Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
cooky schreef:en lopen hoe hij wilt vind ik eigenlijk zeer misplaatst....
rudi schreef:Het een zijn met je paard, zonder sporen in zijn buik te duwen en aan zijn teugels te hangen (ok beetje overdreven maar toch)
Ik vind het heerlijk, het voelt vrij, en je paard geniet duidelijk van de vrijheid. Hij mag lopen hoe hij wil met zijn hals enzo!
Ook is het een geweldig gevoel je paard te kunnen sturen zonder direct contact met de mondYeahh I love it!
Miss_Montana schreef:What the hell are you talkin' about? Bij western moet je paard wel degelijk neerwaarts/aan de teugel lopen. Daarbij moet je ook gewoon contact met de mond hebben, de eerste paar jaar kan je lange teugels wel vergeten want daarvoor moet je echt goed kunnen westernrijden.
Miss_Montana schreef:rudi schreef:Het een zijn met je paard, zonder sporen in zijn buik te duwen en aan zijn teugels te hangen (ok beetje overdreven maar toch)
Ik vind het heerlijk, het voelt vrij, en je paard geniet duidelijk van de vrijheid. Hij mag lopen hoe hij wil met zijn hals enzo!
Ook is het een geweldig gevoel je paard te kunnen sturen zonder direct contact met de mondYeahh I love it!
What the hell are you talkin' about? Bij western moet je paard wel degelijk neerwaarts/aan de teugel lopen. Daarbij moet je ook gewoon contact met de mond hebben, de eerste paar jaar kan je lange teugels wel vergeten want daarvoor moet je echt goed kunnen westernrijden.
@Stefoo: Meeste mensen hebben een heel andere voorstelling van western als ze beginnen met rijden (lange teugels, veel vrijheid voor het paard etc). Ik had het zelf ook maar daardoor vind ik het eigenlijk nog leuker, western is echt heel hard werken voor ruiter en paard net als dressuur en springen. Maar als je western wil gaan rijden, heb je al nagedacht welke tak je dan wil gaan doen? Reining, trail, pleasure etc. Je zou je wat dat betreft dan even daarop kunnen orienteren. Ik doe zelf reining, dat vind ik echt heel gaaf!
rudi schreef:Ik weet dat je je paard wel zo moet laten lopen, maar ik bedoel dat ik het vriendelijker vind als bij de dressuur. Hier mag het paard zijn hals lager houden, wat ik zelf meer natuurlijk vind.
En ik rijd nog niet lang western, maar wel gewoon met lange teugel. Die pony snapt het als ik stuur door de teugel tegen zijn hals te 'duwen' en als ik mijn benen en zit gebruik. Verder vind ik het zelf veel lekkerder om zo te rijden! Maar goed, is mijn mening maar hoor.. vind de reacties hier trouwens weer erg aardig
Equinecoach schreef:Stefoo, reining lijkt je leuk en een paar berichten eerder geef je aan dat slidingsstops je niks lijkt...![]()
Ga eerst even wat research doen voor je uberhaubt zoiets vraagt... Lijkt er een beetje op dat je in een melige bui bent en wat aandacht te kort komt. Maak niet uit, hoor![]()
Enne, geen woorden maar daden! Neem een les en bespreek hier dan wat je er van vond, ok?
stefoo schreef:Equinecoach schreef:Stefoo, reining lijkt je leuk en een paar berichten eerder geef je aan dat slidingsstops je niks lijkt...![]()
Ga eerst even wat research doen voor je uberhaubt zoiets vraagt... Lijkt er een beetje op dat je in een melige bui bent en wat aandacht te kort komt. Maak niet uit, hoor![]()
Enne, geen woorden maar daden! Neem een les en bespreek hier dan wat je er van vond, ok?
Sliding stops lijkt me niks nee, Maar wel het leukste van de western
) Het uiteindelijke doel, paardje op eigen benen laten lopen spreekt me enorm aan. Wat me het leukste lijkt is reining, heeft ze ook aanleg voor. Trail lijkt me ook leuk, gewoon om af te wisselen. Pleasure lijkt me minder maar ja je moet het maar kunnen
Maar je wil niet weten hoe hard er gewerkt moet worden. Voor mijn gevoel harder dan met dressuur. Tja ach maar dat is mijn beleving.
.
Als ze dit ooit nog uitbouwt, en ik ook dus hé, vanuit de galop. Woei en dan kan ze dus fantastisch stoppen en dan zijn we een supereenheid, dan voelt ze me dus goed aan!
Zal nog wel ff duren maar ik kijk ernaar uit
Met een lang teugeltje, toch contact houden. Het heeft gewoon een soort magie
Als het kon zou ik op western overstappen
Maar hier in Dronten heb je niet iemand die in western les geeft. Het wordt ookal snel lastig als je geen eigen paard heb
Miss_Montana schreef:Hihihi suc6!!! Maar het klinkt iig wel goed hoe je paardje het nu doet.
karim schreef:Miss_Montana schreef:Hihihi suc6!!! Maar het klinkt iig wel goed hoe je paardje het nu doet.
Dank u![]()
Maar ben wel benieuwd de gedachten van Stefoo omdat het op zich wel een interessante gedacht is, het leukste van western.. maar om te doen?
Wat lijkt je nog meer leuk aan western Stefoo?
Citaat:Nouja kijk,, Ik ben wel omringt door een western ruiter enne ik vind die zadels zo onwijs gaaf. haha het sfeertje is ook leuk..
) Het is wel net als met dressuur, hoe makkelijker het lijkt hoe meer en harder er gewerkt is om het resultaat zo te krijgen.
[/quote]
Tja dat zou ik je dus nog niet kunnen vertellen. Maar ja het is zo dat ik er samen met paardje naar toe werk zodat ik kan gaan zandhappen
We beginnen gewoon langzaam in stap en draf en ja dan verder. Misschien kan de rest je beter een mening over geven.