[WN] Wat betalen jullie voor een uur priveles ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

freespirit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 21:44

vera schreef:
€ 50,- per uur bij de ene € 18,- per half uur bij de andere..

Tjeeee....50 euro vind ik wel erg prijzig. Wat is dat voor een instructeur ?

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:44

Inderdaad een papiertje is ook niet onbelangrijk. Mijn vaste instructeur, Paul Minnaar, heeft iig wel een papiertje..
Peter en Patrick natuurlijk ook

daantjuhhh

Re: Wat betalen jullie voor een uur priveles ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:00

Citaat:
er wordt gevraagd om westernlessen, kunnen de dressuurmiepen dan ophouden te posten!

nielsd schreef:
daantjuhhh schreef:

Nou nou dat kan ook anders gevraagd worden..
Met vriendelijke groet dressuurmiep..

Er wordt toch gevraagd om western???

Dat is waar.
Ik had daarom ook geedit en er shoot boven gezet..
Maar daarom kan het nog wel vriendelijk gevraagd worden.
Als mijn moeder vraagt, Daan wil je de afwas doen zeg ik meteen ja.
Vraagd mijn moeder, Doe NU de afwas! zeg ik ook, kan dat wat vriendelijker en zal ik niet geheel vrijwillig en makkelijk de afwas doen!
Als je het op een andere toon neerzet zal iedereen het respecteren.

Als er had gestaan: TS vraagd om de kosten van westernlessen, niet van andere takken van de sport!
Had ik en denk ik nog meer mensen sorry gezegd en was er minder gepost over nutteloze dressuurlessen!

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:36

ik betaal 20 euro voor een half uur.
een uur is dan dus 40 euro

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 00:36

daantjuhhh schreef:
Citaat:
Als er had gestaan: TS vraagd om de kosten van westernlessen, niet van andere takken van de sport!

De mensen kunnen toch wel zien waar ze posten.

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 07:01

Leuk toch als er wat niet-westernmensen hier eens een kijkje komen nemen.

liqie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 08:03

Het is wel een tijd geleden dat ik privéles gehad heb maar volgens mij is het €30,- per half uur zonder eigen paard, met eigen paard is denk ik €20,- per half uur. Dan wordt er ook zeer intensief les gegeven.

Overige lessen €15,- zonder eigen paard, €10,- met eigen paard. De lessen duren ongeveer 45 tot 50 minuten (soms een uur).

netam12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 08:08

Ik betaald maar 5,00 per uur op een eigenpaard, dan rijden we maar met zijn 5 inde bak.
Als ik gewoon op zondag mee rijd dan is er ook les dan hoef ik niks te betalen maar dan kan het wel zijn dat er ook manage paarden in de bak er bij lopen je krijgt dan wel een stuk minder aandacht.
Maar de staleigenaresse helpt je dan wel met sommige dingen.

V_Max_cowboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 08:16

Hier ten zuiden van de grens betalen we € 25,- per uur les met eigen paard, als je een paard ter plaatse wil gebruiken komt er € 5,- bij.
Onze trainer heeft ook de nodige papiertjes gehaald, al denk ik dat een wedstrijd-palmares ook al voldoende kan zijn. Ik zeg "kan zijn" want in gelijk welk onderricht heb je ook mensen die erg goed zijn in de beoefening van hun "vak"maar het niet kunnen overbrengen op anderen.
De meeste trainers die ik aan het werk zag leveren overigens prima werk vind ik.

Leuk ook op te lezen dat de meeste trainers zich niet vastpinnen op dat "exacte" uur. Als iets goed is na 45' kan je ook al rustig uitbollen, maar als er nog even extra aandacht nodig is, dat je die dan ook krijgt.

Citaat:
de reden die is gegeven is omdat men het te druk heeft en zo een schifting probeert te krijgen....diegene die meer betalen zijn de goeie....de gemotiveerden......

Jammer dat men op die manier juist probeert die schifting te verkrijgen, want ik neem aan dat er best een aantal super gemotiveerden en getalenteerden zijn die omwille van dat bedrag toch moeten afhaken.

