Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

daantjuhhh schreef:Ik rijd dan geen endurance.
(dressuur), maar ik snap wel wat je bedoeld.
Mijn paard stapt dus fout.
Is niet kreupel, maar is in het begin zo gespannen dat ze met een achterbeen een kort pasje maakt.
Als ik haar ontspannen heb wat vaak pas na een poosje lukt stapt ze weer goed.
kan je niet op het terrein eerst voordat je naar de VET moet een paar keer heen en weer draven dat er misschien al wat spanning af is?
En thuis en als je op een vreemd terrein komt oefenen met stukjes draven??
Misschien word ze het dan wat sneller gewoon en ontspannen.
Ik ken ook een paar paarden die met lange voorbenen gestrekt en dan met platvoeten neerkomen stappen door spanning.
En na oefenen word het vaak minder.

Flew schreef:Maarja het punt is dat ie altijd zo loopt als hoe hij zaterdag liep...
Lenneke_ schreef:De laatste keer zei de veterinair tegen mij dat je altijd even moet longeren als je paard in de trailer heeft gestaan, ook al heeft hij er maar 5 minuten in gestaan.
Dus dat doe ik in vervolg maar gewoon.
(en ik moet voor een wedstrijd over het algemeen 2-2,5 uur reizen dus het gaat ook niet om een klein stukje
)
)
hopelijk komt er iets goeds uit. 

. Dacht dat ik zelf wel een aardige proef gereden had, maar daar dacht de jury anders over. Heb 's avonds de proef nog eens teruggekeken.... en zeg 't niet graag, maar hij had ook nog helemaal gelijk.
)
Dus het komt er op neer dat je deze afkeuring niet achter je naam hebt staan.