Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Miirthe schreef:Ok, misschien slaat dat nergens op.
Ik denk dat het merendeel toch wel met Quarters zitten enzo.
Vraag het toch. Ben gisteren op een Open dag geweest bij de westernmanege hier in de buurt en ik vind het gewoon veel meer bij mij passen dan dressuur. Mijn paard is echter een Friese merrie. Niet het eerste en beste paard dat je western ziet lopen. Toch heeft ze ene heel nuchter, trouw karakter waarmee je ver kan komen met goed africhten. En gewoon die hele vrijheid en rijstijl, alleen het beeld geeft voor mij al iets van 'Dat is iets voor ons' . Vinden jullie dat nou echt 'not done' met een Fries, of moet ik gewoon doen wat ik leuk vind en wat mijn paard goed doet? En liep namelijk ook een Tinker mee, erg genig gezicht, maar van de Barrel Race bakte 'ie weinig.
Nouja, kom maar op!
.
.
V_Max_cowboy schreef:Je kan, zoals reeds meermaals door velen gezegd, gewoon met
gelijk
welk paard western gaan rijden. Dat is helemaal niet ras of zelfs pannekoek-gebonden.

V_Max_cowboy schreef:Westernrijden is namelijk niet alleen een "stijl" van rijden, maar meer nog een veel natuurlijkere manier van omgaan met je paarden.
V_Max_cowboy schreef:De "klassieke" ruiter die één keer per week in het weekend naar de stallingen gaat, alwaar de groom het paard al heeft klaar gemaakt en natuurlijk helpt opstappen, om zich dan te beklagen dat het "dier weer hevig is vandaag" is helaas veel voorkomend. }>

Citaat:Succes er mee, en geniet van het échte rijden.
V_Max_cowboy schreef:Ik zie vrij vaak klassiek geschoolde ruiters met hun zweep hier of daar een tik uitdelen

Citaat:DAT heb ik bij WN nog nooit gezien gelukkig!
[/quote]V_Max_cowboy schreef:Zoals bij alles zal de gulden middenweg wel weer ideaal zijn, maar die is soms moeilijk te bewandelen lijkt me.

Citaat:In de ranch waar ik les volg is er overigens een soort van hype ontstaan van carrotsticks en rondzwaaiende zweepjes die ik minder en minder aangenaam begin te vinden vanwege het storende effect tijdens onze training, maar dat is iets wat daar moet aangekaart worden natuurlijk.

Anya schreef:Dzonder hoofdstel/halster te kunnen rijden.
V_Max_cowboy schreef:Even gewoon weer helemaal terug naar de vraag van het topic zelf:
Gewoon even mijn persoonlijke mening ventileren dus.
Je kan, zoals reeds meermaals door velen gezegd, gewoon met gelijk welk paard western gaan rijden. Dat is helemaal niet ras of zelfs pannekoek-gebonden.
Westernrijden is namelijk niet alleen een "stijl" van rijden, maar meer nog een veel natuurlijkere manier van omgaan met je paarden.
Te veel mensen die ik nog spreek, hoor, lees, zie.... denken (geheel onterecht) dat je gewoon een westernzadel op je paard legt en je dàn een westernruiter bent. Yeah Right!!![]()
![]()
De "klassieke" ruiter die één keer per week in het weekend naar de stallingen gaat, alwaar de groom het paard al heeft klaar gemaakt en natuurlijk helpt opstappen, om zich dan te beklagen dat het "dier weer hevig is vandaag" is helaas veel voorkomend. }>
Of je dus recreatief wil gaan rijden, of hier en daar een wedstrijd mee wil pikken, maakt niet uit. Wat WEL uitmaakt is dat jij en je paard jullie er goed bij voelen en er voldoende ruimte is om te leren en vooral lol te hebben samen!!![]()
Succes er mee, en geniet van het échte rijden.
!