[WN] Onderlinge; Iets met Western, maar wat?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 10:52

Ik waag m'n paard er ook niet aan hoor. Niet voor de benen, maar al helemaal niet voor de opvoeding. Die merrie van mij kennende denkt die dan voortaan bij elk trailparcours waar een ton in staat dat er gebarreld gaat worden....

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 11:17

Canis schreef:
Je kunt het niveau toch aanpassen? Een engels paardje kan best snel wenden hoor... anders kun je toch ook niet een snel springparcour rijden?

Voor mensen die nooit gebarreld hebben stel ik het volgende voor:
Alleen starten op een halster toegestaan en zonder sporen
Voor de lol van het publiek dan eigenlijk ook nog zonder zadel

Neem wel een hele ruime bak en een zeer wijde uitloop

spatter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 11:50

iski schreef:
alleen was Peter Wittermans zo flauw om me, ondanks de 3e tijd, te diskwalificeren.....out of pattern gefietst...

wel flauw hoor van peter!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 20:14

Sugarmiss schreef:
Canis schreef:
Je kunt het niveau toch aanpassen? Een engels paardje kan best snel wenden hoor... anders kun je toch ook niet een snel springparcour rijden?

Voor mensen die nooit gebarreld hebben stel ik het volgende voor:
Alleen starten op een halster toegestaan en zonder sporen
Voor de lol van het publiek dan eigenlijk ook nog zonder zadel

Neem wel een hele ruime bak en een zeer wijde uitloop

Uhhmm
Ik zou het nog wel doen, maar niet iedereen rijdt wel eens zonder zadel dus dan lijkt het me erg lastig om de rest te overtuigen

Ik snap trouwens best dat het slalommen om de pionnen heel wat lastiger is dan het lijkt. Natuurlijk kunnen we het lang niet zo goed als echt westernruiters, maar het is wel iets dat door iedereen gedaan kan worden, dan maken we er wel een mooie slangenvolte van ofzo

Canis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 09:45

Neem me niet kwalijk, natuurlijk zijn er mensen die trekken en schoppen, (bij engels, maar zeker ook bij western) maar je mag er best vanuit gaan dat mensen die engels rijden weten hoe ze hun paard moeten sturen!

Wat het aanpassen van het niveau betr. misschien kun je de lijnen groter houden, de tonnen verder uit elkaar zodat je niet hoeft te trekken? Geen wissels vragen, maar slechts een galop soort... variatie zat lijkt mij...

En wat is er eigenlijk mis met een draf klasse voor de echte beginners?

Trouwens, je hebt best kans dat de dressuurruiters een keurige, ronde, kleine volte in verzamelde galop rijden om de ton heen en de rechte stukken hun paard laten verruimen om hem vervolgens bij de volgende bocht weer keurig op te vangen...

Wat de sporen betreft... Ik ga ervanuit dat een ruiter die met sporen rijdt donders goed weet hoe hij sporen moet gebruiken. Zo niet... wat doe je dan uberhaupt met sporen aan?

(Jury's, verenigingen en instructeurs zouden bij iedere tak van de ruitersport hier meer aandacht aan moeten besteden... en mensen er ook op moeten wijzen dat het niet correct is om met je spoor te drijven en al helemaal niet dat tactmatische geprik.)

Het idee om te racen met een touwhalser en zonder zadel lijkt me best leuk om te doen. Maar mijn paardje is een koele kikker die niet snel heet te krijgen is... op zo'n drift kikker zo ik mij wel 3x bedenken voordat ik aan een barrel-race mee zou doen.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 09:48

Bij het barrelen worden de wissels niet gevraagd maar als je je paard in de contragalop net zo hard kan als in de goede dan mag dat gewoon. De lijnen moet je zo wiezo zo groot mogelijk maken, dat doen we ook bij ervaren paarden.