[WN] [regelgeving] losrijden door pro?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:52

Ah dank je Cer, begon al aan mezelf te twijfelen... en ja, leuke vraag heb je gesteld... beetje normale discussie is prima en zo leren we toch weer wat. Al was het maar hoe we daar met z'n allen min of meer over denken.

@ Blaze, mijn verhaaltje was uiteraard algemeen bedoeld en niet specifiek naar 1 geval, ik was niet bij het geval waar het blijkbaar om ging dus kan daar niet over oordelen.
Als het puur om een beetje losrijden gaat en in dit geval door de eigenaar van't paard, dan heb ik daar geen problemen mee. Als't echt is zoals ik eerder schetste.. ach.. 't is niet altijd leuk om achter zo iemand geplaatst te worden, maar mijn voldoening is dan tóch nog groter denk ik dan maar.

Rob_H

Re: [regelgeving] losrijden door pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:54

Ik vind het fout als het om de verkeerde redenen wordt gedaan.
Wilde alleen aangeven dat het niet altijd verkeerde redenen zijn.

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:56

@ Cer; Niemand zegt dat het fout is, zeker als er geen regel voor blijkt te zijn en degene ook nog eigenaar van het paard is.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 14:06

uit deze reactie
Citaat:
Wat is daar zo fout aan???
las ik dat iemand blijkbaar heeft gezegd/geschreven dat er iets fout was... terwijl dat niet zo was. Het was gewoon een vraag...

Ook als het om de verkeerde redenen zou gebeuren heb ik toch meer het idee dat het toch niet werkt... is het niet omdat het niet gaat werken in de wedstrijdring, dan wel omdat je je moet afvragen wie het lintje dan verdient heeft?

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:20

Maar uiteindelijk blijkt het geen regel te zijn dus is er niks aan de hand.
En het is algemeen geaccepteerd dus daarmee is ook niks aan de hand.
En als het een begeleiding betreft van een pro met goed sportpaard die een pupil wil helpen om een goed wedstrijdruiter te worden, ook niet.

Maar als het zo gaat zoals Francis beschrijft zou ik persoonlijk niet trots zijn op mijn eventueel gewonnen lintje maar dat is mijn visie.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 14:21

er is idd niks aan de hand, nooit geweest ook

Of je het zo moet doen of niet, is een andere discussie, zoals ik al eerder zei...

Bij deze, slotje?

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 14:49

overigens, denk ik dat er weinig 'algemeen te accepteren' valt.. als het in de regels staat, staat t in de regels, toch?

En hoe moet je het gaan controleren? Is het een pro, is het een groom, is het iemand anders die gewoon ff in de buurt is voor de gezelligheid, moet de ruiter plassen, doet t paard gek?
Wanneer mag t wel en wanneer mag t niet.

Wel grappig dat de KNHS daar blijkbaar heel strikt in is.... T mag gewoon niet.
Maar ja, de regel 'niet met opgenomen teugel' kan je in het western niet echt toepassen... hoewel

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:52

Wat ik beschreef heb ik in Nederland nog niet zien gebeuren hoor, maar in de US is het bijna standaard in de Amateur klasse en in Duitsland op't EK/DK heb ik het zeker ook zien gebeuren.
En idd... ik kan me er op zich niet zo druk om maken.. ik denk dat mijn voldoening met m'n eigen gefokte/getrainde/geshowde paardje een stuk groter is dan die van dergelijke ruiters, ookal is mijn lintje dan misschien niet blauw of rood...

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:53

Frayba schreef:
Deze regel heeft nooit bestaan.

Ok, sorry Francis , misschien was ik wat kort door de bocht:

Deze regel heeft nooit bestaan bij de WRAN, nooit bij de EWU, nooit bij de AQHA, nooit bij de AHPA, nooit bij de ApHC, nooit bij de NRHA, en nooit bij de NCHA.

Van alle andere (western-) verenigingen weet ik het niet zeker, maar als ik zou moeten gokken dan zou ik er op gokken dat-ie daar ook nooit bestaan heeft.

Het misverstand is ontstaan uit een verkeerde interpretatie van een andere regel, en het misverstand ben ik alleen tegengekomen in Nederland.