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 09:17

freespirit schreef:
Tjeeee....50 euro vind ik wel erg prijzig. Wat is dat voor een instructeur ?

Een hele goede instructrice

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:33

Als hij op locatie moet komen kost het 60,- per uur. Ga ik erheen dan kost het me 15,- per half uur. Valt allemaal best wel mee; hij heeft ook zijn reistijd etc. en de brandstof is niet goedkoop. Ik weet niet of je echt de kwaliteit van een trainer kan afmeten aan de prijs, zelfde geld i.m.o. voor een "papiertje" zegt mij echt helemaal niets. Ik ben erg tevreden met hoe hij de paarden traint en mij helpt, we zitten op een lijn en dat is erg belangrijk.

Blon_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:35

Ik betaal 5 euro reiskosten en 15 euro lesgeld voor een uur priveles. dus opgeteld ook 20 euro.. loopt trouwens ook nog wel eens uit

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:39

Ik betaal 30 euro per uur, maar hij komt niet aan huis, dus ik moet daarheen. Met de veewagen is het 2 uur heen en dus ook weer 2 uur terug. Maar gelukkig heeft hij alle mogelijkheden voor een heerlijk weekeindje weg (goede rijbak, ruime boxen voor gastpaarden, weidegang, comfi logeerkamers en een vrouw die gruwelijk lekker kan koken) dus doen we gewoon regelmatig een weekeindje. Ik probeer dan 2 tot 3x per dag te lessen, en dat een lang weekeinde lang. Als ik dan thuiskom ben ik helemaal weer opgeladen en vol oefeningen/plannen/goede moed om weer een tijdje zelf verder te kunnen.

We hebben laatst een instructrice ' op proef' gehad die wel aan huis komt, en die vraagt ook 30 euro per uur maar daar komen nog reiskosten bij van 0.25 Euro/kilometer, dus dan komt voor ons een uur les ineens op 59 euro per uur. De reiskosten maken het 'pittig'....

[edit] ik vergeet het 2e deel van de vraag geloof ik. Mijn instructeur (eerstgenoemde hierboven, de 2e is meer voor Dick en dan rij ik ook met m'n jonge paard omdat het anders echt veel te duur is) is niet gediplomeerd maar heeft zijn sporen ruimschoots verdiend in de sport, is judge dus uitstekend op de hoogte van alles rondom showen, en didactisch zeer vaardig. Vind ik persoonlijk veel belangrijker dan een papiertje.
De tweede instructeur is geloof ik ook niet gediplomeerd (weet ik niet zeker) maar daarvoor geldt ook dat de sporen ruimschoots verdiend zijn.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:46

Ik betaal 30 euro voor een half uur priveles. Voor een clinic van mijn ene trainer 40 euro voor een uur prive of anderhalf uur met zijn tweeen, en van de andere trainer 45 euro voor een uur met zijn tweeen.
Ik denk dat het er aan ligt van wie je les neemt. Van 'pietje om de hoek die wat van westernrijden weet' zal het minder duur zijn, maar van iemand die op internationaal nivo presteerd zal het meer zijn.
Een 'papiertje' vind ik minder belangrijk. Een papier geeft imo absoluut geen garantie voor goede les en de broodnodige berg ervaring die een trainer naar mijn idee moet hebben.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:58

Mijn ervaring tot op heden is eigenlijk dat de nitwit om de hoek nog het lef heeft om de meest absurde lesprijzen te vragen, terwijl degene die daadwerkelijk weet waarover hij het heeft het belangrijk vindt om betaalbaar te zijn om zo de sport een impuls te kunnen geven.

the_nollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:01

Ik moet zooooooveeel bijgeschaafd worden dat mn instructrice dacht: weet je, wil niet gelijk heeeel zn portomonee leegroven door al die uren, vraag een leuk bedrag(10). Heb daarbij wel een supergoede instructrice........ gaat helemaal goedkomen met mijn rijkunsten

