wat voor schoenen rijden jullie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alytuiere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:15

Lenneke_ schreef:
Ik heb Ariats (de goedkopere van 99 euro) Ze rijden heerlijk en ik kan er ook een flink stuk mee wandelen/hardlopen

die heb ik ook! fantastische dingen

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 08:54

stephanie81 schreef:
Moet wel stevige schoenen hebben want ik heb mijn enkelbanden zowel aan de binnen klant van mijn enkel als aan de buiten kant bijna geheel afgescheurd in februari. duurt volgens de chirurg nog wel een tijd voordat mijn enkel weer stabiel is. moet zeker rekening houden met een jaar tot anderhalf jaar.

Ben je geopereerd aan je enkelbanden?

Ik heb van 1 voet mijn enkelbanden ook bijna geheel doorgescheurd, ondertussen toch al gauw 5 jaar geleden, en heb toen gekozen niet te opereren (maar heb 6 weken in gips gelopen, zodat de overige weefsels de taak over konden nemen, en daarna toch zeker een half jaar fysio gehad), maar mijn enkel blijft enorm slap. Als ik geen stevige schoenen heb kan ik na een uur rijden gewoon niet meer lopen.

hobbelheks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 09:01

ik rijd met dr martens heerlijke schoenen
daarvoor had iklegerkisten maar na 7 jaar waren ze helaas versleten

Navy

Re: wat voor schoenen rijden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:45

Met de Ariat Endurance. Voordeel boven die Mountain Horse schoenen vind ik dat ze lekker licht zijn. Je kan er ook nog een lekker stukkie mee rennen, wandelen, etc.

Ik verslijt ze bij 't leven (als ik een jaar met een paar doe, is dat lang), maar vind ze heerlijk.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:12

Ik rij endurance met een bergschoen van Mountain horse. Met dressuren draag ik leren rijlaarzen.

Ganna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:14

Ik met legerkisten. Beetje zwaar maar ze zitten super. Ik kan er ook wel mee rennen dus dat is geen probleem

Ruud_O

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:21

De gewone ariats van 99 euri, en ik heb net de waterdichte versie gekocht. Heerlijke schoenen, ik doe er bijna alles mee, behalve m'n werk dan (ze staan niet zo onder een pak)

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:03

meestal bergschoenen. maar ik heb ook vaak gewoon met mijn gympies gereden.

Koss_Binky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:06

Ik rij eigenlijk altijd met mn stalschoenen, waren erg goedkope dingen, maar ze zitten heerlijk

elkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:34

in mijn vorige post zei ik dat ik heel tevreden was over die mountain horse schoenen met stalen neus, wel dat was zo tot gisteren mijn paard op mijn tenen ging staan. Ik denk dat ik veel geluk heb gehad dat ze maar net met het randje van haar hoef erop stond en ik haar er meteen af kon duwen. Het staal in de neus is namelijk platgedrukt met mijn tenen ertussen , als ze er vol was op gaan staan waren mijn tenen wsl tot moes verworden. Enfin, nu is de neus van mijn schoen dus ingedeukt, zeer ongemakkelijk om hem nog aan te doen en ik ga op zoek naar nieuwe schoenen. als die mountain horse dingen ook bestaan zonder staal wil ik die wel want verder zijn ze prima, alleen dat staal is dus toch gevaarlijk voor je tenen.

SillyB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:54

offtopic reactie op elkie: je hebt ze ook gewoon zonder stalen neus, die zijn nog goedkoper ook volgens mij!
Ontopic: ik rijd geen endurance maar was wel heel benieuwds

VoOdOo_lOvE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:48

Ik rijd met stalschoenen van Harry's Horse.Ze lijken op bergschoenen en zijn niet zo duur (40 euro).IK ben er heel tevreden over.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:49

Ik rij gewoon op mijn gympen en jaa, ik weet dat dat niet veilig is.

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 12:44

Ik heb Steeds Terra-X-Trem. Lijken heel erg op de Ariats, maar 20 euro goedkoper. Lopen en rijden prima! Ik ga weer een paar kopen dit jaar.
Afbeelding

En deze lijken me ook wel wat:
Steeds Freelander
Afbeelding
Zelfde prijs.

Met de onderste ben je trouwens verplicht om met een veiligheidsbeugel te starten.

sjanien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 12:49

Ik rijd met Blackstone`s het zijn hele fijne schoenen en stevig. Dit is mijn tweede paar met de vorige heb ik vijf jaar gedaan en ik had ze elke dag aan.

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:39

rosaenbeer schreef:
Ik rij gewoon op mijn gympen en jaa, ik weet dat dat niet veilig is.

Ligt er net aan of je veiligheidsbeugels gebruikt niet waar?

stephanie81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 13:14

Toydoll schreef:
stephanie81 schreef:
Moet wel stevige schoenen hebben want ik heb mijn enkelbanden zowel aan de binnen klant van mijn enkel als aan de buiten kant bijna geheel afgescheurd in februari. duurt volgens de chirurg nog wel een tijd voordat mijn enkel weer stabiel is. moet zeker rekening houden met een jaar tot anderhalf jaar.

Ben je geopereerd aan je enkelbanden?

Ik heb van 1 voet mijn enkelbanden ook bijna geheel doorgescheurd, ondertussen toch al gauw 5 jaar geleden, en heb toen gekozen niet te opereren (maar heb 6 weken in gips gelopen, zodat de overige weefsels de taak over konden nemen, en daarna toch zeker een half jaar fysio gehad), maar mijn enkel blijft enorm slap. Als ik geen stevige schoenen heb kan ik na een uur rijden gewoon niet meer lopen.