Groeten,

Chris.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:58

Frayba schreef:
Het misverstand is ontstaan uit een verkeerde interpretatie van een andere regel, en het misverstand ben ik alleen tegengekomen in Nederland.

Dat zal inderdaad de reden wel zijn!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:28

Ik denk eerlijk gezegd dat het vrij snel "uit" zou zijn tussen mijn instructeur en mij als hij me op een wedstrijd zou voorstellen dat hij mijn paard los zou rijden zodat het misschien nog wat werd qua plaatsing

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 16:59

@Sonja: hahahahahaha
Ja, weet je gelijk hoe over je gedacht wordt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:00

Nou Chris nu weet je 't, denken mag, maar liever niet uitspreken. Ben een gevoelig typje weet je....

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:11

Mij gebeurde dit tijdens de WRAN jubileumshow.....hoop gezeik toen een pro op mijn toen overgewichtige haf klom, alleen om het feit dat ik na twee onderdelen, echt van mijn paard afmoest,ivb knieblessure van mij. Toen ik naar het secretariaat liep om mij uit te schrijven bij de beginnersreining, en daarna terug kwam, hoorde ik een hoop gezeur over het feit dat een pro mijn paard niet mocht rijden.....terwijl ik nog nooit van die zogenaamde regel had gehoord, en het later ook op het secretariaat heb nagevraagd, zij gaven mij hetzelfde antwoord wat Chris hier schreef.Ik snap soms echt die ophef niet,en al zeker niet van bakrandzombies, veel geblaat en weinig wol.
Dus als er de volgende keer weer iemand ophef maakt over zogenaamde regels.... ik heb altijd braaf mijn wran regelementen boekje opzak, dus voor er geblaat mag worden, kijk dan eerst even na, of je er een geldig excuus voor hebt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:20

Had nou DAAR meteen je mond losgetrokken, dan had je d'r wat aan gehad en had je de breedbekkikkers langs de kant meteen op ludieke wijze op hun plek (langs de kant ja ) gezet....
Had ze maar gevraagd of ze betreffend artikelnummer even wilden noemen, en of ze zo vriendelijk zouden willen zijn om even naar het secretariaat te lopen en een klacht tegen je in te dienen. Leren ze het wel af, dat gezanik.

mistercooper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:32

als ik m'n paardje niet zelf inrij tijdens een wedstrijd ga ik dood van de zenuwe,juist op dat moment,zo vlak voor de wedstrijd even helemaal samen voorberijden!

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:57

Sonja, ja achteraf had ik dat kunnen doen, maar was een beetje van mijn apro pro
Ik weet wel dat er toen een paar mensen naar boven zijn gerend om te klagen... maar waarover klagen als het niet in het regelboekje staat

Maar een goede tip voor de volgende keer

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:25

@Smax: er wordt nergens zoveel geklaagd en bullsh*t geklept als in NL en wel met name het meeste onmogelijke commentaar komt van zoals Sonja onwijs treffend ze noemde "bakrandbreedbekkikkers" ( ).
Vele van hun hebben nog niet eens hun eerste paardrijlesje of westernlesje gehad, never nooit een regelboek zelfs van de buitenkant gezien nog van binnen (zoal ze al zouden kunnen lezen) ingekeken. Schijnbaar maken die ter plekke hun eigen regels. Schijnt tegenwoordig te moeten kunnen.
Niks van aan trekken van dat gezever.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:28

Als ik hoor dat er over me geluld wordt rij ik alleen maar langs en zeg ik "uhuh, en daarom zit ik hier en sta jij daar" en dan krijgen ze een dikke knipoog van me en rijd ik lekker verder.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 06:58

Hm, ik geloof toch dat het topic daar niet over gaat

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 08:48

Dat niet maar het antwoord is reeds meerdere keren gegeven

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 08:52

Nee, maar niet dat nu gedacht wordt dat de TS heeft staan bakrandbreedbekkikkeren...

En sommige bakranders hebben wel es op een paard gezeten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 08:54

Wie aantoonbaar weet waar ' ie over breedbekkikkert mag dat doen

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 08:58

hahahaha ja maar dan scharen we het over opbouwende kritiek toch?