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:05

Ik betaal euro 50,00 voor een uur prive-les. Instructrice komt op locatie en ze gaat net zo lang door tot ze tevreden is (en dat is ze niet gauw ) Ook zij heeft haar sporen ruimschoots verdiend en is daarbij ook nog een prettig mens in de omgang; staat altijd open voor nieuwe ideeen en problemen worden besproken zodat we er beiden een goed gevoel over hebben hoe we diverse dingen gaan doen! Ze stimuleerd me regelmatig om bij andere instructeurs/trices te gaan kijken c.q. luisteren en houdt me op de hoogte als er interessante clinics voor ons zijn. Voor ons: een toppertje *o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:15

the_nollie schreef:
Ik moet zooooooveeel bijgeschaafd worden dat mn instructrice dacht: weet je, wil niet gelijk heeeel zn portomonee leegroven door al die uren, vraag een leuk bedrag(10). Heb daarbij wel een supergoede instructrice........ gaat helemaal goedkomen met mijn rijkunsten

En iedereen is zich er nog steeds van bewust dat we hier op het WESTERNforum zitten?
Ik ben wel heeeeeeel benieuwd naar een supergoede instructrice die met een tientje per uur 't hoofd boven water kan houden. Heb je niet eens een half uur dressuurpriveles voor... Vertelvertel!

SuperrrPaint

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:30

Ik betaal voor een uur prive les 40 euro, 35 euro voor de les en nog 5 euro bakgeld, En daar komen de reiskosten nog bij, Hoe vaak lessen jullie????? ik 1 keer in de 2 weken!

kimmie101

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:31

15 per uur, vriendenprijsje

marleenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:57

sorry ben dressuur piep..

Toekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:50

Ooit betaalde ik voor de ene 30 euro voor een half uur priveles en voor de andere 10,50 voor een uur groepsles (max. 4 pers.).

Nu kom ik er erg voordelig vanaf. Mijn paard en ik hebben namelijk al ruim een jaar geen les meer.

En ja bokkers, dat kan ook heel goed gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 07:45

Ik ga waarschijnlijk westernles nemen; Dan betaal ik 9.50 voor een halfuur met eigen paard.

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:20

ik vind het eigenlyk best leuk om de verschillen te lezen in pryzen dressuur/western.
het blykt maar weer dat je portomennee gevulder moet zyn als je westernles krygt!
gek eigenlyk >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:07

SuperrrPaint schreef:
Hoe vaak lessen jullie????? ik 1 keer in de 2 weken!

Zo vaak als mogelijk, maar dat is een kwestie van agenda's afstemmen en budget in de gaten houden... Ik ben nu tweede helft mei geweest maar was in combi met wedstrijden, dus niet heel veel gelest. Volgend weekeinde gaan we weer en dan lessen we van vrijdagavond tot en met zondag lekker intensief. En dan laatste weekeinde juli weer. En dan weer een weekeinde voor het NK voor de puntjes op de i.

In de winter durf ik het niet zo goed aan om er heen te gaan. Is toch een behoorlijk eind weg en ik ben een schijterd als het glad is met de veewagen...

Maar na een weekeinde lessen heb ik voldoende stof om weer een flinke tijd vooruit te kunnen. De meeste lessen nemen we ook op, en dat kan ik dan thuis gewoon terugkijken. Bovendien heb ik thuis ook nog 2x per week dressuurles van een instructrice die zeer open staat voor alles wat ik weer mee naar huis breng van m'n lessen, dus die let weer netjes op de dingen die ik mee heb gekregen.
Ik denk trouwens dat als ik echt ergens tegenaan loop dat ik hem ook gerust kan bellen/mailen om in ieder geval het probleem door te spreken, en dat hij dan ook op afstand al wel een redelijk beeld zal hebben waar het probleem ontstaat. Is namelijk in 99.9% van de gevallen bij mij, oorzaak niet zitten, te veel plukken, of te ongeduldig worden.
Waarom les ik eigenlijk nog? Ik WEET het wel.... }>