde het me. Dit meisje is zeker geen onervaren eventing ruiter, heeft bij de Young riders gereden, heeft bij verschillende grote eventingstallen gereden en rijdt momenteel voor Jos Houben.

Mensen maken ook fouten Bashuk, heb zo het heel A kader ponies in de tijd in Oldenzaal een foutieve passage zien maken. De huidige bondscoach was zo eigenwijs om alvast de cross te verkennen voor hij klaar was gegeven voor verkennen van de Z En heeft dus het hele kader de verkeerde kant op gestuurd. Om maar een voorbeeld te noemen.

Het lijkt me imho raar dat je op Banken word uitgesloten. Maarja iedereen ziet alles anders. En als je het niet duidelijk kan uitleggen of de mensen zijn gewoon te dom om het te snappen dan ga je wel voor de bijl.

CarpeDiem

Re: Paard leren "Banken"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 12:22

in Ede was een 3 sterren hindernis waarop gebankt was.. :S word je niet vrolijk van. De plank was er gewoon tussenuit gebroken...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:58

CarpeDiem schreef:
in Ede was een 3 sterren hindernis waarop gebankt was.. :S word je niet vrolijk van. De plank was er gewoon tussenuit gebroken...

Ja, die hindernis had ik gezien Bloos!
Maar volgens mij moeten zulke hindernissen eigenlijk wel sterk genoeg zijn voor banken, die horen niet zo makkelijk kapot te gaan dacht ik...
Wij hebben het op Vlietland 2 jaar geleden gehad met de boot na het water, daar bankte een paard en die trapte er ook een gat in. Daar schrok iedereen wel heel erg van, dat had nooit mogen gebeuren. Gelukkig had het paard niks. Vorig jaar hadden we een sterkere boot die wel tegen banken kon!

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:26

Jeetje, als je erover nadenkt..
In lutjebroek liggen er wel eens van die mega-strobalen.
Als je paard daarop bankt is er niet zoveel aan de hand, maar op zo'n sprong wil je het toch niet meemaken!
Als er een been door het hout slaat kan het nooit meer terug zonder heel veel beschadigingen! Bloos

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:27

even off-topic, mn reactie was geplaatst net, maar nu is dat scherm weer in het nederlands Verward
Nouja oke Haha!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 07:41

Ik kan me niet voorstellen dat florinoor daar op uitgesloten is, maar goed het kan!!
In Castenraij stond voor het m een smalle hindernis (hindernis 7 of 8 meen ik) waar je meteen de bocht om moest om b een andere smalle te springen. Ook hier heb ik een paard op zien banken (op A) maar die is daar niet op uitgesloten na mijn weten.
Je passeert toch de vlaggen goed?
Ik wist trouwens ook niet dat dit zo heette, maar gelukkig heeft mijn paard genoeg springcapaciteiten en is hij bang genoeg van het hout!
Het lijkt me namelijk best eng als ze dit doen en moeilijk af te leren zoals nickeltje al zei

Valesca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:13

Nee idd, leren banken is geen goed idee...
Blijf gewoon lekker rijden , succes in de cross:)

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:36

We zijn eruit..
Gewoon springen! Haha!

Valesca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:12

Jaa idd Onide gewoon springen Tong uitsteken

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 21:42

OMG.. Ik zie mezelf al zitten, als m'n paard bankt op een een of andere hindernis.. Sigaar

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 11:13

Ik heb het ook al gezien op een punt in Nokere.. Naar mijn weten was de ruiter ook niet uitgesloten.
Zelf heb ik het (gelukkig Nagelbijten / Gniffelen ) nog niet meegemaakt Lachen
Ik wist ook niet dat het zo heette...
Ik zou vooral met de schrik zitten dat de hindernis inderdaad niet stevig genoeg is!

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 18:49

Hebben er mensen nog foto's van bankende paarden? Ben wel benieuwd!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:14

nee, maar als ze op Eurosport de Hickstead Derby herhalen kun je er talloze voorbeelden van zien Knipoog

SuusEventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 09:44

Ik weet niet hoe je het hier moet zetten, maar op de site van Badminton (www.badminton-horse.co.uk) staat bij de foto's van 2005 op zaterdag een bankend paard.

Eddy Stibbe moest óver het bruggetje springen en zijn paard besloot om een tussenstop te maken. Wij stonden toevallig ook daar te kijken maar je schrikt je een ongeluk!!
Het ziet er eerst uit of hij het niet haalt, en iedereen was er al op voorbereid dat hij zou vallen, dan maakt hij die tussenstop en land alsnog prima! Hoezo sensatie! Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:03

Afbeelding
maar dat is wel heel erg moeilijk te zien.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:09

Lielle schreef:
nee, maar als ze op Eurosport de Hickstead Derby herhalen kun je er talloze voorbeelden van zien Knipoog

En ook op hindernissen waar het niet moet gebeuren, met als resultaat bijna allemaal de balk eraf.