Ik heb helaas geen gips gehad waardoor ik er een spitsvoet aan over heb gehouden.

Opereren kon niet omdat aan beide kanten van mijn enkels de banden vrijwel afgescheurd waren zodat de andere weefsels het niet over kunnen nemen.

Heb nu de ariat terrain aangeschaft en die zitten echt heerlijk. en geven wat meer steun.

maar na een lange rit ruijden valt het toch niet altijd mee.

maar ja we gaan gewoon door!!

stephanie81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 13:17

elkie schreef:
in mijn vorige post zei ik dat ik heel tevreden was over die mountain horse schoenen met stalen neus, wel dat was zo tot gisteren mijn paard op mijn tenen ging staan. Ik denk dat ik veel geluk heb gehad dat ze maar net met het randje van haar hoef erop stond en ik haar er meteen af kon duwen. Het staal in de neus is namelijk platgedrukt met mijn tenen ertussen , als ze er vol was op gaan staan waren mijn tenen wsl tot moes verworden. Enfin, nu is de neus van mijn schoen dus ingedeukt, zeer ongemakkelijk om hem nog aan te doen en ik ga op zoek naar nieuwe schoenen. als die mountain horse dingen ook bestaan zonder staal wil ik die wel want verder zijn ze prima, alleen dat staal is dus toch gevaarlijk voor je tenen.

Dat is de eden waarom ik geen stalen neuzen wil.

Ik heb ook jaren de mauntain horse gehad, maar vond ik wel erg warm. Wel erg lekker om mee te rijden en erg stevig voor de enkels.

Maar wilde toch een keer wat anders.

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:06

Ik zou zelf ook nooit voor stalen neuzen kiezen. Er staat me iets van bij dat in werkschoenen zelfs geen stalen neuzen meer zitten, maar kunststoffen vanwege de veiligheid (minder 'afknip-gevaar' dan met stalen neuzen).

Ik heb een paar jodphurs van IR, zijn een smalle pasvorm en zitten daarom als een van de weinige schoenen lekker. Als ik een alternatief nodig heb, pak ik ook wel eens mijn bergschoenen. Tegen zweetvoeten/warme voeten zou je eens de TK2 sokken moeten proberen, zijn wandelsokken voor de tropen en die zijn me zowel in de tropen als in NL op warme dagen goed bevallen.

Voor van de winter wil ik kijken voor MH laarzen.

stephanie81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 14:42

Hilli schreef:
Ik zou zelf ook nooit voor stalen neuzen kiezen. Er staat me iets van bij dat in werkschoenen zelfs geen stalen neuzen meer zitten, maar kunststoffen vanwege de veiligheid (minder 'afknip-gevaar' dan met stalen neuzen).

Ik heb een paar jodphurs van IR, zijn een smalle pasvorm en zitten daarom als een van de weinige schoenen lekker. Als ik een alternatief nodig heb, pak ik ook wel eens mijn bergschoenen. Tegen zweetvoeten/warme voeten zou je eens de TK2 sokken moeten proberen, zijn wandelsokken voor de tropen en die zijn me zowel in de tropen als in NL op warme dagen goed bevallen.

Voor van de winter wil ik kijken voor MH laarzen.

Het klopt inderdaad dat de stalen neuzen niet meer mogen in de werkschoenen vanwege de veiligheid.

De winterlaarzen van mh zijn mij slecht bevallen.Zijn heerlijk warm maar zo stuk.Je moet er niet mee rijden want ze "breken" bij de tenen als je je hak goed uitdrukt. Vond het erg duur voor een paar laarzen die bij mij niet de winter door kwamen.

Twee andere vriendinnen hadden het zelfde probleem

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:46

Hee, goed dat ik het weet van die laarzen. Scheelt weer een duurkoop.

Kan ik beter een paar zoeken waar een ski-sok in past (vanwege mijn smalle voetjes dus bijna alle laarzen, schat ik).

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:16

stephanie81 schreef:

Het klopt inderdaad dat de stalen neuzen niet meer mogen in de werkschoenen vanwege de veiligheid.

Het mag officieel ook niet meer en is vervangen door een speciaal soort kunststof; maar veel mensen blijven 'stalen neus' zeggen ondanks dat er over het algemeen geen staal meer in zit (alleen bij de wat oudere types)

Ik ga ook zeker is kijken naar die schoen van Djilan

Sunshine_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:21

Hangt er vanaf. Laarzen als ik alleen ga rijden. Maar als ik wat langer op stal blijf rondhangen dan chaps met chapsschoenen. Laarzen zijn meestal zo warm

elkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:07

Toydoll schreef:
stephanie81 schreef:

Het mag officieel ook niet meer en is vervangen door een speciaal soort kunststof; maar veel mensen blijven 'stalen neus' zeggen ondanks dat er over het algemeen geen staal meer in zit (alleen bij de wat oudere types)

Wordt dat kunststof ook 'dichtgeknepen' als er een paard gaat opstaan of zijn je tenen daar wel veilig mee?

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:53

elkie schreef:
Wordt dat kunststof ook 'dichtgeknepen' als er een paard gaat opstaan of zijn je tenen daar wel veilig mee?

Ik denk dat het scheurt/breekt/verbrijzelt/iets dergelijks. In elk geval heeft het niet de 'knip-werking' van een stalen neus. Het beschermt dus tegen de schokken en neemt de ergste impact weg, maar als het fou gaat heb je even goed pijn aan je tenen. Alleen hoeven ze ze er dan niet aan te naaien