Hoe hard lopen jullie paarden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 19:01

Leuk zo'n gps, maar wel duur.
Ik wil ook eens gaan uitrekenen hoe hard Anouar gaat. Op de hei is een pad dat precies 2 km lang is, ik ga eens meten hoe lang we daarover doen in stap, draf en galop.
Anouar z'n stap is niet echt vlot, hij is dan met vanalles bezig behalve zichzelf. Draf is wel best snel, galop is denk een beetje gemiddeld, niet snel en niet langzaam

Napie

Re: Hoe hard lopen jullie paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:58

Ik rij niet op maar zit achter mijn shetlanders met een kar uitgevoerd met kilometerteller. Onze snelheden zijn in enkel en tweespan vrijwel gelijk alleen in rengalop gaat het in tweespan wat harder.

Stap: 5 a 6 kilometer per uur. 6 kilometer/uur is wel op korte stukken en over het alg alleen met span langer vol te houden
Arbeidsdraf: 12 a 13 km/uur (op de weg of in de bak)
Draf: tussen de 15 en 20 kilometer per uur
galop enkelspan tussen de 25 en 38 km/uur
Max snelheid galop tweespan: 40 km/uur

Topsnelheid gemeten is 49 km/uur

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:24

Off-topic: Anouar15, volgens mij heeft jouw paard of dezelfde fokker of eenzelfde ouder dan de merrie die ik rij (even in je profiel gespiekt), ze heeft ook het achtervoegsel 'fantasie'. Overigens let mijn dame in stap ook op alles behalve d'r eigen benen (toeristje spelen in stap is echt leuk) en zijn we dus ook niet zo snel.