Even een pavo-koeken-vrije reactie
gentille schreef:mijn tinker valt namelijk snel af, als hij een poos wat meer inspanning krijgt. als ik bijvoorbeeld in de winter weinig rij, zo'n vier keer in de week drie kwartier, krijgt hij 3 kilo biks (DFK) per dag, en 3 plakken hooi.
Ik vind dat je heel veel krachtvoer geeft en niet echt veel ruwvoer. De verhouding lijkt mij een beetje scheef.
Probeer eerst een meer hooi te geven. Gaat je paard nu ook de wei in? Vers gras is natuurlijk helemaal super.
Ik rij 5 keer per week waarvan waarvan zeker 1 keer 2 uur in een redelijk hoog tempo. Mijn draver heeft naast heel veel goede droge kuil genoeg aan 1 kg Subli basis en een halve schep sportmuesli met een scheut olie. Ze is zeker niet dun (ik noem haar zelfs spekkie
)
Laat het ruwvoer de basis vormen van je rantsoen. Krachtvoer is metname voor wat extra energie en de vitamines+ mineralen.
Tinkers zijn trouwens meestal vrij sober dus opvallend dat de jouwe zoveel nodig heeft. Je weet zeker dat er niet ergens in zijn lichaam wat verkeerd gaat (wormen?, eiwitoverschot in het voer? etc)