[WN] Even voortsllen + enkele vraagjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Himyar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:42

_Moonwalker_ schreef:
@ himyar: dat zijn dus nou die belachelijke prijzen waarover ik het had

Om zoiets te kopen moet je toch gewoon een hollywoodster zijn met ene goed gevulde bankrekening?En wat als dat veulentje (ding heeft nog niet eens naam gekregen ) verkeerd van de van komt en voor d erest van zijn leuven niet meer bereden kan worden?Sta je daar mooi met je duurste veulen...

Ja, maar een oliesheik die bulkt van het geld ligt er niet snel wakker van dat hij zo’n berg geld heeft opgehoest. Die heeft gewoon lekker tegen andere rijke lui op zitten bieden tot hij iedereen achter zich had gelaten. En die sheik verzekert zo’n dier misschien ook wel, als er al een verzekeraar is die daar in mee gaat.

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:45

@_Moonwalker_ : Voor € 3000,- zal je een behoorlijk gefokt veulen en misschien zelfs een jaarling kunnen kopen, maar voor dat geld kan je realistisch gezien niet verwachten een quarter of paint mét papier en zonder gebreken te kopen.
Misschien wel een quarter (of kruising) zonder papier of ééntje met papier - maar met een gebrek.....
Ik zou trouwens altijd voor de eerste optie kiezen

Wat betreft het combineren van reining en cutting; ik ben geen expert op dit gebied, maar ik heb me laten vertellen dat deze twee onderdelen elkaar behoorlijk in de weg zitten in de training.
Een cuttingpaard moet over heel andere kwaliteiten beschikken dan een reiner, al zullen er best uitzonderingen zijn die in allebei aardig mee kunnen draaien.
Van oorsprong zijn quarters en paints natuurlijk bekend om hun veelzijdigheid

Veel succes met het zoeken naar een paardje, ik ga er van uit dat je ons op de hoogte houdt

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:52

En waarom anders geen BS-je... zijn zat leuke te vinden met zonder vlekken die echt wel wat in hun mars hebben...

@cutting v. reining. Het kan samen maar als je echt een cutter wil hebben begin je met de cutting en pas daarna de reining. Een cutter moet voor zichzelf denken en reiners wachten op commando's. Verder kunnen cuttinghorses niet zo goed op hun binnenbeen spinnen als een reiner, omdat ze dan niet snel weg kunnen komen, daarom zal een cuttingtrainer niet de moeite doen om er een goede spin in te bouwen. Verder zijn cuttinghorses superslim en anticiperen enorm.. 1 keer gechangeerd.. volgende rondje maken ze dat changement zelf wel of je het nu wilt of niet ze hebben jou hulp echt niet nodig. stop maar eens 2 keer gevolgd door back up.. de 3e stop willen ze weer achterwaarts.
Smart Little Lena is zowel in de cutting als in de reining op hoog niveau geshowed, en ook bijv. Doc Chex is in de cutting, reining en de working cowhorse geshowed.

_Moonwalker_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 13:55

Ik ben sowiso ook van plan om mijn quarter samen met iemand die er veel van kent en voldoende erravingen heeft te laten zadelmak maken.
Engels zadelmak maken is denk ik toch anders dan western?

Ik hou jullie zeker op de hoogte
Voor de geintreseerde: ik ga straksjes (als mijn taxi weer niet te laat is, want ik en wegen ) naar At KIngs Command kijken. Hij staat hier ergens op bokt..Heb hem via daar ook gevonden en jullie zelf ook
Ik breng vanavond of morgen als het te laat wordt een verslagje uit

_Moonwalker_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 13:56

@ crazycactus: euh..wat zijn BS'jes heb er nog niet zoveel verstand van hoor

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:57

BS is een Breeding Stock Paint. Dus een paint zonder vlekken. Vaak zijn die gunstig geprijsd en toch heel goed gefokt en gebouwd.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 14:03

crazycactus schreef:
En waarom anders geen BS-je... zijn zat leuke te vinden
met
zonder vlekken die echt wel wat in hun mars hebben..

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 14:04

@anz was expres

_Moonwalker_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 14:09

Ah owkey..we zijn weer een wijsheid rijker

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 14:15

Ik heb er ook ééntje met zonder vlekken
Breeding Stock heet tegenwoordig officiëel 'n Solid Paint Bred, btw
What's in a name....

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 14:51

Als je een paard gaat verven heb je ook vlekken

Brendageene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 16:44

Tja, denk dat het idd lastig is om een quarter met papier voor 3000 euro te vinden (in die leeftijdscategorie) Bij mij op stal verkopen ze heel veel verschillende (western) paardjes. Voornamelijk appaloosa's (met amerikaanse vader) Maar we hebben ook een quarter x amerikaans appaloosa, een vosje en ik geloof dat die wel quarter papieren heeft (in elk geval amerikaanse papieren, maar weet niet welk stamboek) Dat is een 2 jarige en die was als veulen ongeveer 2500 euro. Dan zijn er dus ook nog een stel appaloosa's (Nl moeder, Amerikaanse vader) en die zijn dan wat goedkoper. Als je interesse hebt in het vosje kan je altijd een pb sturen.

Ik vind dat je op een papier niet kan rijden, heb zelf een paardje wat me 800 euro heeft gekost en hij doet imo zeker niet onder voor een quarter (er wordt wel eens gevraagd aan me of het geen quarter is ) Maar als jij perse er eentje wilt met een stamboom en die er leuk uitziet en leuk kan lopen dan zou ik nog eventjes doorsparen...

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:06

Ik heb van de week een QH op marktplaats gezien zonder papier voor 1000 euro

redpebbles

Re: Even voortsllen + enkele vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 23:54

Ook wij hebben Quarters en Paints met volledig Amerikaans papier veulens en jaarlingen, merrie of hengst, uit goede tot zeer goede bloedlijn te koop voor prijzen tot 3000,00 euro. Zelf gefokt waar de moeder en vader aanwezig zijn. Ook de broers en zusters zijn bekend en hebben vaak al goed bewezen in de sport. De vaders zijn nog volop actief in de sport en presteren zeer goed. Een breeding-stock hengstveulen, een volle broer van Jagger. (Die is van Gera Hoving hier op bokt.), een breeding-stock merrieveulen, een Quartermerrie veulen en een jaarling Quarterhengst zijn allemaal te koop onder de 3000,00 euro. Dus er is nog wel keus in jouw prijsklasse. Alleen als je een paard zoekt vanaf 2 jaar, gezond met papier, paspoort e.d. zal het moeilijk worden om wat goeds te vinden. Dan lopen de prijzen toch wel op. Maar dat is ook logisch omdat de onkosten van de paarden ook doorgaan.

Neem maar eens een kijkje op mijn website onder te koop,
daar staan paarden in alle prijsklasses en leeftijden.

Succes met je zoektocht.