vervoer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 11:06

Beste Kim,

Dank voor de vraag.

Zoals jij de combinatie beschrijft mag je er met een B rijbewijs mee rijden. Je hoeft hiervoor dus niet een E bij B rijbewijs te gaan halen.

Waar je wel om moet denken is, dat je hiervoor alleen maar moet kijken naar de gegevens op de verschillende kentekenbewijzen. Het maakt dus niet uit hoeveel de aanhangwagen weegt als je er mee rijdt.

Het maakt niet uit of het een trailer is met een enkele as of met een zogenaamde dubbele as.

Met vriendelijke groet,

(censuur )

bella24

Re: vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:58

Hee, staat hierboven de reactie van het CBR? Ik heb nog geen mailtje terug maar dit is goed nieuws! Ik had idd ook al bedacht om de tekst van het CBR uit te printen en als bewijs mee te nemen.

Helemaal goed, mijn ouders gaan hun huidige Volvo in wisselen voor een Volvo met meer trekvermogen (is niet vanwege mijn trailerwensen maar komt wel toevallig goed uit ) dus ik kan dan over een paar maanden met een gewone huurtrailer (ca. 1300 MTM) en mijn B-rijbewijs op pad!!! JOEPIE!