[WN] 85 cm gesprongen met westernpaard !!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

doemaarwat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 21:22

Dankje anya

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:23

Anya schreef:
Ze rijd western en spring heel verstandig met een engels zadel [***]. Springen met een westernzadel vind ik ook geen feestje. Je hebt altijd het risico van die knop in je maag.

Je weet hoe Gips is, ook over balkjes springen als ze op de grond liggen.

@doemaarwat ik zag je hoofdstel maar ook een engels zadel, vandaar dat ik het niet snapte.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:24

Dat wordt een engels zadel voor de balkjes dan Niels
Of heel langzaam opbouwen. Veel paarden springen in het begin over balkjes. Maar dat wordt steeds beter als je rustig oefent.

Dinopino

Re: 85 cm gesprongen met westernpaard !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:32

doemaarwat wat een leuk paard heb je ruilen?
Kent iemand toevallig een ruiter die springt met een westernzadel en dan ook redelijk hoog en heeft er een foto van. Lijkt me best wel gaaf om te zien

hoe doen de koeiejongens het dan wanneer ze over een omheining heen moeten springen?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:35

Denk niet dat ze over een omheining springen, en mag ik een foto van die springruiter met westernzadel. Ben benieuwd hoe hij de knop niet in zijn maag krijgt.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:28

Die foto zal denk ik wel niet bestaan Nielsd

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:49

[/quote][quote]Despite the many spills they took while flying down the mountain, they are used to the physical abuse they take in the rodeo ring. The downhill event also included a competition that more accurately reflected the cowboys' real talents. After skiing through a series of gates and jumping off a wall five feet high, the participants had to stop, rope a cowgirl and saddle a horse - all while on skis.

However, the most entertaining part of the event was saved for last. On the last run of the day, more than 100 cowboys tore down the mountain at the same time. Nearly half of the cowboys wiped-out on the jump, while a handful of them crashed into the fence at the bottom. It's probably a good thing the National Western Stock Show in Denver takes place only once a year.

[quote] Dan lijkt me dit toch wel reuze interessant om te zien

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 11:27

Heb een keer een sprongetje genomen met westernzadel. Voelde het meteen door in mijn buik die knop!

Esgaroth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:16

Een keer een sprongetje maken met een westernzadel is helemaal geen probleem. ALs je goed gaat zitten, kun je ook gewoon springen. Ik heb een keer een meter gesprongen met mijn westernzadel en mijn poownie van 1,45. Gaat prima. Hoger ga ik niet. Ten eerste omdat een westernzadel daar totaal niet voor gemaakt is. Voor het paard zit het in de weg. Het is zwaar (mijn zadel weegt al 14 kg) en er is niet genoeg beweegruimte voor. En ten tweede, sja... hij is maar 1,45 Dan vind ik een meter wel hoog zat

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 11:59

Dinopino schreef:
Kent iemand toevallig een ruiter die springt met een westernzadel en dan ook redelijk hoog en heeft er een foto van. Lijkt me best wel gaaf om te zien

Weet niet wat je onder hoog verstaat?

Het paard naast de hindernis:
Afbeelding

En eroverheen:
Afbeelding

Mijn zusje op mijn merrie 3 jaar geleden. Ging prima, ze had geen enkel probleem met de knop.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:09

Dat zal ik dus nooit doen met een western zadel

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:25

Ik ook niet, veel te pijnlijk. Maar wat een prachtige tinker heb je zeg!

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:54

nielsd schreef:
Ik ook niet, veel te pijnlijk. Maar wat een prachtige tinker heb je zeg!

Dank je wel Hier dan nog een foto dan aan het werk tijdens de les...

Afbeelding

Maar ik spring ook niet zo hoog hoor, zelfs niet met een engels zaden

Tex_Rex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:15

mooie paardjes hoor! en durf nog eens te zeggen dat westernpaardjes niet kunnen springen

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:33

Mijn Quarter Horse vindt springen niet leuk

mistercooper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:07

ik spring soms wel eens met m'n quarter,maar hoger dan zo'n 50 centimeter gaan we niet

CherokeeChum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 23:53

Vorig jaar ruim een meter gesprongen met mijn painthengst,op 1 hand, andere hand aan de zadelknop, krijg je m'ook niet in je buik!
Wat wel gevaarlijk is, je as of trui ,die aan de knop blijft hangen.
En je moet wel zeker weten dat ie ook springt....dus laag beginnen!Doe geregeld werk met balkjes en cavaletjes en sprongetjes in het bos om eens wat anders te doen.Chum vind het geweldig!

Madelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 00:19

Dinopino schreef:
Citaat:
Despite the many spills they took while flying down the mountain, they are used to the physical abuse they take in the rodeo ring. The downhill event also included a competition that more accurately reflected the cowboys' real talents. After skiing through a series of gates and jumping off a wall five feet high, the participants had to stop, rope a cowgirl and saddle a horse - all while on skis.

However, the most entertaining part of the event was saved for last. On the last run of the day, more than 100 cowboys tore down the mountain at the same time. Nearly half of the cowboys wiped-out on the jump, while a handful of them crashed into the fence at the bottom. It's probably a good thing the National Western Stock Show in Denver takes place only once a year.

Dan lijkt me dit toch wel reuze interessant om te zien
Hmmm. Het is laat maar ik maak uit dit stukje op dat de cowboys op skies moesten springen van een muur en ook oa dat ze een paard op moesten zadelen. Ik lees nergens iets over het springen met een westernzadel?